Scrisoare Deschisă pentru „Străzi Deschise”

Mai multe organizații fac o serie de propuneri Primarului General al Capitalei si solicită implementarea acestora pe durata programului „Străzi Deschise – promenadă urbană”.

Intr-o scrisoare adresata Primariei Capitalei, – Federația Bicicliștilor din România, Asociația HaicuBicla, Asociația GO4FUN, – Asociația Adevărații Veloprieteni si – Clubul de Cicloturism Napoca solicită următoarele:

„Evitarea pe cât posibil a interzicerii mersului cu bicicleta pe pista de pe Calea Victoriei, fără a veni cu alternative, precum:

1.1 Evitarea completă a interzicerii accesului bicicliștilor pe pistă, facilitând accesul pentru aceștia, cu reducerea vitezei de deplasare pentru evitarea pericolelor, instituind, de exemplu, o limitare a vitezei bicicletelor în perioada închiderii accesului auto pe această arteră;
1.2 Permiterea utilizării bicicletelor pe pista de pe Calea Victoriei în anumite intervale orare, iar la orele de vârf, să aplicați soluția propusă la 1.3
1.3 Oferirea de rute alternative precum transformarea în pistă temporară pentru biciclete a primei benzi de pe ambele sensuri de mers de pe bd. Lascăr Catargiu și bd. Gheorghe Magheru.

Focusul comunicării acestui program să fie utilizarea transportului în comun, mersul pe jos și cu bicicleta, astfel încât cetățenii să renunțe la folosirea mașinii personale. Cu această ocazie, locuitorii orașului vor putea „testa” noua flotă de mijloace de transport în comun achiziționată de PMB, dar și aplicația Google maps, care recent a integrat liniile de transport public și programul acestora, pe unde se află, ca un pas în plus pentru intermodalitate.

Întrucât acest program este deja la a 3-a ediție, considerăm că nu mai este nevoie să fie comunicate atât de mult atracțiile de pe Calea Victoriei, mai ales că deja există un aflux major de public și ideea de oraș pentru oameni nu rezidă în simpla prezență masivă a oamenilor. Sugestia noastră este să comunicați atracții culturale, dar și happeninguri pe mijloacele de transport în comun aparținând STB.

Beneficii imediate:

2.1 Oportunitate de PR extraordinară – mulți cetățeni vor fi plăcut surprinși și poate vor continua să folosească STB în detrimentul auto personal pe viitor,
2.2 Calmarea traficului pe străzile adiacente Căii Victoriei,
2.3 Noxe mai puține pe străzile adiacente
2.4 Reducerea poluării fonice pe străzile adiacente
2.5 Decongestionarea traficului rutier, aceasta fiind de fapt ideea de Străzi deschise – promenadă urbană,
2.6 Influențe pozitive asupra sănătății publice prin reducerea poluării și încurajarea indirectă a mobilității active, ceea ce combate sedentarismul și deficitul de activitate fizică pe care îl are un mare procent de locuitori ai orașelor României, pe lângă reducerea numărului și gravității accidentelor rutiere.

În acest sens, Primăria Capitalei ar putea sublinia în comunicarea ei publică faptul că încurajează cetățenii să vină spre secțiunile Căii Victoriei redate temporar pietonilor pe jos, cu mijloace de transport public și cu bicicleta sau trotineta, pentru că un om într-un mijloc de transport în comun, sau pe jos sau pe bicicletă sau trotinetă ocupă mult mai puțin spațiu decât dacă este cu autoturismul și astfel va scădea congestia în trafic și se vor reduce, atât poluarea fonică, cât și noxele.

Față de cele de mai sus, vă solicităm un răspuns public, mai ales că ediția de anul acesta al programului „Străzi deschise – promenadă urbană” abia a demarat, fiind timp suficient să poată fi îmbunătățit pentru a îi maximiza beneficiile pentru comunitate pe o mare parte din durata lui, până pe 08 octombrie.”

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.