După luni de tergiversări, noile tramvaie intră în sfârșit în circulație!
Articol de Mircea Apostolescu, 8 decembrie 2022, 17:47
După luni întregi de tergiversări primele 15 tramvaie Imperio vor circula, începând de sâmbătă 10 decembrie 2022, pe linia 41.
Primul tramvai a sosit în București în luna iunie.
Imediat după intrarea în Depoul Alexandria a tramvaiului cap de serie, Societatea de Transport București STB SA a instruit 91 de manipulanți care vor conduce acest nou model de tramvai.
De asemenea, urmare a sosirii noilor tramvaie, STB SA va pune pe linia 41 doar tramvaie cu accesibilitate sporită.
Ca măsură de prevenire a actelor de vandalism și pentru a încuraja plata călătoriei, fiecare tramvai va avea un controlor dedicat, responsabil pe partea de informare și de monitorizare a activităților pe parcursul întregii zile.
Tramvaiele au noua generație de validatoare la fiecare ușă pentru plata călătoriei atât cu cardul bancar, cât și cu dispozitive smart NFC.
Tramvaiele sunt dotate cu un sistem de aer condiționat și încălzire HVAC ce va permite reglarea automată a temperaturii, fără a mai fi necesară deschiderea geamurilor exterioare în niciun sezon.
Tramvaiele sunt echipate cu prize USB pentru alimentarea dispozitivelor mobile și vin cu sisteme de informare audio-video vizibile din orice loc al salonului, inclusiv Wi-Fi gratuit.
Creșterea capacității de transport fără a fi necesară creșterea parcului circulant, este, de asemenea, un avantaj.
Noile tramvaie au un consum energetic mult mai redus față de tramvaiele aflate în exploatare. Astfel, consumul energetic specific este de doar jumătate din cel al unui vagon V3A, respectiv doar o treime din valoarea unui tramvai Tatra.
Din punct de vedere al exploatării, utilizarea noilor sisteme de tracțiune aduce o reducere a perioadelor de imobilizare pentru reviziile periodice dar și o reducere a timpilor necesari reparațiilor accidentale.
Conducătorii tramvaielor beneficiază de condiții moderne de operare, cu o cabină spațioasă, echipată cu aer condiționat, camere video cu vedere în interiorul și exteriorul tramvaielor și un sistem de informare care oferă informații despre starea de funcționare a tuturor sistemelor ce concură la securitatea și buna funcționare a tramvaiului.
Reducerea timpilor de parcurs și creșterea calității rulării prin sistemele moderne de tracțiune bazate pe motoare de curent alternativ cu invertoare de tracțiune.
Din păcate, în București există încă multe linii de tramvai a căror cale de rulare este de o calitate foarte proastă. Tramvaiele merg cu viteză redusă, se clatină și se zgâlțâie ca niște adevărate montagne-russe.
Creșterea accesibilității datorată podelei total coborâte și a celor 5 uși duble de acces, este un alt avantaj al noilor tramvaie.
În Capitală, mai există însă încă multe peroane de tramvai total inaccesibile nu doar persoanelor în scaune rulante, ci și celor vârstnice, celor care transportă copii în cărucioare sau chiar celor cu bagaje mai grele.