Ritmul de creștere a comerțului electronic se va reduce în următorii 5 ani!

arhiva

Ritmul de creștere a comerțului electronic atins în pandemie se va reduce în următorii 5 ani, arată raportul „Evoluţia concurenţei în sectoare cheie”, realizat de Consiliul Concurenței, citat de Agerpres. Potrivit documentului, se vor înregistra în continuare rate pozitive anuale, evaluate la peste 10%.

Referitor la așteptările privind structura viitoare a pieței, un scenariu plauzibil invocat de respondenții chestionarului transmis de Consiliul Concurenței este consolidarea pieței de servicii de procesare online din România, prin achiziția jucătorilor cu pondere redusă în volumul total procesat.

„Trebuie, însă, ținut cont de faptul că Europa este puternic expusă războiului din Ucraina, care are deja un impact major asupra piețelor, atât la nivel european, cât și global, cu consecințe asupra economiei și, implicit, asupra comerțului electronic și a activității de procesare a plăților online. Deși oficial nu suntem încă în recesiune, previziunile pentru acest an arată un declin al economiei. Inflația din România a atins în luna septembrie cel mai înalt nivel din ultimii 19 ani (rată anuală de 15,9%), afectând deja puterea de cumpărare a românilor și cu impact asupra cererii de bunuri și servicii, în general”, se menţionează în raport.

Astfel, în acest context economic incert, se va încetini ritmul de creștere al valorii tranzacțiilor online, cu impact asupra evoluției activității de procesarea plăților online.

„Cu toate acestea, ponderea scăzută a consumatorilor români ce achiziționează produse/servicii online ne arată potențialul considerabil de dezvoltare al segmentului de piață a procesărilor de plăți online, încă permisiv și atractiv, atât pentru jucătorii locali, cât și pentru cei internaționali”, semnalează sursa citată.

Valoarea tranzacțiilor de plată online cu carduri din anul 2021 a depășit 50 miliarde de lei, ceea ce reprezintă aproximativ 5% din PIB-ul estimat al anului 2021. Dinamica valorilor tranzacțiilor online cu carduri ale rezidenților din perioada 2018-2022 a indicat o creștere susținută. Ritmul anual accelerat de creștere se reflectă în valoarea ratei de creștere anuală compusă, care, pentru perioada 2018-2022, a fost de 42%. Analiza trimestrială a tranzacțiilor online evidenţiază o creştere mai accentuată, atât ca număr, cât şi ca volum al tranzacţiilor, în trimestrul 4 comparativ cu trimestrul 3, cauzată de promoţiile de Black Friday şi de cumpărăturile pentru sărbătorile de iarnă.

În topul categoriilor de produse şi servicii pentru care românii au făcut cel mai des plăţi online în primul semestru din 2022 s-au numărat: e-tail (produse fizice cumpărate prin internet), pariurile, loteria, jocurile de noroc, turismul şi serviciile de transport, TV cu plată şi echipamente/servicii de telecomunicaţii, IT&C, utilităţile (energie, gaze, apă, salubritate, telefonie), taxele şi impozitele.

Autor: Bogdan Verman

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.