Cele șapte păcate ale Hollywoodului – o carte care bate orice film

Dacă sunteti fascinati de poveștile care se petrec la Hoolywood departe de camerele de filmat si de ochii indiscreti ai curiosilor atunci cartea ”Cele șapte păcate ale Hollywoodului” scrisă de jurnalista italiancă, Oriana Fallaci și apărută la editura Lebăda Neagră în traducerea Nicoletei Dabija este lectura potrivită pentru dumneavoastră în acest weekend.

Cartea se deschide cu o căutare disperată a unei actrite celebre-Marilyn Monroe de către autoare care venise tocmai din Italia pentru a-i lua un interviu. Cere contactul ei de la regizorul de origine română, Jean Negulescu. Chiar dacă acesta o cunoaste foarte bine pe Marilyn nu stie unde ar putea fi. Totuși face rost de o adresă si un număr de telefon. Insă la telefon nu răspunde nimeni iar atunci când merge la adresă, actrita nu se afla acolo. Iar povestea se repetă cu alt contact, de data aceasta de la un producător care încearcă să o pună pe jurnalista venită tocmai din Europa în legătura cu Monroe. Din nou nu este găsită iar, in cele din urmă după alte câteva încercări ale Orianei Fallaci de a da de Marilyn povestea ajunge și în ziarele din New York cu titlul ”Marilyn da scumpă mai esti!”, Dar nici asta nu rezolvă nimic iar jurnalista italiană este nevoită se se întoarcă în Europa, jurându-se că nu va mai călca niciodată în America.

Însă fără voia ei va reveni pe pământ american de data aceasta pentru a fi reporter la Hollywood unde va rămâne mai mult timp. Iar daca până atunci Hollywoodul era locul de unde veneau filmele frumoase iar oamenii păreau a fi mereu fericiti si indragostiti avea să descopere că această lume este foarte departe de impresia pe care mii de oameni de pe întreaga planetă o au despre ”cetatea viselor”. Dar aceasta nu înseamnă că Hollywoodul real nu este mai putin interesant de explorat.

Astfel autoarea va prezenta o imagine demitizată și total necosmetizată a cetății filmului iar cititorul va afla multe lucruri interesante despre artisti, strategii de marketing si relatii publice. Sigur, acolo sunt prezentate si câteva povești de succes. Insă aflăm și cum se ”fabrică” un star, ce reguli trebuie ca cineva să urmeze în modă și de la care să nu se abată pentru a rezista în fanteziile publicului și în showbiz. Insă cititorul va afla și despre epuizările nervoase din spatele tuturor acestor reguli și a zâmbetelor largi, va afla despre artificialitate dar si despre rivalități, aroganțe trădări, depresii care nu odată o aduc pe fata zâmbitoare ori tânărul optimist de pe ecran aproape în pragul sinuciderii, multe deziluzii și frici.

Toate acestea se petrec în culise, departe de camerele de filmat și imaginea de fericire si seninătate pe care starurile o vând zi de zi publicului. Iar Oriana Fallaci descrie toate acestea fără a fi impresionată de strălucire și lux, fiind pe alocuri ironică dar pasionată în același timp. De pildă ea observă că mulți dintre intelectualii de peste ocean par a se rusina mai degrabă cu Hollywoodul si sunt foarte prudenti când abordează acest subiect să nu fie apoi asociati cu el. Aceasta pentru că așa cum unul dintre personajele Orianei Fallaci defineste cetatea filmului …”Hollywoodul este o stare mentală, un miraj. Nu te uiți la Hollywood cu ochii ci cu dorința, cu invidia, cu fantezia.”

Se pot spune multe despre cartea Orianei Fallaci, o jurnalistă și scriitoare cu o viață ca un scenariu de film. Însă eu nu vă mai spun decât că nu veți lăsa cartea din mână până când nu veți întoarce și ultima pagină.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.