Liviu Fenoghen, Director CSALB: ”Să ai un comportament responsabil, să te decizi dacă ai nevoie de acel credit”

Despre credite, relația cu banca, soluționarea unor litigii și alte detalii legate de domeniul bancar a aflat Alex de la Liviu Fenoghen, Director Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar, invitat în matinalul „Bună dimineața, București!”, pe 98.3 și live pe Facebook-ul București Fm.

”CSALB este un centru înființat în baza unei directive europene în 2015. Suntem reflexia unor norme europene în România. Centrul este dedicat problemelor pe care consumatorii – persoane fizice le pot avea în raport cu orice entitate care este reglementată de Banca Națională a României. Nu suntem cu stivele de dosare pe capul nostru. Avem o medie de 25-30 de cereri pe săptămână. Per global, am depășit un număr de 2.400 de cereri; anul trecut au fost 2.700. Estimăm o creștere cu 10 -15%, ceea ce este normal. Dosarele se transformă în negocieri. Au fost peste 600 de dosare, dar nu e o creștere foarte mare. Băncile, fiind cereri simple, rezolvă amiabil. 90% dintre cereri se referă la renegocierea ratelor. Oamenii nu mai pot plăti ratele”, explică Liviu Fenoghen.

Dacă vrei să afli ce soluții caută banca, în câte zile se soluționează, la ce ne raportăm când crește rata unui credit, care sunt pașii de care să ținem cont când luăm un credit, vezi VIDEO.

”Există o anumită reticență de a se împrumuta. Trebuie să fim precauți, nu pesimiști. Să ai un comportament responsabil, să te decizi dacă ai nevoie de acel credit. Să nu luăm mai multe credite, pentru că, evident, și riscurile sunt mai mari. Să încercăm să anticipăm care sunt problemele care pot apărea în derularea unui credit. Nu toate pot fi previzionate, dar să fim conștienți că pot apărea. Imediat cum apar probleme sau indici că vor apărea probleme, să meargă să discute cu banca sau cu IFN-ul. Denotă deschidere. Trebuie să existe încredere între părți și când apar probleme la returnarea banilor. Dacă răspunsul îi nemulțumește, să se adresze CSALB. O cerere adresată prin CSALB este trimisă către structuri create la nivelul centralelor băncilor. Evident, nu poate garanta nimeni”, punctează Director Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.