Cât de eficient este de fapt controlul plății parcărilor Primăriei Capitalei?
Articol de Mircea Apostolescu, 6 iulie 2023, 16:58
Digitalizarea parcărilor municipale gestionate de Compania Municipală Parking face încă un pas prin intrarea în exploatare a primelor două dintre cele optsprezece mașini care vor controla plata parcării.
În momentul de față Compania Parking gestionează 20 de mii de locuri de parcare, în zona centrală și de Nord a Bucureștiului, susține primarul general al Capitalei Nicușor Dan.
Sunt avizate, deja, încă 10 mii de locuri, iar, în final, în această zonă centrală și de Nord se va ajunge la 80-90 de mii de locuri de parcare cu plată, mai spune Nicușor Dan.
„Primele două mașini din cele optsprezece pe care la va avea Compania de Parking pentru verificarea plăților și, totodată, siguranța mașinilor lăsate în parcările Municipalității.
Este un fenomen de digitalizare pe care l-am început.
În momentul acesta, am depășit 30 de mii de locuri de parcare pentru care s-au făcut studiile și pentru care există aviz. Din care, în teren, am depășit 20 de mii.
Noi trebuie să ajungem, pentru întreaga zonă centrală și de nord, trebuie să ajungem la 80 de mii de locuri cu plată.
Nu facem asta ca să luăm bani. Facem asta ca să regularizăm traficul din București. E exemplul pe care îl avem din toate orașele occidentale”, a declarat Nicușor Dan.
Parcomate și bariere, în centrul Bucureștiului!
În perioada următoare, vor fi instalate automate pentru plata parcării și bariere, acolo unde configurația din teren permite acest lucru, a anunțat viceprimarul liberal al Capitalei Stelian Bujduveanu.
„Ce urmează să vedeți, în perioada următoare este încă o nouă etapă de digitalizare. Cele 300 de parvometre, aparate de plătit parcarea, care vor fi montate în centrul orașului, bariere, în parcările care pot fi închise și se pretează a fi închise.
Și ne ducem într-o direcție de modernizare a parcărilor publice, de ordine, în centrul orașului. Așa cum am spus, un oraș modern trebuie să aibă un serviciu de parcare modern, care să producă venituri pentru Municipalitate”, consideră Stelian Bujduveanu.
Cum funcționează mașinile care vor controla plata parcării?
Tot el explică modul de funcționare al noului sistem de control al parcărilor municipale.
„Aceste mașini sunt legate în softul central pe care-l are Compania de Parking. Dacă ați plătit parcarea, ați achitat fie abonament, fie aveți parcarea plătită prin diferitele metode – fie sms, fie aplicație proprie, fie plata direct la un operator, numărul dumneavoastră intră, automat, într-un soft, într-o bază de date care este deținută de Compania de Parking și aceste mașini, când scanează, în timp ce circulă prin parcările publice din Municipiul București, văd dacă acel număr de înmatriculare e achitat sau nu.
Dacă aveți mașini hibride, care sunt deja înrolate în serviciul nostru de parking, în sistemul de parking, acele mașini automat sunt exceptate de la plată”, explică Bujduveanu.
Mai puțin de jumătate dintre cei amendați pentru neplata parcării plătesc!
Pentru neplata parcării, amenda este de 200 de lei. Însă, chiar dacă sunt implicate și Compania de Parking și Poliția Locală a Municipiului București, controlul plății parcării pare destul de lipsit de eficiență, deoarece, dintre cele peste 140 de mii de note de constatare întocmite într-un an de zile – din august anul trecut până astăzi, numai circa 30-40% au fost achitate, după cum a recunoscut directorul Companiei Parking, Cristian Olaru.
„Cei care nu plătesc parcarea vor fi amendați de către Poliția Locală. Poliția Locală se va ocupa, în continuare, de către comunicarea acestor note de constatare și de către încasarea lor.
Cei care nu plătesc nota de constatare vor fi amendați de către Poliția Locală.
Vă deveni contravenție faptul că nu comunici plata notei de constatate și, atunci, vei fi sancționat, conform OG 2, de către Poliția Locală.
Din august anul trecut până astăzi, am acordat 147 de mii de note de constatare.
Din 147 de mii, aproximativ 40% au fost achitate”, a declarat șeful de la Parking.