Nicușor Dan recunoaște haosul cauzat de închiderea podului Grant, dar nu găsește soluții
Articol de Mircea Apostolescu, 18 octombrie 2023, 16:26
Primarul general al Capitalei Nicușor Dan a reconoscut, astăzi, că închiderea traficului pe Podul Grant a provocat haos în traficul din Capitală.
Mai mult decât atât, edilul șef admite că măsurile pe care Municipalitatea le ia cu privire la traficul din București nu au la bază niciun fel de date concrete cu privire la fluxurile de trafic.
„Ieri a fost cea mai proastă zi, nu toți au avut informația că sunt lucrări și nici măsurile noastre teoretice nu au funcționat.
Ce ar trebui noi să avem – și probabil că o să avem, după ce o să facem PMUD (… Planul de Mobilitate Urbană Durabilă n.r.), este să avem un așa-numit model de trafic, care să-ți spună exact fluxurile care merg din toate direcțiile, din toate punctele, în toate punctele orașului.
Nu avem. Și, de-asta, înainte de lucrarea asta, am făcut o estimare care s-a dovedit a fi nerealistă, luni.
Bun, deci, în momentul s-au luat în discuție mai multe scenarii, inclusiv scenariul de a se trece, fluxul, pe cele două linii care merg de la Turda spre Crângași, dimineața să se circule în sens opus.
S-a, luat în discuție scenariul ca, pe cele două linii rămase, să se meargă un sens într-o direcție, un sens în altă direcție.
Și concluzia oamenilor din Comisia de Circulație a fost că asta este soluția cea mai bună.
Ea s-a dovedit, luni, că nu funcționează, pentru că au apărut niște blocaje, în special în intersecția de sub Podul Basarab”, a recunoscut Nicușor Dan.
Primarul general al Capitalei spune că ar fi luat măsuri pentru fluidizarea traficului.
„Adică, am pus mai multe echipaje de poliție. Am modificat timpii unor semafoare, ca să prioritizam mașina, în locul pietonilor.
Pe anumite intersecții, prin polițiștii locali, am făcut același lucru ca și la semafoare. Am dat prioritate mai mare, spre exemplu, Șoselei Giulești, pentru că, acolo, a fost blocajul cel mai mare, luni”, a declarat Nicușor Dan.
Cât privește faptul că Primăria Capitalei a blocat Podul Grand, toamna, după începerea anului școlar și a celui universitar, în loc să efectueze lucrările pe timpul verii, al vacantelor și al concediilor, edilul șef a dat vina pe CFR și pe trenurile spre litoral.
„Pe timpul verii, noi am lucrat la Podul Grant. Am lucrat la bretele și la picioare.
O parte din lucrări presupune întreruperea sistemului de alimentare al liniilor de tren, cu energie electrică.
Și asta presupune un aviz de la CFR.
Pe perioada verii, pentru că erau foarte multe trenuri care mergeau la Constanța, și la ore devreme, dimineața, și la ore târzii, seara, CFR-ul nu ne-a dat aviz să lucrăm peste vară. Și, atunci, lucrăm acum, când putem”, a motivat Nicușor Dan.