”Cuvinte magice” – o carte despre puterea cuvântului într-o lume tot mai fascinată de tehnică

Dacă vă plac cărțile care vă dezvăluie unele mici secrete dar care vă pot fi de mare folos în viața de zi cu zi atunci cartea ”Cuvinte magice” scrisă de Jonah Berger, un reputat cercetător si profesor de marketing la Wharton School, University of Pennsylvania, autor a mai multor studii si lucrari in domeniul marketingului si comunicarii este lectura potrivită pentru dumneavoastră în acest week-end.

Se stie din batrâni că ”Vorba dulce mult aduce”. Noi am spune, mai degrabă că vorba potrivită la momentul si în locul potrivit.

Pentru cartea ”Cuvinte magice” curiozitatea cercetătorului a fost stârnită de un fapt simplu. Fiul lui de nici doi ani se străduia cât putea el de mult să spună cât mai clar cuvintele ”te rog” atunci când dorea ceva. De ce? Pentru că observase că adultii obtin mult mai usor ceea ce își doresc atunci când rostesc aceste vorbe. Așa că tatăl, adică domnul Jonah Berger a vrut să vadă dacă într-adevar oamenii pot fi influențati de anumite cuvinte si care ar fi acestea.

Astfel că cercetarea lui care a dus la scrierea acestei cărți dezvăluie modul în care șase tipuri de cuvinte pot să ne sporească influența în toate sectoarele vieții: de la a convinge alte persoane și construirea unor relații mai trainice, până la sporirea creativității și motivarea personalului.

De fapt aproape tot ceea ce facem presupune cuvinte. Acestea sunt instrumentele cu ajutorul cărora convingem, comunicăm și ne conectăm. Cu ele, liderii conduc, vânzătorii vând, părinții își cresc copiii, profesorii educă, politicienii guvernează și medicii explică. Chiar și gândurile noastre intime se întemeiază pe cuvinte. Dar anumite vorbe au o influență mai mare decât altele. Ele sunt mai bune pentru schimbarea opiniilor oamenilor, atragerea atenției spectatorilor și generarea unor acțiuni.

În cartea de față, Jonah Berger oferă o analiză competentă a noii științe a limbajului și a modului în care poate fi acesta utilizat. Progresele tehnologice înregistrate de învățarea automată, de lingvistica computațională și de procesarea limbajului natural, combinate cu digitalizarea tuturor documentelor, de la scrisori de recomandare până la conversații, au condus la dezvăluiri fără precedent.

Așa că, cei care vor face această alegere de lectură vor afla cum își atrag vânzătorii clienții, cum conving avocații jurații și cum îi captivează povestitorii pe spectatori; așa cum profesorii îi fac pe copii să-și ofere ajutorul, și reprezentanții serviciilor pentru clienți sporesc satisfacția cumpărătorilor; așa cum fondatorii de start-upuri fac rost de finanțare, la fel și muzicienii creează hituri, iar psihologii au stabilit că o piesă de teatru a fost scrisă de Shakespeare fără ca măcar să o citească.

Cartea lui Jonah Berger este destinată tuturor celor care nu doresc să se lase manipulati dar si celor care vor să-și sporească influența.

Fie că veți dori să convingeți un client, să motivați o echipă de angajați sau să faceți o întreagă organizație să vadă lucrurile în mod diferit, această carte vă va arăta cum să profitați de puterea cuvintelor magice. Și până la urmă care sunt acestea? Asta rămâne să aflati singuri atunci când veți citi carte ape care nu o veți mai lăsa din mână până când nu veți întoarce si ultima pagină.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.