Nu se mai face drum prin pădure pentru Greenfield!
Articol de Mircea Apostolescu, 9 ianuarie 2023, 16:35
Primarul general al Capitalei Nicușor Dan nu este de acord cu transformarea drumului forestier din Pădurea Băneasa, cunoscut drept „Vadul Moldovei”, în drum public de acces pentru locuitorii Cartierului Green Field, potrivit unei postări de pe pagina sa de socializare.
Nicușor Dan spune că „Locuitorii din Greenfield sunt victimele unui dezvoltator care s-a grăbit să facă blocuri fără să facă și drumuri, cu concursul unei autorități locale incompetente. E una din sutele de dezvoltări pe același calapod, ale căror consecințe le simt bucureștenii blocați în trafic”.
Edilul șef al Capitalei reiterează că nu este de acord cu transformarea actualului drum forestier din Pădurea Băneasa în drum public.
„Nu sunt de acord și nu voi face niciun demers pentru un drum permanent prin pădure (cu atât mai mult cu cât s-au parcelat terenurile de o parte și alta a drumului de către proprietari care vor să construiască). Nu există nicio documentație de urbanism care să-l prevadă, iar eu nu voi propune vreuna”, se mai scrie pe pagina lui Nicușor Dan.
Primarul general mai spune că „în măsura în care este legal, sunt de acord cu soluția provizorie de traversare a pădurii pe drumul forestier existent până la construirea unor ieșiri definitive în șoseaua de Centură” .
Nicușor Dan spune că dezvoltatorul trebuie să asigure drumuri de ieșire spre Șoseaua de Centură.
„În plus, am toată susținerea pentru proiectele investitorului care prevăd drumuri de ieșire în șoseaua de centură.
Investitorul are din anul 2019 avizul preliminar de la PMB pentru trei PUZ-uri care prevăd ieșiri din cartier în șoseaua de centură. În baza acestor avize preliminare trebuie să obțină avizele de la alte instituții și să revină la PMB pentru avizul arhitectului-șef. Pentru două dintre proiecte nu a mai revenit la PMB. Pentru al treilea a venit la PMB cu documentația completă în decembrie 2022″, se mai scrie în aceeași postare.
În context trebuie amintit faptul că, încă din anul 2008, dezvoltatorul a reușit să promoveze un Plan de Urbanism Zonal (PUZ), care prevedea două intrări din șoseaua de centură.
PUZ-ul nu prevedea cine ar fi trebuit să facă aceste drumuri de acces, investitorul sau administrație locală.
„În mod normal, autoritatea trebuia să dea PUZ-ul împreună cu un plan de acțiune care să condiționeze emiterea autorizațiilor de construire de realizarea în prealabil a drumurilor pe cheltuiala investitorului”, se precizează în postarea de pe pagina de socializare a, lui Nicușor Dan.
Potrivit aceleași surse, „Investitorul a obținut un alt PUZ în 2019, pentru o a doua etapă a dezvoltării, mult mai mare decât precedenta, fără alte drumuri de acces”.