Doi din cinci tineri ai Generaţiei Z nu se angajează în domeniul studiat

Mai mult de jumătate dintre candidații Generației Z consideră că salariile pentru nivelul lor de experiență sunt prea mici, iar doi din cinci nu se angajează în domeniul studiat, arată datele celui mai recent sondaj realizat de o platformă de recrutare online din România, citat de Agerpres.

Potrivit sondajului, candidații între 18 și 24 de ani aplică predominant la internship-uri și joburi entry-level, din Vânzări, Marketing, Financiar și IT, 40% dintre ei declarând că primul job nu a fost în domeniul pe care l-au studiat.

Pe platforma de recrutare, tinerii cu vârsta între 18 și 24 de ani reprezintă 20% din totalul candidaților și realizează aproximativ 100.000 aplicări pe lună.

„Candidaţii din Generaţia Z devin tot mai activi pe piaţa muncii, iar angajatorii simt tot mai mult impactul lor asupra actualului model de muncă. An de an, tinerii Generaţiei Z reprezintă un procent tot mai mare din populaţia aptă de muncă, deşi rata de şomaj în rândul acestora s-a menţinut la 22,2% în primele 3 luni ale anului 2023, potrivit Institutului Naţional de Statistică”, susţin reprezentanţii BestJobs.

Prima impresie despre piața muncii a fost că salariile pentru nivelul lor de experiență sunt foarte mici, după cum declară 64% dintre respondenții, și consideră că mediul de lucru este unul stresant pentru ei (52%), șefii au așteptări prea mari (34%) și că volumul de muncă este substanțial (27%).

Cei mai mulţi dintre ei şi-au propus să rămână la primul job între 1 şi 2 ani, pentru a căpăta experienţă şi pentru a completa corespunzător CV-ul. Totuşi, dacă întâmpină nemulţumiri, 52% dintre ei au de gând să le adreseze superiorilor în speranţa de a vedea schimbări, 31% vor încerca să se adapteze, 11% îşi vor da demisia, iar 6% vor încerca să negocieze pentru un salariu mai mare. În eforturile de găsire a jobului potrivit, tinerii au descoperit că abilităţile de comunicare şi cele digitale sunt esenţiale.

Sondajul a fost realizat în perioada aprilie-mai, cu 1.997 de utilizatori de internet, dintre care 55% angajaţi cu vârsta până în 25 de ani, 30% angajaţi cu vârsta peste 25 de ani şi 15% recrutori.

Generaţia Z (Gen Z) cuprinde pe cei născuţi între anii 1995 – 2012.

Autor: Bogdan Verman

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.