George Dorobanțu – Director General C.N. Aeroporturi București: ”Principala sursă de aglomerație este revenirea la cifrele din 2019”
Articol de , 29 iunie 2022, 10:36
Despre aglomerația din aeroporturi, soluții de remediere, sfaturi pentru cei care călătoresc în perioada aceasta, află Andreea și Alex de la George Dorobanțu – Director General C.N. Aeroporturi București, invitat în Matinalul “Bună dimineața, București!” pe 98.3 și live pe Facebook-ul București Fm.
”Dacă la nivel de industrie ne revenim ușor-ușor după COVID, în aviație ne revenim repede-repede. Principala sursă de aglomerație este revenirea la cifrele din 2019. Am ajuns la 15% sub 2019. Suntem la 5 milioane de pasageri, iar dacă ne uităm la mai și iunie, au fost niște luni puțin peste 2019. Adică am depășit 1 milion de pasageri. Aeroportul este un facilitator de infrastructură. Avem colaboratori care ne ajută să facem activitățile pe care pasagerul le vede”, explică George Dorobanțu.
”Avem curse anulate sau întârziate. 17% au întârzieri mai mari de 30 de minute. Ne uităm la acestea, pentru că sunt relevante pentru aviație. Din ele, 10% sunt anulări. Motivul: a crescut numărul de zboruri charter și lipsa de personal. Reangajările sau angajările după perioada COVID sunt complicate. E greu să angajezi într-o perioadă scurtă de timp, e o serie de criterii de selectare și atunci lipsa de personal începe să afecteze această perioadă care în aviație este foarte încărcată. S-au luat măsuri. Sunt companii din handling care se uită la un import de personal – din alte zone ale țării sau din afara țării. Dacă se va reuși soluționarea înainte de vară sau nu, rămâne de văzut”, punctează Directorul General C.N. Aeroporturi București.
”Noi am făcut recomandări încă din iarnă, generate de niște activități suplimentare care se făceau în zona de check-in. Ce recomandăm noi este să se ajungă la aeroport cu 2 ore jumătate -3 ore înainte de zbor. Timpul mediu de așteptare este de 30-40 de minute. Desigur, există momente în zi când putem depăși aceste valori. Este o medie mai bună față de aeroporturile din Europa în momentul de față. Recomandăm pasagerilor să încerce să călătorească mai light – în măsura în care se poate, să călătorească cu un bagaj de cabină. Atunci evită un pas suplimentar, o coadă. Mai există posibilitatea să facă un check-in electronic. Sper ca în 2028 să vorbim de un aeroport care să faciliteze tranzitul a 25 de milioane de pasageri”, spune Directorul.