Tinerii pot avea visuri și acestea pot să devină realitate dacă înțeleg despre ce este piața muncii și care sunt competențele de care vor avea nevoie.” – Silvia Bogdan, președintele Școlii de Valori

Future Jobs Cup este un proiect creat pentru a naviga în necunoscutul informațional și profesional. Studenții vor afla cele mai noi informații despre tendințele din diverse domenii de carieră și vor înțelege mai ușor viitorul locurilor de muncă. Silvia Bogdan, președinteleȘcolii de Valori, a venit în matinalul de pe 98.3 pentru a ne creiona o imagine despre joburile viitorului.
Proiectul Școlii de Valori a pornit din nevoia exprimată a unor studențiparteneri. „Future Jobs Cup a apărut ca urmare a unor feedback-uri pe care le-am primit de-a lungul anilor de la studenții cu care lucrăm încă din 2015 pe zona de creștere a angajabilitățiipentru studenți.E foarte important, pe de o parte, să înțeleagă pentru ce învață, iar de cealaltă parte să înțeleagă cam care sunt, realitățile pieței muncii și cum se leagăexperiența educațională de această etapă importantă din viața fiecărui om.”

Silvia Bogdan ne oferă mai multe detalii despre competiția care se derulează în prezent. „Future Jobs Cup este o competiție care ne dorim să înceapă cu o serie de webinarii și de biblioteci în cadrul cărora vor veni specialiști și iubitori de inovație care sunt doritori să împărtășească din experiența pe care o au tinerilor cu care vor sta de vorbă.”

Proiectul are în vedere oportunitățile atât din țară, cât și de peste graniță.„Nu vorbim doar de zona națională. E important ca tinerii să înțeleagă care sunt oportunitățile pe care ei le au,regional și național, dar și mondial. Mai ales că vorbim despre job-uri care pot fi făcute de la distanță și care le vor permite tinerilor să înțeleagă cum pot să lucreze remote, dar în același timp și colaborativ cu colegi care sunt în altă parte a lumii.”

„Programul nostru vizează nu doar angajabilitatea, dar și antreprenoriatul. Tinerii pot avea visuri și acestea pot să vină devină realitate dacă înțeleg despre ce este piața muncii și care sunt competențele de care vor avea nevoie. Acele job-uri ale viitorului care deja sunt aici presupun alte competențe decât cele pe care le cunoaștem pentru joburile obișnuite din de până acum.”

La Future Jobs Cup va avea loc o provocare ce implică TikTokul. „Studenții vor putea trece printr-o experiență e-learning care îi ajută să înțeleagă și mai bine care sunt realitățile antreprenoriatului și intraprenoriatului viitorului, pentru ca apoi să intre într-o cursă pe care noi o numim Challenge Tiktok.”

„Aceasta le va permite să emită idei de proiecte care să devinămoneda de schimb în cadrul competiției prin care ei vor putea ajunge să își susțină proiectul la care s-au gândit în fața unor criterii de departajare care să ajute tinerii din România, de orice vârstă, să înțeleagă mai bine viața în piața viitorului a muncii.”

Studenții care se înscriu la Future Jobs Cup vor fi evaluați pe baza unor criterii bine definite. „Vor fi niște criterii care să fie ușor măsurabile, care vor fi de la bun început comunicate tuturor echipelor și indivizilor care vor dori să intre în competiție și care ne vor permite nouă, celor care vom analizaaceste idei de proiecte tocmai pentru a-i ajuta să înțeleagă mai bine în ce se bagă.”

„Noi ne dorim ca măcar 50 de proiecte să intre în cursa competiției pentru a beneficia de acele granturi pe care dorim să le dăm. Astfel, proiectele pot fi implementate.”

Future Jobs Cup are în vedere joburi din 10 domenii, care sunt acestea ne explică președintele Școlii de Valori, Silvia Bogdan: „Noi am avemîn cadrul programului 10 domenii. Ne bazăm pe o cercetare din Australia care a ajuns la concluzia că sunt 100 de job-uri prezente și ale viitorului care vor necesita alte competențe.Ei sunt de părere că există trei mari categorii de joburi.”

„Printre acestea se numără cele care au nevoie de abilități umane, joburi care au nevoie de aptitudini practice și a treiaîn care este nevoie de competențe digitale de înaltă performanță.”

„Domeniile suntdin tehnologie, de relație cu oamenii, din zona de domeniu urban, sănătate, mediu. Nu în ultimul rând, domeniul spațial, al relaxării și al bunăstării personale.”

Proiectul nu poate funcționa dacă studenții nu iau parte la activități. „Noi am plecat de la premiza că niciun proiect nu se poate întâmpla sau nu poate fi avea loc dacă nu se întâmplă împreună cu beneficiarul. Nu putem vorbi despre programe de dezvoltare pentru studenți, dacă studenții nu sunt implicați în derularea programului, în organizarea lor și în a discuta, comunica, interacționa.”

Sigur subiectul ți-a stârnit interesul. Pentru a îl aprofunda, trebuie doar să dai un play videoclipului de mai sus!

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.