Nou trend in turism. Opertorii vin cu oferte noi

Foto: Marga Tudor/ arhiva

Companiile aeriene și marile lanțuri de hoteluri își modifică din ce in ce  mai mult ofertele, după ce au constatat un nou trend în rândul turiștilor.

Acestia  nu mai cheltuie la fel de mulţi bani pentru suveniruri, în schimb prefera sa participle la  evenimente sportive sau sa achizitioneze  bilete la concert, în noi destinaţii.

Companiile aeriene, hotelurile şi tour-operatorii încearcă să profite de acest trend aventurându-se dincolo de serviciile lor obişnuite, pentru a aranja experienţe speciale în ideea de a câştiga noi clienţi.

Cheltuielile globale ale turiştilor pentru experienţe precum restaurante, parcuri de distracţii şi cluburi de noapte au fost cu 65% mai mari în luna martie 2023, comparativ cu luna martie 2019, arată datele din raportul Travel Industry Trends 2023.

În schimb, cheltuielile turiştilor pentru articole precum cosmetică, bijuterii şi electronice au crescut cu doar 12%. „Oamenii iubesc experienţele”, a spus şi directorul general de la Airbnb, Brian Chesky, la o întâlnire cu investitorii organizată la începutul lunii august.

Hotelurile vin cu oferte tot mai creative pentru clienții lor.  Operatorul de hoteluri Marriott International a anunţat în luna februarie desemnarea primului său „chief customer officer” care va fi responsabil de conceperea şi execuţia strategiei globale a companiei pentru clienţi.

„Ne-am prezentat experienţele pe care le putem oferi, care în opinia mea constau în a oferi oamenilor acces la ceea ce nu ar avea în plan sau ar organiza singuri”, spune noul ‘chief customer officer’, Peggy Roe.

Aceasta a dat drept exemplu o licitaţie pentru clienţii Marriott care vor să înveţe trucuri pe terenul de fotbal sau să îşi facă manichiura împreună cu o componentă a lotului naţional de fotbal feminin al SUA.

Rivalul Hyatt Hotels a lansat încă din luna noiembrie 2022 un program prin care a oferit peste 200 de experienţe precum căutarea de trufe în pădurile din Ungaria împreună cu experţi în vânătoare şi câinii lor special pregătiţi sau un masterclass la Veneţia pentru a învăţa să prepari un spritz cocktail. Între timp compania şi-a crescut ofertele cu aproximativ 25%.

 

 

Sursa: hotnews.ro

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.