Telenovela cartierului Greenfield continuă!

arhiva

Orașul Greenfield separat de București?

Cartierul Greenfield s-ar putea desprinde de București pentru a deveni o unitate administrativ teritorială (UAT) de sine stătătoare. Locuitorii din acest cartier al Sectorului 1 ar putea organiza un referendum pentru a decide desprinderea de Capitală, în condițiile în care nu beneficiază de un drum de acces direct în București,  de școală și grădiniță, a declarat, astăzi, în plenul Consiliului General al Municipiului București, reprezentantul locuitorilor din Greenfield, Cătălin Diaconescu.

„E foarte grav, în primul rând, că simțim că ne puneți pumnul în gură. A trebuit să venim cu vecinii noștri, să protestăm, în față, ca să puneți pe ordinea de zi un proiect și ca să ne dați  cuvântul,  în sala de ședință. 
Noi vă spunem foarte clar că noi susținem doar transferul definitiv, pentru a nu ajunge intr-un blocaj tehnic între instituțiile  avizatoare.
Vrem să dobândim un acces reglementat definitiv pe drumul Vadul Moldovei, fiind singura cale de acces directă în orașul din care facem parte.
În caz contrar, vom face tot ce ne sta în putință să ne desprindem de București. Și să devenim UAT Greenfield, având în vedere că  îndeplinim toate condițiile prevazute de lege.
În cel mai scurt timp, vom organiza un referendum, în acest sens. Astfel încât locuitorii să poată decide care este calea acestui cartier, care, în acest moment, are mai mulți locuitori decât multe UAT-uri din țară”, le-a spus reprezentantul cetățenilor din Greenfield primarului Nicușor Dan și consilierilor generali.

Deschiderea drumului prin pădure spre Greenfield, încă  departe…

Un proiect de hotărâre inițiat de către primarul general Nicușor Dan privind trecerea a două porțiuni de drum forestier din Pădurea Băneasa în patrimoniul statului și administrarea Regiei Naționale a Pădurilor Romsilva, în patrimoniul Municipiului București, pe o perioadă determinată de 4 ani nu a reușit să  întrunească cele două treimi din voturile consilierilor generali necesare pentru fi adoptat.

Consiliul General (CGMB) ar fi trebuit să-și  dea acordul pentru ca Primăria Capitalei să solicite Guvernului emiterea unei hotărâri,  în acest sens. În afară emiterea acestei Hotărâri de Guvern, Primăria Sectorului 1 a fost mandatată de către Consiliul General al Municipiului București să preia de la Garda Forestieră un alt segment, încadrat ca fond forestier, pentru a deschide circulației drumul prin Pădurea Băneasa către  Cartierul Greenfield,  cunoscut sub denumirea de Vadul Moldovei.

Grupul Consilierilor PSD din Consiliul General al Municipiului București a inițiat și susținut un amendament la proiect prin care trecerea a celor două  segmente de drum forestier în patrimoniul Municipiului București ar fi urmat să fie definitivă.

Cetățenii din Greenfield  vor acces permanent prin Pădurea Băneasa! 

Deschiderea definitivă a drumului prin Pădurea Băneasa a fost susținută și de către numeroșii reprezentanți aicetățenilor din Greenfield prezenți la ședința CGMB. Oamenii au subliniat că  deschiderea temporară – pe o durată de 4 ani, a drumului nu reprezintă o soluție, în condițiile în care cartierul se dezvolta, în continuare, prin construirea de noi blocuri cu 10 etaje, iar populația  acestuia ar urma să  ajungă  de la circa 6.000 de persoane, la cel puțin 10 mii.

Aricii și veverițele nu stau pe marginea drumului…

Edilul Nicușor Dan și-a reiterat poziția conform căreia deschiderea drumului prin pădure trebuie să rămână temporară, atât  pentru conservarea ecosistemului Pădurii Băneasa, cât și pentru a pune presiune pe dezvoltatorii imobiliari să  eschidă noi căi de acces din și către Șoseaua de Centură.

„Dar punctul meu de vedere este că nu trebuie să  existe un drum permanent prin pădure. 
De ce nu vrem drum în pădure? 
Pentru că una este pădure, unde oamenii, care ajung cu mașina  la Grădina Zoologică, încep să se plimbe prin pădure. Și alta este o pădure cu un drum prin pădure. Ceea ce înseamnă că oamenii ăia  trebuie să se ducă, să avanseze în pădure câteva sute de metri sau chiar și mai mult, ca să găsească, în sfârșit,  ecosistemul specific pădurii- veverițe  și arici și păsări si tot ce înseamnă asta.
Pentru că nu trăiește niciun animal, intr-o pădure,  pe marginea unui drum pe care trec mii de mașini, în fiecare zi.
Faptul că noi dăm o perioadă limitată, că noi dăm acces pe o perioadă limitată pune presiune și pe dezvoltator să rezolve definitiv această problemă, pune presiune și  pe autoritatea locală (…Primăria Sectorului 1 n.r.) să construiască școala și grădinița  de care, în mod evident, aveți nevoie”,  le-a răspuns Nicușor Dan  locuitorilor din Greenfield.

Cât de viabile sunt celelalte căi de acces către Greenfield? 

Reprezentanții cetățenilor din Greenfield au subliniat, însă, că promisele căi de acces din și către Șoseaua de Centură nu reprezintă soluții viabile, deoarece două dintre acestea ar urma să  se deschidă din Aleea Teișani, care este foarte îngustă și deja supra-aglomerata. În plus, ar presupune treceri la nivel cu calea ferată, generatoare de blocaj, iar Șoseaua de Centură este și ea blocată, la orele de vârf, mai spun oamenii.

Când va deveni realitate soluția temporară?

Punctul de vedere al primarului Nicușor Dan a fost, însă,  susținut  atât de grupurile de consilieri generali USR și PMP, cât și  de către doi dintre consilierii generali PNL – Cătălin Deaconescu și Adrian Moraru. Astfel încât amendamentul PSD a intrunit numai 28 de voturi pentru – ale consilierilor PSD și PNL, și a fost respins.

În aceste conditii, proiectul, in varianta temporară, susținută de catre Nicusor Dan, nu a reușit, nici el, să întrunească cele două  treimi necesare spre a fi adoptat.

După finalizarea ședinței ordinare  a CGMB, pe a cărei ordine de zi se află 74 de proiecte, mai putea fi convocată o nouă ședință, de îndată, în care să fie, din nou, supus la vot proiectul drumului către Greenfield.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.