Studiu: Ce poartă românii când nu îi vede nimeni
Articol de bucurestifm, 9 mai 2023, 14:20
Un studiu cantitativ realizat în luna martie 2023 arată că 65% dintre români poartă acasă haine de stradă învechite, pe care nu le mai folosesc în public, sau haine decolorate, pătate și cu mici defecte.
Întrebați ce haine poartă cu precădere prin casă:
- 65% dintre români optează acasă pentru haine vechi, de stradă, pe care nu le mai poartă în public
- 47% dintre participanții la studiu poartă haine cu mici defecte, rupte, decolorate sau pătate
- 44% preferă să poarte haine de sport
- 35% dintre cei intervievați au declarat că poartă pijamale, cu precădere Gen-Z și milenialii, adică tinerii români cu vârsta cuprinsă între 18 și 29 de ani.
Referitor la tipurile de articole vestimentare achiziționate cel mai des de români, cu frecvență de câteva ori pe an:
- 70% dintre respondenți au afirmat că își cumpără cel mai des haine pentru sport și timpul liber
- 38% haine pentru birou
- 18% cumpără cu aceeași frecvență haine pentru evenimente.
Când vine vorba de somn:
- 73% dintre români preferă să doarmă în pijamale, cu precădere femeile
- 18% aleg să doarmă în lenjerie intimă, mai ales bărbații, dar și tinerii, comparativ cu celelalte segmente de vârstă
- 36% dintre Gen-Z și mileniali până în 29 de ani preferă să doarmă în haine de casă
- 3% dintre români declară că dorm dezbrăcați.
Întrebați când și-au cumpărat ultima dată pijamale, 33% dintre respondenți au declarat că ultima achiziție de pijamale a fost făcută în urmă cu mai mult de un an.
În ce privește motivele pentru care nu achiziționează pijamale:
- Românii afirmă că nu consideră necesare hainele dedicate pentru somn
- Preferă să investească bugetul în alte categorii de haine
- Alții nu investesc în pijamale pentru că, oricum, „în casă nu-i vede nimeni.”
Obiceiul de a dormi în pijamale se creează încă din copilărie, fiind parte dintr-un ritual care induce o stare de ”liniște”. În condițiile lucrului de acasă, românii și-au petrecut mai mult timp în pijamale, identificând nevoia de a cumpăra haine de casă mai diferite.
Analiza calitativă evidențiază faptul că pijamalele sunt asociate cu „relaxare și confort”. Atunci când vor să aibă o zi fără griji și responsabilități, românii „nu ies din pijamale”; iar când sunt nevoiți să doarmă în hainele de zi se regăsesc „într-o stare de alertă”.
Pentru mai multe detalii despre datele studiului puteți intra aici.