Cannes 2023: Vedetele din ”The Idol”, The Weeknd și Lily-Rose Depp, pe covorul roșu al Festivalului!

Cursa pentru Palme d’Or rămâne deschisă la Cannes, unde festivalul de film a intrat în a doua săptămână, cu o serie de regizori prestigioşi în program, printre care Wim Wenders, Nanni Moretti şi Ken Loach, recompensaţi anterior cu trofeul în forma unei frunze de palmier, relatează AFP.

Ieri, superstarul muzicii canadiene The Weeknd şi actriţa Lily-Rose Depp, fiica lui Johnny Depp şi a Vanessei Paradis, au păşit pe covorul roşu. Ei deţin rolurile principale din „The Idol”, un serial foarte aşteptat al regizorului „Euphoria”, Sam Levinson, ale cărui prime două episoade vor fi prezentate în premieră mondială la Théâtre Croisette.

Noul serial HBO „The Idol”, cu Abel „The Weeknd” Tesfaye şi Lily-Rose Depp în rolurile principale, a beneficiat de o prezentare realizată cu mare fast pe Croazetă, unde primele sale două episoade au fost proiectate aseară, informează AFP.

Publicul va trebui să aştepte însă până la începutul lunii iunie pentru a descoperi povestea personajului Joselyn (sau „Joss”, interpretată de Lily-Rose Depp), o vedetă pop care încearcă să revină sub luminile reflectoarele după perioada dificilă prin care a trecut în urma morţii mamei sale. Ea îl cunoaşte pe Tedros (Abel Tesfaye), care îi va bulversa complet revenirea în vârfurile ierarhiilor artistice.

Anunţat ca un serial şocant, atât prin conţinutul său cât şi prin pre-producţia tumultuoasă, „The Idol”, ce are în total şase episoade, dezvăluie foarte repede elementele care l-au făcut să fie considerat o producţie controversată: scene de nuditate și fotografii intime cu Joss care devin virale.

Totuşi, ar fi exagerat ca întregul serial să fie redus doar la aceste scene. „The Idol” ştie să aducă o privire ironică asupra timpurilor noastre, ironizând rolul unui „coordonator de intimitate”, care încearcă să concilieze exigenţele contractului de imagine al cântăreţei pop şi dorinţa ei de a dispune de propriul corp după bunul ei plac, sau denunţând uniformizarea producţiei muzicale actuale.

Trimiteri la diverse staruri, precum Britney Spears şi Kim Kardashian, sunt de asemenea evidente.

„Când eşti celebru, toată lumea te minte”, spune Jocelyn. Ea are îndoieli în legătură cu cântecul ales de producători pentru a-i propulsa revenirea în actualitate şi se trezeşte foarte repede prinsă în reţeaua de intrigi pe care Tedros le ţese în jurul ei, în ciuda avertismentelor primite de la cea mai bună prietenă a ei, care îi este şi asistentă.

Într-un registru general, rolurile secundare sunt la rândul lor reuşite şi aduc o tuşă de umor întregii producţii.

Înainte să ajungă la Cannes, acest serial produs de HBO a făcut obiectul mai multor controverse.

Potrivit revistei Rolling Stone, producţia serialului a acumulat mai multe întârzieri, refilmări ale unor scene şi etape de rescriere a scenariului. Tulburările ar fi fost cauzate, potrivit aceleiaşi reviste, de regizorul serialului de mare succes „Euphoria”, Sam Levinson, care a preluat atribuţiile de regizor atunci când producţia era deja aproape finalizată, optând pentru a rescrie şi a refilma întregul serial.

Nu este pentru prima dată când un serial TV a fost prezentat la Festivalul de Film de la Cannes. Aşa s-a întâmplat şi cu „Irma Vep”, de Olivier Assayas, în 2022.

În ceea ce priveşte competiţia, juriul, care a putut viziona deja 11 dintre cele 21 de filme aflate în cursă, este pe cale să descopere „Club Zero”, al austriecei Jessica Hausner, şi „Fallen Leaves”, al finlandezului Aki Kaurismaki.

Cursa rămâne deschisă, niciun film neavând unanimitatea criticilor pentru a călca pe urmele „Triangle of Sadness”, comedia cu accente noir pe tema capitalismului a suedezului Ruben Östlund, care a câştigat trofeul Palme d’Or în 2022.

Acesta din urmă este preşedintele juriului celei de-a 76-a ediţii a Festivalului de Film de la Cannes, ajutat în special de actriţa Brie Larson („Captain Marvel”), scriitorul Atiq Rahimi sau actorul american Paul Dano.

Printre lungmetrajele care au impresionat cel mai mult se numără „The Zone of Interest”, al cineastului britanic Jonathan Glazer, care i-a cufundat pe participanţii la festival în „banalitatea răului”, relatând viaţa de zi cu a comandantului lagărului de exterminare de la Auschwitz, Rudolph Höss, şi a familiei sale.

Chinezul Wang Bing, cu „Youth (Spring)”, monumentala sa frescă de 3 ore şi 32 de minute a muncitorilor migranţi din fabricile din China, a fost, de asemenea, salutat pentru ambiţia sa.

Americanul Todd Haynes este unul dintre preferaţii criticilor internaţionali datorită producţiei „May December”, un joc tulbure de oglinzi în interpretarea a două superstaruri, Julianne Moore şi Natalie Portman.

În ceea ce priveşte premiile pentru actorie, Sandra Hüller a făcut dublă impresie la Cannes: în rolul soţiei lui Rudolph Höss în „The Zone of Interest” şi în calitate de văduvă acuzată că şi-a ucis soţul, în „Anatomy of a Fall”, filmul uneia dintre regizoarele franceze aflate în competiţie, Justine Triet.

Un singur film întruneşte unanimitate negativă: „Black Flies”, de Jean-Stéphane Sauvaire, un thriller despre viaţa unor paramedici din New York, cu Tye Sheridan şi Sean Penn în distribuţie şi considerat de mulţi critici greoi şi plin de clişee.

După o primă linie marcată de prezentarea în afara competiţiei a unor filme-eveniment, printre care revenirea lui Harrison Ford în cea mai recentă producţie din seria „Indiana Jones” şi noua peliculă a lui Martin Scorsese, „Killers of the Flower Moon”, avându-i în distribuţie pe Leonardo DiCaprio şi Robert de Niro, zece filme îşi vor încerca în continuare norocul în cursa pentru Palme d’Or.

Printre aceste filme se numără cele regizate de laureaţi anteriori cu celebra distincţie de la Cannes. Revenirea regizoarei franceze Catherine Breillat este, de asemenea, aşteptată, la fel ca şi starurile din distribuţia celui mai recent film al lui Wes Anderson, „Asteroid City” – Jason Schwartzman, Tilda Swinton, Margot Robbie, Tom Hanks sau Scarlett Johansson – care promit o ploaie de bliţuri pe covorul roşu.

Câştigătorii urmează să fie anunţaţi sâmbătă seară.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.