S-a găsit soluția pentru traficul din cartierul Greenfield?
Articol de Mircea Apostolescu, 25 octombrie 2023, 15:56
Viraj la stânga pe sub pod
Viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu, anunță că împreună cu Președintele Consiliului Județean Ilfov, Hubert Thuma, și cu directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR ), Cristian Pistol, a identificat noi soluții de trafic pentru locuitorii cartierului Greenfield.
Astfel, în circa o lună de zile, ar urma să fie reconfigurată circulația, în zonă, prin amplasarea unor noi sensuri giratorii, astfel încât accesul în București să se facă rapid, prin viraj la stânga sub pod.
În următoarele două săptămâni urmează corelarea datelor cu studiile de trafic din zonă și, pe baza lor, finalizarea proiectului.
„Avem mai multe căi de acces în Cartierul Greenfield, una dintre ele fiind pe la Grădina Zoologică, drum care a fost închis, în acest an de către Romsilva. Știm că s-a creat o problemă, prin închiderea acelui drum, pentru că singura ieșire din cartier, unde locuiesc zece mii de oameni, și intrare în cartier se face pe Aleea Teișani.
Dacă, pe termen lung, o soluție pentru drumul din pădure și pentru pasajul din Centură sunt necesare niște decizii, pentru a se investi în acele drumuri, cum vorbim despre străpungerea în Centură de pe Aleea Teișani, pentru a degreva partea de bretele, există și soluții pe care le-am găsit, la fața locului, la descărcarea de la podul de pe DN cu Centura Bucureștiului.
Și le-am propus o soluție prin care locuitorii din Greenfield, care doresc să se întoarcă în București, pentru că marea majoritate locuiesc, lucrează în București, să nu se mai întoarcă peste pod, prin Otopeni, ci să facă întoarcerea direct pe sub piciorul podului.
Acolo există două benzi care pot fi utilizate pentru ambele sensuri. Nu intervenim și nu trecem peste cele două benzi existente ale Centurii. Deci, nu va fi o perturbare a traficului, a Centurii.
Atunci, bucureștenii care ies de pe Aleea Teișani și vor să se întoarcă înapoi, în București, pot face, într-un sens giratoriu, la început, balizaj, imediat la ieșire de pe Aleea Teișani, stânga, pe sub piciorul podului, într-un alt sens, din nou, stânga și au intrat pe banda de mers spre București, scutind, prin această propunere, cel puțin 20 de minute de la traficul fie până la sensul giratoriu de pe Centură, fie până la breteaua de peste pod, de la Otopeni”, a explicat, pentru București FM, viceprimarul general al Capitalei Stelian Bujduveanu.
Atenție, virajul pe sub pod nu poate înlocui Vadul Moldovei!
Cătălin Diaconescu, reprezentantul uneia dintre asociațiile de proprietari din Cartierul Greenfield, spune că soluția prezentată de către viceprimarul liberal al Capitalei a pornit chiar de la el. Este vorba despre o soluție care este menită să confere predictibilitate circulației pe Aleea Teișani.
Reconfigurarea traficului este benefică pentru toți cei care se întorc în București.
„Soluția asta a pornit chiar de la mine. Găsind, pe sub podul hobanat, o bandă de circulație, care, acum, este practic un maidan, un semi-trotuar, care nu e folosit de nimeni, dar este spațiu suficient pentru o bandă de circulație. Disperați fiind de situația în care suntem, am încercat să găsesc orice soluție.
Una dintre soluții este această optimizare, în sensul în care se poate creea o bandă de circulație nouă, care să permită un sens dublu, acolo, pe sub pod, care nu se suprapune cu traficul din Centură, adică nu intervine deloc în Centură, și ne asigură accesul direct către București, fără să mai accesăm Centura sau Otopeniul”, a declarat, pentru București FM, Cătălin Diaconescu.
Reprezentantul proprietarilor din Greenfield spune, însă, că această soluție nu poate înlocui drumul prin pădure – Vadul Moldovei. Cât privește redeschiderea acestuia, nu există, însă, nicio speranță. Primarul general Nicușor Dan insistă pe varianta preluării pe termen determinat a terenului din Pădurea Băneasa, ceea ce este imposibil, din punct de vedere legal, după cum au înștiințat Primăria Capitalei atât Romsilva, cât și Ministerul Mediului.
„Sigur, e o măsură complementară drumului Vadul Moldovei. În niciun caz, nu poate înlocui Vadul Moldovei. Noi, când ieșim din cartier, acum, nu știm. Plecăm la 7:00, putem ajunge la 9:00, în București. Ca și concluzie pentru Vadul Moldovei, a rămas că domnul primar general insistă pe varianta temporară, către Guvern, prin Cancelaria Primului Ministru.
Nu, din păcate, în momentul ăsta, nu mai am o speranță reală. Adică, acum, am văzut că pe domnul primar general nu-l mai convinge nimeni și nimic. Mergem până în pânzele albe pe opinia domniei sale cu transferul temporar. Transfer temporar care, evident, nu va fi aprobat de nimeni și, atunci, rămânem, așa, într-o buclă, fără finalitate”, a declarat, pentru București FM, Cătălin Diaconescu.