De la teorie, la practică – Reabilitarea Gării de Nord

foursquare.com

3 operatori economici din România au depus oferte la procedura de licitaţie deschisă pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de Modernizare/Consolidare/Reabilitare a Staţiei CF Gara de Nord Bucureşti (Etapa I), anuntă Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA.

Proiectul are o valoare estimativă de 471,15 milioane lei, finanţarea fiind prevăzută în Programul Transporturilor.

Pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de Modernizare/Consolidare/Reabilitare a Staţiei CF Gara de Nord Bucureşti (Etapa I) au depus oferte următoarele firme româneşti:

1. CMA Construct development
2. Construcţii Erbaşu
3. GDO MOV IMPEX SRL

Durata aferentă proiectării şi execuţiei lucrărilor este de 55 de luni (9 luni pentru proiectare, 46 de luni pentru execuţie), iar perioada de garanţie a obiectivului este de 60 de luni.

Etapa I a programului de modernizare a celei mai mari gări din România – Gara de Nord Bucureşti – include reabilitarea spaţiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii, unde se desfăşoară activitatea feroviară, serviciu destinate publicului călător şi activitatea comercială:
– Corp A (clădiri B-dul Dinicu Golescu)
– Corp B (central, coloane, casele d ebilete clasa I)
– Corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Giviţei)

Principalele lucrări de modernizare fac referire la:

– modernizarea/consolidarea/reabilitarea clădirilor din staţia de călători Bucureşti Nord;
– modernizarea spaţiilor destinate publicului călător, inclusive pentru persoanele cu dizabilităţi;
– asigurarea elementelor de siguranţă şi confort pentru călători – balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilităţi, lifturi, sisteme de control acces;
– reabilitarea construcţiilor monument cu valoare istorică;
– crearea unor spaţii verzi centrale, cu zonă de aşteptare pentru publicul aflat în tranzit;
– regenerarea zonei aferente staţiei de călători Gara de Nord pe principiile de smart city/creative city/green city;
– sisteme noi de ventilaţie/încălzire
– modernizarea sistemului d eiluminat şi a instalaţiilor electrice, sanitare, termice etc;
– modernizarea istemului de informare a publicului călător şi a echipamentului de telecomunicaţii etc.

Astfel, staţia de cale ferată Bucureşti Nord (inclusiv clădirile aferente acesteia) va fi modernizată în conformitate cu parametrii tehnici prevăzuţi de standardele şi legislaţia europeană/internaţională în vigoare.

 

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.