Stații de încărcare neperformante pentru mașinile electrice din Sectorul 1?
Articol de Mircea Apostolescu, 9 august 2022, 14:28
Consilierii locali ai Sectorului 1 au respins, astăzi ordinea de zi a unei ședințe extraordinare care includea un singur punct, cel referitor la montarea de stații pentru încărcarea mașinilor electrice.
Proiectul, în valoare de 8 milioane de lei, ar fi urmat să fie finanțat prin PNRR.
Viceprimarul liberal al Sectorului 1, Ramona Porumb a motivat respingerea, practic, a singurului proiect de pe ordinea de zi prin faptul că stațiile ce ar fi urmat să fie instalate ar fi avut o putere prea mică, iar încărcarea unei mașini electrice ar fi durat prea mult.
„Nu doar să bifăm pe o listă că am făcut un proiect cu stații de încărcare și, ulterior, să ne trezim, peste câțiva ani, că nu ne este util, pentru că vom sta undeva la 6-8 ore ca să ne încarcăm o mașină. În prezent, în America, avem stații de 200 de kilowați și noi vrem să facem de 20-50? Ne ducem unde, în epoca de piatră? De la prima întâlnire pe care am avut-o cu city-managerul Primăriei Sectorului 1, aceasta a fost și propunerea noastră. Modificați proiectul și faceți stații de încărcare de performanță, dacă nu le vreți pe cele depuse în cadrul proiectului PNL”, a declarat Ramona Porumb.
De altfel, mai mulți consilieri locali liberali – Daniel Ciungu, Dinu Gheorghe, Adrian Oianu, în frunte cu viceprimarul Porumb, au reproșat Executivului din Banu Manta condus de edilul Clotilde Armand că ține la sertar, de doi ani de zile, proiectele depuse de către grupul PNL.
Printre acestea se numără și un proiect, depus de circa un an de zile, vizând montarea gratuită a 21 de stații de încărcare pentru mașini electrice de către o companie privată, în baza unui parteneriat cu Primăria Sectorului 1.
Viceprimarul USR din Banu Manta, Oliver Leon Păiuși, le-a răspuns liberalilor că proiectul lor ar fi ilegal, deoarece ar însemna darea în folosință gratuită a domeniului public unui agent economic privat.
Proiecte identice au fost implementate sau aprobate în Sectoarele 4 și, respectiv 2, conform viceprimarului Ramona Porumb.
Consiliul local nu a putut discuta bugetul CET GRIVIȚA
Grupul consilierilor locali PSD a propus, astăzi, suplimentarea ordinii de zi a ședinței extraordinare a legislativului local din Banu Manta cu proiectele de hotărâri privind adoptarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2022 al CET Grivița și, respectiv, majorarea capitalului social al aceleiași societăți, aflate în proprietatea Consiliului Local al Sectorului 1.
„Grupul PSD are două propuneri. Suplimentarea, de fapt, a ordinii de zi a ședinței extraordinare de astăzi cu două proiecte de hotărâri – proiectul de hotărâre privind bugetul de venituri și cheltuieli al SC CET GRIVIȚA pentru anul 2022, depus din data de 7 februarie 2022, și proiectul de hotărâre privind majorarea capitalului social al SC CET GRIVITA, depus din data de 13.04.2022, pentru că astea sunt urgențele Sectorului 1. Se apropie, deja, sezonul rece”, a declarat președintele de ședință al Consiliului Local al Sectorului 1, Daniela Popa.
Proiectele nu au putut fi introduse pe ordinea de zi, deoarece – deși depuse încă din luna februarie la primărie, ele nu au fost trimise pe circuitul de avizare, pentru a fi supuse dezbaterii Consiliului Local al Sectorului 1.
„Proiectele încă zac la Doamba Clotilde Armand în birou. Încă din luna februarie au fost depuse. Nu e nimic trimis pe circuit, spre avizare și întocmirea rapoartelor de specialitate”, a concluzionat Daniela Popa, după consultarea secretariatului Primăriei Sectorului 1.
Adoptarea bugetului pe anul 2022 este strict necesară pentru plata datoriilor CET Grivița către furnizorul de gaze naturale. Dacă aceste datorii nu vor fi achitate, CET Grivița se va închide la finele acestei luni, potrivit directorului societății, Radu Curcan.
Circa 15 mii de apartamente bucureștene vor rămâne fără apă caldă, iar, de la toamnă, și fără căldură.