Unde și cum poți parca în București? Viceprimarul Stelian Bujduveanu răspunde întrebărilor București FM
Articol de bucurestifm, 24 august 2022, 08:54
Regulamentul de parcare al Municipiului Bucuresti este în vigoare din 2019. Din 15 august a început campania de eliberare a trotuarelor din zona centrală spre inelul central. Viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu a declarat, într-un interviu pentru București FM, că nu va mai exista toleranță pentru cei care încalcă legea.
Viceprimarul Stelian Bujduveanu: ,,Orice mașină electrică și hibridă parchează oriunde în municipiul București fără să fie taxată. Și mai este categoria persoanelor cu dizabilități care sunt scutite de la plata parcării”.
”Cu aceste locuri de parcare albastre de care vorbim venim să ajutăm cetățenii care n-au mai avut acces la locurile acestea oferite de sector. Tariful de o sută de lei pe lună este mai mare… e dublu față de tariful de 600 de lei pe care-l iei pe an de la sector. Dar gândim modificarea în sensul în care să le uniformizăm, să coborâm tariful pentru riverani. Dar, repet, când vom avea aceste modificări, vom veni cu ele. Astăzi, prin aceste abonamente, compensăm acele lucruri care nu mai sunt valabile. Mai este o noutate care va fi o dezbatere publică. Trebuie să gândim ce se întâmplă cu locurile de parcare ziua, când stau goale și nimeni nu parchează pe ele”.
Tiberiu Păun, realizator City Break: Stăm de vorbă cu viceprimarul Capitalei, domnul Stelian Bujduveanu, despre problema arzătoare a parcărilor. Bun venit la București FM!
Stelian Bujduveanu, viceprimarul Capitalei: Bună ziua, mulțumesc pentru invitație.
Tiberiu Păun: Vă rog să răspundem succint, dar lămuritor, la cât mai multe întrebări. În primul rând, ce s-a schimbat de la 15 august în ceea ce privește parcările și care este impactul?
Stelian Bujduveanu: În primul rând, aș vrea să spun că acest regulament este în vigoare încă din 2019, vorbim de regulamentul de parcare al municipiului București. El s-a aplicat. Cetățenii municipiului București au plătit parcarea pe acele locuri trasate cu albastru. Vorbim doar despre acele locuri. Acum nu vorbim despre parcările de reședință, cele care s-au atribuit de către sectoare și așa va rămâne și în continuare. Ce se schimbă? Ce s-a schimbat de pe data de 15 este că nu am mai tolerat și împreună cu Poliția Locală și cu Brigada Rutieră am început o campanie de eliberare a trotuarelor din zona centrală spre inelul central și în paralel am mutat mașinile în parcări. Iar în parcări existau o anumită categorie de bucureșteni care voit nu plăteau parcarea! Alții plăteau, unii nu plăteau.
Dacă nu îți plătești parcarea, ca în toate orașele din România, riști o sancțiune de 200 de lei și mai grav, dacă persiști în acest comportament, riști să ai roata blocată la mașină cu acele blocatoare. Sau în situația în care parchezi pe 2 locuri sau parchezi pe un loc destinat unei persoane cu dizabilități, din nou, riște amendă și blocarea roții.
Tiberiu Păun: S-a mai schimbat ceva. Au apărut mai multe linii albastre decât erau înainte. Mi se pare mie?
Stelian Bujduveanu: Vor apărea în continuare pentru că această campanie de a trasa și de a amenaja locuri de parcare conform legislației în vigoare. Acolo unde se poate, pentru că au avizul comisiei tehnice circulație. Așa este peste tot, mașina trebuie să stea în parcare, nu pe trotuar, nu pe spațiu verde.
Tiberiu Păun: Corect, spuneți-mi, vă rog, care este diferența dintre locurile albastre și cele albe?
Stelian Bujduveanu: Bun, în primul rând, vorbim despre 2 tipuri de parcări. Cele care sunt atribuite de către sectoare sunt cele pe care noi bucureșteni le știm din spatele blocurilor, acele faimoase care se dau o dată pe an în schimbul unui tarif. Nimeni nimeni nu poate parca pe acel loc… decât cel care l-a primit de la primăria de sector. Mai sunt locurile albastre, care sunt amenajate în proporție de 90% pe bulevardele centrale, în zona centrală a municipiului București și care se extind și mai sunt, să spun așa, mai este parcarea convențională, unde nu este marcat, nu există niciun semn de oprire interzisă și acolo poți parca dacă nu perturbi circulația. Vorbim de străzile adiacente, case, cartiere, unde nu vom intra noi să creăm locuri publice de parcare.
Tiberiu Păun: Trebuie să spun din start că eu nu sunt de genul celor care sunt împotriva taxării, pentru că peste tot în lume, în toate orașele mari, în lumea civilizată, parcarea se plătește între anumite ore, după o anumită oră este gratuită, la fel și în weekend. Sunt curios dacă și la noi este în weekend gratuită, dar vom discuta mai târziu. Se urmărește diminuarea poluării în centru, eliminarea acelor autoturisme nefolosite care ocupă locuri de parcare și acum, când trebuie să plătească, mulți le iau și le duc la ei la țară, în sfârșit să le facă cuibare și așa mai departe. Deci sunt multe avantaje în acest lucru. Nu trebuie neapărat blamată primăria că face acest această schimbare. Bun, care sunt tarifele de parcare în București?
Stelian Bujduveanu: Vorbim de 3 zone tarifare astăzi și vreau să ne rezumăm la tarifele și la regulamentul de astăzi pentru că au existat discuții în spațiul public despre ulterioare modificări. Când vom avea o îmbunătățire a acestui regulament sau a poliției tarifare, atunci vom discuta. Astăzi vorbim despre ce se aplică. Vorbim de zona 0, zona cea mai centrală, care are șase străzi în jurul magazinului, în jurul Pieței Unirii, cea mai centrală zonă unde este 10 lei pe oră. Tariful de parcare este gândit să descurajeze lăsatul mașinii pentru o perioadă mai lungă de timp, pentru că oamenii care ajung în acea zonă, în general, au de stat o oră, două și mai departe, merg înapoi la muncă sau înapoi acasă. Deci nu este o zonă destinată parcării pe termen lung și este foarte mică. Are maxim 800 de locuri amenajate și nu se pot amenaja mai multe pentru că nu mai permite spațiu.
Vorbim de zona 1, cea centrală, în inelul central al Bucureștiului, unde parcarea costă 5 lei pe oră și vorbim de zona 2 unde nu am început amenajarea locurilor de parcare. Înseamnă restul Bucureștiului, afara inelului central, dar acolo am spus că nu vom intra să amenajăm, pentru că vorbim deja de locuri amenajate de sectoare, cele din spatele blocurilor și nu dorim să taxăm cetățenii pentru că marea problema a Bucureștiului este traficul și poluarea în zona centrală.
Asta este astăzi, dacă în viitor o să apară vreo solicitare din partea unor cetățeni, o să o analizăm, dar astăzi să ne concentrăm pe zona centrală.
Tiberiu Păun: Bun, cum poate fi plătit locul de parcare?
Stelian Bujduveanu: Avem o premieră, și mă bucur că am intrat astăzi să explic cetățenilor! Puteți plăti la acei încasatori, așa cum îi știe toată lumea, care sunt cu inscripțiile și cu semnele companiei de parking cash și puteți plăti, din 15 august, inclusiv cu cardul la încasatori. Deci, dacă dorești să plătești cu cardul, poți plăti la acei încasator care îți oferă, dar care au inscripțiile speciale Parking. Poți plăti prin SMS. Ai toate informațiile ca și cetățean, în dreptul parcării, pe un panou, la fel cum e în Cluj, în Timișoara, în Constanța și în Brașov. E foarte intuitiv și dacă dorești, poți plăti inclusiv prin aplicația proprie Parking București. Iar dacă nu, poți, apela la aplicații partenere, amparcat.ro și așa mai departe. Încurajăm toți producătorii de aplicații să se înscrie, să se ruleze cu Parking București, pentru că dorim să fie accesibil peste tot, în toate platformele. Oferim toate mijloacele, iar peste șase luni, într-un termen optimist, o să ajungă acele parcometre de care tot vorbim în ultimul an pentru că dorim să digitalizăm acest serviciu. Cred că suntem ultimul oraș mare din România care încă are, scuzați-mi expresia, parcagii în stradă. Cred că trebuie să avem doar supracontrolul și să trecem la un alt nivel, la un nivel digital prin care cetățenii să poată plăti la parcometru cu cardul, prin SMS și să eliberăm, să-i eliminăm factorul uman, interacțiunea umană. Și o spun acum: și pentru a diminua corupția.
Ca și administrație, vom avea razii permanente, pentru că împreună cu Poliția Locală, dacă ați văzut în această săptămână în zona centrală am avut 20 de posturi fixe și mobile de polițiști locali, câte doi care au patrulat tocmai pentru a descuraja odată infracțiunile, pentru a susține ordinea publică și de a îndruma șoferii să nu mai parcheze pe zone care nu sunt destinate parcării.
Tiberiu Păun: Cum pot fi cumpărate abonamente, cine le poate cumpăra și pentru ce zone?
Stelian Bujduveanu: Bun, trebuie să facem distincția între abonamente. Vorbim de abonamente care îți permit să parchezi oriunde, oricând în anumite zone în București. Dacă îți iei abonament în zona 0 poți parca oriunde. Dacă îți iei abonament în zona 1 poți parca oriunde, inclusiv în zona 2 dar repet, noi nu ne-am dus în zona 2. Deci, astăzi dacă vrei, cel mai accesibil abonament pentru zona centrală este cel de zona 1, care se poate plăti prin aplicația proprie Parking București sau prin aplicații dedicate. Îl poți plăti inclusiv la încasatori, unde e posibilitatea să plătești cu cardul.
Dacă vorbim de abonamente pentru riverani, care au un statut special, în municipiul București, în zona centrală, cu acest regulament, cu 100 de lei pe lună poți parca oriunde în proximitatea casei, pe o rază de 300 de metri, acel abonament este, trebuie să faci dovada, la fel ca la sectoare, la sediul companiei de parking sau prin email. Trebuie să faci dovada că acel apartament/casă este în proprietatea ta, că mașina este în proprietatea ta și că ești domiciliat în municipiu București, la fel cum se întâmplă la sectoare și poți pe orice loc albastru, ori în orice perioadă din zi când se plătește parcarea să lași mașina fără niciun risc.
Tiberiu Păun: Poți parca oriunde, dar dacă găsești loc. O lămurire aș vrea. Ați spus că cine plătește abonament pentru zona 0 parchează oriunde, cine plătește pentru zona 1 parchează oriunde, poate și în zona 0?
Stelian Bujduveanu: Nu, dacă a plătit pentru zona 1, poate oriunde în zona 1 și 2, nu și în zona 0. Această zonă este atât de restrânsă și eu îmi cer scuze că s-a făcut o confuzie în spațiu public cu acele tarife foarte mari. Sunt foarte mari tarifele, dar au fost scoase din context pentru că făceau referire exclusiv la zona 0 care are o mână de străzi și este exclusiv gândită să nu lase lumea mașina mai mult de câteva ore pentru că tot domeniul public, fiind al tuturor, toată lumea are dreptul să-l folosească. Nu doar unii mai șmecheri și alții nu, dar de aici am pornit cu această idee.
Domeniul public prea mult timp a fost folosit de toată lumea! De anumite persoane, nu de toată lumea. Alții au stat și nu au unde să-și parcheze mașina pentru că există cinci șmecheri care lăsau mașina pe trotuar. Nu mai tolerăm, ca și municipalitate! Parcarea e gândită pentru mașini, pentru toată lumea, contra cost. Trotuarele gândite pentru cetățeni, spațiu verde înapoi cetățenilor!
Tiberiu Păun: Cât costă un abonament pentru o persoană fizică?
Stelian Bujduveanu: Vorbim de zona 1 care e cea mai mare, are 12.000 de locuri de parcare și în creștere. Vorbim de 525 de lei pe lună, poți parca oriunde în municipiul București, mai puțin în cele 5 străzi din zona centrală.
Tiberiu Păun: OK, ați spus dumneavoastră la început că nu vreți să discutăm decât despre tarifele care sunt acum în vigoare. A apărut în spațiu public, pe internet, ceva ce ați spus dumneavoastră. Considerați că este cam mult 10 lei pe oră pentru zona zero și că se urmărește scăderea tarifului și n-am cum să nu vă întreb despre acest lucru.
Stelian Bujduveanu: Am avut discuții concrete cu primarul general și cu colegii din Consiliul General pentru că aceste tarife se modifică în Consiliul General. Aceste discuții sunt săptămânale, le avem săptămânal. Am pornit implementarea regulamentului pentru că e obligația noastră legală să implementăm hotărârea de consiliu de pe 15 august, pentru a avea timp până în septembrie să facem calibrare dacă ar exista probleme și sunt probleme în interiorul lui, dacă trebuie modificate. De la această gândire am venit cu o soluție să-l simplificăm, pentru că sunt foarte multe informații și foarte multe posibilități și cred că simplificarea e importantă în acest caz, pentru că aici vorbim de un oraș cu un million jumătate de mașini, foarte multe în Municipiul București. Cred că de aceea am și spus că tariful de 10 lei în centru n-a făcut altceva decât să creeze confuzii, pentru că vorbim de 5 străzi și atunci, în perspectiva mea, ce am spus atunci rămâne valabil, dar n-aș vrea să intru în detalii, pentru că am amețit actualii utilizatori ai parcărilor. Acestea sunt tarifele. Eu cred în continuare că acel tarif poate fi substituit așa cum în Sibiu există în anumite zone foarte aglomerate, tariful este identic, dar ai interdicții să lași mașina mai mult de 2-3 ore da, cred că ați întâlnit. Adică poți compensa acest preț, care n-a făcut decât să incite populația, asta a fost rolul lui, cu o altă măsură care să fie mult mai de bun simț.
Tiberiu Păun: Se mai poate parca gratuit în București?
Stelian Bujduveanu: Da, cu siguranță poți parca gratuit acolo unde nu sunt amenajate parcări și indicatoarele și legislația nu-ți interzice. Poți parca gratuit pe terenurile private care sunt amenajate și nu sunt ale municipalității, dar în zona centrală o să se facă iar stradă cu stradă, trotuarele vor fi închise și este ilegal să parchezi pe trotuare. Nu există nici o prevedere care să te lase pe tine, ca și cetățean în România, să parchezi pe trotuare. Spațiile verzi și mai rău! Sunt mult mai restrictive. Legislația e mult mai restrictivă în această materie. Deci, acolo unde nu sunt amenajate parcări și vorbim de străzi, de aceste străzi, de case, cu siguranță se poate parca! Sau de blocuri… dar în spatele blocurilor, pe bulevardele mari, unde sunt amenajate locurile de parcare, o să vedeți indicatoare, unde nu mai sunt parcările e oprirea sau staționarea interzisă.
Tiberiu Păun: Ce riscă șoferii care nu achită tariful de parcare?
Stelian Bujduveanu: Cei care parchează și e foarte important, să spunem, pe locurile albastre vorbim. Cei care parchează în parcările publice pe care le administrează municipiul București și nu plătesc parcarea riscă o suprataxă de 200 de lei. Și, mai grav, dacă lasă mașina peste 24 de ore și persistă în acest comportament, blocarea roții. Avem blocatoare și se blochează roata după plata suprataxei, se deblochează roata instant și poți continua drumul. Dar același lucru riscă și șoferii. Și am întâlnit foarte mulți șoferi care nu pot să înțeleg de ce când merg la mall parchează corect și când merg în alte orașe parchează corect, dar în București, voit!, parchează pe două locuri de parcare sau pe locul destinate persoanelor cu dizabilități. Acest comportament nu îl tolerăm. Dacă vedeți în spațiul public mașini în această săptămână cu roțile blocate, marea lor majoritate, 90% dintre acele mașini, sunt mașini care au parcat perpendicular pe trotuar. Jumătate afară, jumătate înăuntru. Nu poți tu să ieși din decor cu mașina când toată lumea parchează civilizat.
Tiberiu Păun: Acum am să vă rog eu să și ajutăm. De exemplu, să scoateți o aplicație care să-mi spună locul liber și să mă duc direct la el, să nu caut. Fluidizăm și traficul așa.
Stelian Bujduveanu: Aici vorbim despre un sistem digital care nu va fi disponibil în primul an pentru că sunt senzorii care ar trebui montați. Sunt două tipuri de senzori. Ce a pus Emil Boc în Cluj și merg foarte bine, se pun pe stradă și îți arată când unde nu e mașina parcată pe acel loc. Și mai este o tehnologie cu camere de filmat, care este mult mai intuitivă, mult mai bună inclusiv în a crea statistici, care parcări sunt utilizate mai des și care sunt mai puțin utilizate. Dar până să ajungem acolo mai avem un an de zile pentru că primul pas, parcometrele, ulterior mai vin împreună cu mașinile care scanează numerele și nu mai trebuie să se deplaseze pe jos personalul pentru a scana numerele, să emită amenzi și abia apoi vom avea acest mecanism prin care să-ți arate unde sunt locurile pe aplicații.
Tiberiu Păun: Câte locuri de parcare sunt în zona 0?
Stelian Bujduveanu: 800. Zona 1 este cea mai mare. Avem peste 12.500 de locuri de parcare și ne propunem ca până la anul să ajungem la 30.000. Aceasta este zona, exact centrul pe care îl îl definim noi, centrul Bucureștiului.
Tiberiu Păun: Posesorii de scutere, motociclete plătesc?
Stelian Bujduveanu: Nu, decât dacă ocupă un loc de parcare între liniile albastre. Atunci sunt obligați să plătească. Dar pentru dânșii nu avem tarif dedicat și nu avem parcări dedicate. Odată cu modificarea regulamentului, am primit aceste solicitări din partea cetățenilor și ne-am bucurat. Eu unul sunt motociclist, am fost și sunt în continuare motociclist și înțeleg nevoia de a putea parca motocicleta, nu pe trotuar ci într-un loc special amenajat pe carosabil. Așteptăm odată cu modificarea regulamentului să creăm acest cadru prin care să oferim la un tarif preferențial locuri special amenajate. Astăzi doar pentru autocare există în regulament un tarif.
Tiberiu Păun: Dacă parchează un posesor de scuter sau de motocicletă pe un loc de parcare de autoturism?
Bujduveanu: Trebuie să plătească tariful întreg pentru autoturism. Din păcate, nu avem o modificare a regulamentului cu loc special amenajat pentru motociclete, noi odată ce este disponibilizat un loc de parcare trebuie să achiți tariful integral pentru acel loc. Nu avem încă o soluție distinctă. Sunt zone în care poți amenaja foarte frumos, unde rămân locuri libere, să spun așa, unde poți amenaja pentru motociclete.
Tiberiu Păun: Acum vă ridic o problemă. La Primărie aveți locuri gratuite 80 în subteran. Noi, aici, e o clădire veche, la radio n-avem așa ceva. Au apărut niște linii albastre pe Berthelot. Ce facem? Aici mă leg și de hotărârea Consiliului General 305 din 2016 în care este stipulat faptul că jurnaliștii beneficiază de gratuitate. Mai e valabilă?
Bujduveanu: Da, nu am modificat absolut nimic în ceea ce există ca și regulament și ca și hotărâre, așa cum am spus. În urma dezbaterilor și a discuțiilor, vom modifica acolo unde este cazul. Există categorii care sunt exceptate la parcare și vorbim de angajații instituțiilor de forță, care sunt în deplasare, vorbim de poliție, pompieri și categorii care sunt în misiuni. Vorbim de reporterii care sunt în misiuni cu angajații la presă. Este normal să existe această gratuitate. A existat și există în continuare. Mai există două categorii de gratuități: electric și hybrid. Orice mașină electrică și hibridă parchează oriunde în municipiul București fără să fie taxată. Și mai este categoria persoanelor cu dizabilități care sunt scutite de la plata parcării.
Tiberiu: OK, deci presa are gratuitate. Ce trebuie să aibă în parbriz ca să nu fie amendat?
Bujduveanu: Există niște legitimații clasice ale lucrătorilor în presă care atestă calitatea de lucrător. Am trimis o informare prin direcția de comunicare a Primăriei Municipiului București către toate trusturile de presă pentru a le aduce la cunoștință ce trebuie să aibă, cum trebuie să arate legitimația ca să beneficieze de această gratuitate. Dar revenim la discuția dumneavoastră că ați spus că Primăria Municipiului București are in subteran, locuri de parcare. Este normal și orice privat care astăzi dorește să construiască o clădire, o casă sau clădire, este obligat de către hotărârea 66 din 2006 să asigure un număr de locuri de parcare raportat la funcțiunea pe care o dă acelei clădiri. Eu, municipalitate, am pretenția la privat și cer pentru că nu te poți autoriza fără să ai locuri de parcare în interiorul parcelei tale. Deci privații au locuri de parcare. Instituțiile mari ale statului care nu beneficiază de locuri de parcare, această problemă este peste tot în lume și încercăm să ajungem la o rezolvare dar nu vom putea, pentru că nu poți crea o parcare sub o clădire care deja există și atunci sigur, alternativ ar fi fie să parcheze într-un parcaj public, fie să vină cu mijlocu de transport în comun
Tiberiu: În hotărârea Consiliului General care spune că jurnaliștii au dreptul la gratuitate, spune așa: la utilizarea parcărilor publice de utilitate generală. Care sunt celelalte?
Bujduveanu: Strategia de parcări a Municipiului București se bazează pe o strategie destul de învechită din 2008. Veți vedea că în municipiul București avem trei tipuri de parcări, așa o definește strategia. Avem parcările de reședință, cele care am spus că se dau de către sectoarele municipiului București pe o perioadă de un an de zile cu folosință permanentă sau un tarif preferențial dacă locuiește în proximitate. Aceste parcaje publice de utilizare generală, care sunt parcajele pe care noi le amenajăm astăzi și mai există o categorie în acea strategie și le știți că le-ați mai văzut prin municipiul București, parcări publice care nu sunt de utilitate generală și sunt publice pentru instituțiile publice.
Tiberiu: Dacă ați vorbit de legitimații speciale sunt, de exemplu, mașini ale instituțiurilor de presă inscripționate. Acelea trebuie să aibă legitimația, că poate șoferul i-a lăsat pe ei acolo la reportaj?
Stelian Bujduveanu: Obligatoriu. Ne luăm doar după legitimații și nu după inscripțiile pe mașină.
Tiberiu Păun: Acum, de exemplu, aduc și eu mesajul unui cetățean care zice „avem 40 de mașini într-un bloc și sunt doar 20 de locuri de rezidență. Le-au cumpărat ăia 20, la revedere. Noi ce facem?” Se poate ca în curând să vă gândiți la această temă? Pe o rază de 500 de metri de reședință, să poată parca cu un tarif preferențial?
Stelian Bujduveanu: Acum, cu aceste locuri de parcare albastră de care vorbim, venim să ajutăm cetățenii care n-au mai avut acces la locurile acestea oferite de sector și cu tariful care astăzi este o sută de lei pe lună este dublu față de tariful de 600 de lei pe care-l iei pe an de la sector. Dar gândim modificarea în sensul în care să le uniformizăm, să coborâm tariful pentru riverani. Dar, repet, când vom avea aceste modificări, vom veni cu ele. Astăzi prin aceste abonamente compensăm acele lucruri care nu mai sunt valabile. Mai este o noutate care va fi o dezbatere publică. Trebuie să gândim ce se întâmplă cu locurile de parcare ziua care stau goale și nimeni nu parchează pe ele.
Tiberiu Păun: Aveți o situație a amenzilor de până acum?
Stelian Bujduveanu: N-avem încă centralizată, am avut zilnic raportări. Promit odată ce avem centralizat, cred că la începutul săptămânii viitoare să facem un bilanț, să anunțăm public. Scopul nostru nu este să dăm amenzi și nu este să încurcăm populația. De aceea am avut o campanie de două săptămâni în luna august și mediatică și fizică, prin care Poliția Locală împreună cu Brigada Rutieră au lăsat avertisment în loc de sancțiuni și acum încercăm să-i descurajăm. De aceea avem filtrele acestea în oraș ca să-i descurajeze să parcheze.
Tiberiu Păun: Vreau să fac o informare acum. Nu poate amenda nimeni proprietarul mașinii decât pentru lipsa vinietei. În rest, dacă nu l-a prins Poliția Locală lângă mașină că n-a parcat și a plecat omul, nu poate decât Poliția Națională să facă o anchetă care e foarte scumpă.
Stelian Bujduveanu: Nu este adevărat. În 2017 a existat un recurs în interesul legii care a statuat că un polițist local nu poate da o amendă obiectivă. Înseamnă că nu poate amenda mașina și trebuie să amendeze conducătorul. Cine poate amenda autoturismul este Brigada Rutieră a Poliției Române. Noi avem un parteneriat. Noi astăzi dacă vrem să eliberăm un trotuar, și facem des zilnic acest lucru, apelăm la Brigada Rutieră și rapid se amendează toți șoferii care au călcat spațiul verde.
Astăzi în realitate, avem o singură zonă care este importantă. E zona 1 unde sunt cele mai multe locuri de parcare și unde ne aplecăm cu celeritatea spre ei.
Tiberiu Păun: Foarte scurt, din data de 15 august ați blocat vreo roată?
Stelian Bujduveanu: Sigur, zilnic avem cazuri de oameni care chiar observ că sunt clienții zilnici care parcau pe locuri special amenajate pentru persoane cu dizabilități.