Transportul public trebuie să contribuie la reducerea poluării!
Articol de Mircea Apostolescu, 9 martie 2023, 13:11
Consilierii municipali au aprobat, vinerea trecută, depunerea de proiecte spre finanțare din PNRR pentru achiziția a 22 de troleibuze cu emisii zero sau cu baterii și 8 troleibuze din gama de 12 metri, cu autonomie de minim 20 km.
Rețeaua de troleibuze din Municipiul București are, însă, o pondere redusă față de restul mijloacelor de transport operate de STB S.A.
Ponderea cea mai importantă a parcului circulant al societății bucureștene de transport public o reprezintă autobuzele.
Iar cea mai mare parte dintre acestea sunt vechile Mercedes Cytaro – care au intrat în dotarea STB începând cu anul 2006, cu norma de poluare Euro 2.
Compania bucureșteană de transport public are numai 16 trasee de troleibuz, cu o lungime totală de 150 kilometri de lungime de rețea de contact, cale dublă de rulare.
Întreagă această rețea este situată în interiorul orașului, având câteva linii radiale și o secțiune în centrul Bucureștiului.
O altă parte a rețelei, mai restrânsă, cuprinde trei linii pe distanțe
scurte în zona periferică de sud-est.
Însă, directorul general al STB, Adrian Criț, spune că viitorul transportului public din București trebuie să se axeze pe mijloace de transport nepoluante, prietenoase cu mediul.
Rolul transportului public este tocmai acela de a contribui la diminuarea congestiei în trafic și, mai ales, a poluării.
De aceea, STB SA, împreună cu Primăria Capitalei și cu TPBI, are un program de dezvoltare a transportului electric.
În cadrul acestui program, pe lângă achiziția de tramvaie noi, se înscriu modernizarea a 70 dintre vechile tramvaie, crearea unei baze pentru mijloacele de transport electric, pe Calea Gilulești, dar și modernizarea a 50 km de cale de rulare a tramvaielor și extinderea rețelei de tramvai.
În același efort de dezvoltare a transportului electric se încadrează și achiziția celor 30 de troleibuze noi, a explicat pentru București FM, directorul general al STB, Adrian Criț.