Parcajul de sub Pasajul Basarab a ajuns în administrarea Sectorului 1!
Articol de Mircea Apostolescu, 8 august 2022, 11:28 / actualizat: 8 august 2022, 13:56
Va putea fi deschis parcajul de sub Pasajul Basarab?
Cu 29 de voturi pentru, 2 abțineri și niciun vot împotrivă, consilierii municipali au adoptat, astăzi, „Proiectul de hotărâre privind transmiterea din administrarea Consiliului General al Municipiului Bucuresti în administrarea Consiliului Local al Sectorului 1 al Municipiului București, a parcajului suprateran exterior, sub pasaj Barasab aferent obiectivului de investitii Pasaj rutier denivelat superior Basarab, în vederea derularii de lucrari de mentenanță și întreținere”.
Hotărârea a fost considerată adoptată cu majoritatea calificată de jumătate plus unul din numărul consilierilor generali în funcție.
Consiliul General al Municipiului București respinsese proiectul, în ședința de vineri, 29 iulie 2022, cu 24 de voturi „pentru” și 25 de „abțineri”. Edilul Sectorului 1, Clotilde Armand, îi acuza, atunci, pe liberali că sabotează proiectele în folosul comunității.
Astăzi, Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a luat o decizie contrară celei de la finele săptămânii trecute, deși Hotărârea Consiliului Local al Sectorului 1 solicită trecerea parcării din admimistrarea CGMB în cea a Consiliului Local al Sectorului 1, iar CGMB nu poate transmite un drept de administrare care nu-i aparține. Asta fiindcă parcarea respectivă nu a ajuns niciodată în administrarea CGMB.
Singurul proces verbal existent cu privire la parcajul de sub Pasajul Basarab este unul „la încheierea lucrărilor” – P. V. R. T. L., între constructor și Primăria Capitalei.
Nu este vorba nicidecum despre un proces verbal de predare în administrare între Primăria Capitalei și o instituție subordonată Consiliului General, care să poată administra parcajul – cum ar fi Administrația Străzilor sau Compania Parking, din subordinea Consiliului General al Municipiului București.
„Lucrările au fost executate în conformitate cu Autorizația de Construire nr. 429/31/T13057/24.11.2014, eliberată de Primăria Sectorului 1 București. Astfel, în data de 19.04.2022 a fost efectuată RECEPȚIA LA TERMINAREA LUCRĂRILOR, conform P. V. R. T. L. nr. DUI 45461/19.04.2022”, se mai spune în același Raport de Aprobare, semnat chiar de către primarul Nicușor Dan.
Deci, CGMB, care nu a primit niciodată administrarea parcajului de sub Pasajul Basarab, nu o poate transmite către o altă entitate, fie ea și Consiliul Local al Sectorului 1. Iar, de vineri, situația juridică nu s-a schimbat.
Deschiderea parcajului ar bloca traficul pe Șoseaua Nicolae Titulescu!
Chiar dacă toate aceste probleme juridico-administrative ar fi fost rezolvate, printr-o minune, în week-end-ul ce tocmai a trecut, rămâne, însă, una insurmontabilă – accesul la parcaj.
Parcajul, construit în 2014, la intersecția dintre Șoseaua Nicolae Titulescu și Calea Griviței, nu are nici bretea de acces, nici o bandă pentru înscrierea în circulație, la ieșirea din parcare.
Asta într-o zonă cu un trafic extrem de intens.
Pentru a accesa parcarea, șoferii ar trebui, practic, să vireze brusc stânga, din unica bandă care a mai rămas circulabilă pe Titulescu, în zona pasajului.
Pentru a ieși din parcare, de asemenea, șoferii ar trebui să se înscrie direct pe această unică bandă.
Dacă parcarea ar fi prevăzută și cu barieră, pentru a permite numai accesul celor care ar primi locuri de parcare de reședință acolo, traficul pe Titulescu s-ar bloca total, la întrarea sau ieșirea din parcare a fiecărei mașini.
Oricum, potrivit hotărârii adoptate, astăzi de către CGMB, Consiliul Local și Primăria din Banu Manta nu ar putea exploata parcajul, deoarece l-au primit în administrare „în vederea derularii de lucrări de mentenanță și întreținere”, după cum se specifică încă din titlul hotărârii, nu în vederea exploatării!
Poate, acum, va face cineva curățenie…
Oricum, dacă tot a preluat parcajul în administrare, poate că Primăria din Banu Manta, aflată la o aruncătură de băț, va reuși să facă măcar curățenie.
Fiind un loc retras și adăpostit de ploaie, parcajul a devenit refugiul preferat al oamenilor străzii. Grămezile de gunoaie, haine vechi, resturi de mâncare, sticle de bautură și mirosul năucitor de urină stau mărturie momentelor de neuitat petrecute de aceste persoane în respectiva parcare.
De altfel, de curățenie și reparații au mare nevoie și terminalul multimodal Basarab și zona adiacentă acestuia, atât spre Calea Griviței, cât și spre Bulevardul Dinicu Golescu și Șoseaua Orhideelor.
La 11 ani de la darea sa în folosință de către Sorin Oprescu, terminalul stă mărturie neputinței sau indiferenței autorităților.
Scările rulante și lifturile sunt defecte. La fel este și trotuarul rulant care făcea legătura dintre terminalul multimodal și Peronul 1 al Gării de Nord.
Praful gros de mai multe degete arată clar că nimeni nu face curat, în mod constant.
Iar mirosul pătrunzător de urină uscată de soarele dogoritor al verii, care domină terminalul și împrejurimile, te face să fugi cât poți de repede din zona calamitată.