Ministerul Educaţiei dezaprobă trecerea școlilor la ”programul de iarnă”!

Foto: Adriana Baciu

Ministerul Educaţiei a trimis Inspectoratelor şcolare o adresă prin care a solicitat ca unităţile învăţământ să fie susţinute să-şi păstreze orarul normal, subliniind că dezaprobă trecerea la ”programul de iarnă” care presupune reducerea duratei orelor şi a pauzelor.

Ministerul motivează ca orice minut contează având în vedere pierderile în învăţare generate de perioada pandemiei.

Potrivit ministerului, în fundamentarea acestor decizii, şcolile invocă articolul 11, alineatul (8) din ROFUIP care prevede că, în situaţii speciale, pe o perioadă determinată, durata orelor de curs şi a pauzelor poate fi modificată, la propunerea motivată a directorului, în baza hotărârii Consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, cu informarea Inspectoratului şcolar.

Considerăm că, în condiţiile meteorologice pe care le putem observa cu toţii, o astfel de interpretare a cadrului legal este discreţionară şi inadecvată. Date fiind pierderile în învăţare generate de perioada pandemiei, orice minut de şcoală contează. De aceea, am trimis Inspectoratelor şcolare o adresă prin care am solicitat ca şcolile să fie susţinute să-ţi păstreze orarul normal, manifestându-ne dezaprobarea faţă de obiceiul trecerii la ‘programul de iarnă’. Rugăm, pe această cale, directorii, profesorii, elevii şi părinţii să susţină apelul pe care l-am lansat şi să depună toate eforturile, astfel încât să nu mai existe practici şi acţiuni ce pot conduce la pierderi de învăţare, se arată într-un comunicat al Ministerul Educaţiei.

Răspunsul Inspectoratului Școlar al Municipiului București

Solicitarea Ministerului Educaţiei ca unităţile învăţământ să fie susţinute să-şi păstreze orarul normal este justificată, a declarat marţi, pentru Agerpres, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, Larisa Gojnete.

Recomandarea este justificată din motivele care sunt precizate în adresa respectivă, pentru că venim după o perioadă în care s-au înregistrat nişte pierderi din punct de vedere educaţional şi atunci este foarte bine să valorificăm fiecare moment care poate fi unul de învăţare pentru elevi, a afirmat inspectorul.

În opinia sa, este bine ca deciziile să fie luate ”particularizat” şi să fie ”bine fundamentate”.

Dacă se va impune, în situaţii punctuale, sunt convinsă că se va face ce este mai bine pentru copii în situaţia respectivă. Recomandarea a venit în contextul în care se ştia că există această măsură care se ia la nivelul unităţilor de învăţământ. (…) Este bine ca aceste decizii să fie luate, în primul rând, particularizat şi apoi să fie bine fundamentate, a explicat Larisa Gojnete.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.