Primăria Sectorului 1 asfaltează străzi asfaltate deja

Sursa foto: Mircea Apostolescu

Primăria Sectorului 1 a demarat o acțiune de modernizare a unor străzi din zona Pieței Domenii – Sandu Aldea, Dumitru Zosima, etc.

Asta în vreme ce străzi de pământ din Sectorul 1 vor rămâne fără asfalt și în această iarnă, așa cum au fost anunțați, de către reprezentanții Primăriei Sectorului 1, locuitorii de pe Strada Liliacului, spre exemplu.

Dinu Gheorghe, președintele Comisiei de buget a Consiliului Local al Sectorului 1: „Deci, sunt, în Sectorul 1, peste 100 de străzi de pământ. Nu am văzut decât două pe care le-a adus Armand în fața Consiliului să le asfalteze. Deci, gravitatea este incredibilă”.

Sursa foto: Mircea Apostolescu

Sub pretext că străzile respective ar fi arătat „ca după bombardament”, după cum susținea reprezentantul Executivului din Banu Manta, viceprimarul Oliver Leon Păiuși, Primăria condusă de către Clotilde Armand a început, de la finele lunii octombrie, să aducă munți de borduri, să spargă trotuarele și carosabilul, pentru a „moderniza” aceste străzi. Numai că locuitorii de pe străzile respective nu își doresc această „modernizare”, pe care primărița Clotilde Armand a decis-o fără a-i consulta, în prealabil.

Ei spun că urmează să fie îngustat carosabilul, de la 6 la 3,5 metri, pentru a fi lărgite trotuarele. În urma acestei sistematizări, va dispărea un număr mare de locuri de parcare, iar, pe stradă, în fața curților lor, vor fi amenajate nu locuri de parcare de reședință, ci locuri cu plată, nenominale. În acest fel, riveranii nu vor mai avea siguranța unui loc de parcare, în fața casei.

Mai mult decât atât, după încheierea lucrării de „modernizare”, care are un termen de 12 luni, Apa Nova va moderniza rețeaua de apă și canalizare, adică va sparge exact carosabilul proaspăt reabilitat, spun locuitorii.

Reporter: „Primăria Sectorului 1 vrea să vă modernizeze strada. De ce vă nemulțumește lucrul acesta?”

Emilio Verzoti (locuitor de pe Strada Dumitru Zosima): „În primul rând, nu ne aduce nouă, locuitorilor, nicio plusvaloare. Strada pe care ei intenționează să o modernizeze este o stradă modernă. Are un carosabil de 6 metri. Are o capacitate portantă suficientă pentru traficul mașinilor până în 3,5 tone, deci avem limitare de tonaj de 3,5 tone. Nu există degradări ale suprafeței vizibile, de tipul fisuri, faianțări, tasări, absolut nimic. Ceea ce demonstrează că nu sunt probleme de structură. Banda din stânga, a fost reabilitată acum câțiva ani, când a fost înlocuită conducta de gaz.”

Sursa foto: Mircea Apostolescu

Reporter: „Este vorba și despre o sistematizare, pe care Primăria Sectorului 1 își propune să o facă. De ce vă nemulțumește această sistematizare pe dumneavoastră, cetățenii din zonă?”

Emilio Verzoti: „Pentru faptul că, deși, în campania electorală, s-au lăudat că vor crea noi locuri de parcare, acest proiect, în posesia căruia am intrat din întâmplare, el nefiind public, ne văduvește de locurile de parcare. Adică, prin noua sistematizare, prin îngustarea căii de rulare la 3,5 metri și lărgirea unor trotuare pe care, oricum, nu circulă aproape nimeni, locurile de parcare vor fi făcute doar câteva, pe o bandă, pe partea stângă. Deci, vor fi mai puțin de jumătate din câte sunt acum.”

Reporter: „Pe dumneavoastră, Primăria Sectorului 1 v-a consultat? Că vorbim despre consultare publică, despre participarea cetățenilor la decizie…”

Emilio Verzoti: „Absolut nimic, totul a fost făcut ascuns. Întâmplător am intrat în posesia documentației. Deci nu s-a făcut absolut nimic public, iar marea majoritate a locuitorilor de pe stradă au aflat de această lucrare prin bilețele puse, acum trei zile, în cutiile de scrisori.”

Reporter: „Bun, ați adus la cunoștința Autorității Locale nemulțumirea dumneavoastră în legătură cu acest proiect?”

Sursa foto: Mircea Apostolescu

Emilio Verzoti: „Bineînțeles! Am fost personal în ședința de Consiliu Local, unde am prezentat faptul că această lucrare, în primul rând, este inutilă, pentru că nu aduce nicio plusvaloare zonei. În al doilea rând, este făcută înainte ca firma Apa Nova să schimbe rețelele de canalizare și de apă. Din ce am reușit să obținem, ca documente, în programul de investiții al Apa Nova pentru anul viitor, figurează și această stradă.

În această situație, ce vom face? La anul, vom face, din nou, un șantier, distrugem, din nou, strada și săpăm și înlocuim sistemul de canalizare și de apă? Sau nu mai putem să facem acest lucru și rămânem cu o conductă de 60 de ani?”

Reporter: „V-a răspuns cineva la obiecțiile dumneavoastră?”

Emilio Verzoti: „Doar verbal, în sensul că, într-o primă discuție pe care am avut-o, s-a spus că solicitarea a fost făcută către Apa Nova, dar nu s-a primit răspuns. Ceea ce a fost fals, pentru că există o dată pe acea comunicare, care este anterioară discuției mele. În cea de-a doua discuție, avută în Consiliul Local, am fost informați că ei (… Apa Nova n.r.) au în planul de investiții, dar s-ar putea să nu facă. Și, dacă nu fac, atunci Primăria trebuie să facă”.

Reporter: „Chiar dacă dumneavoastră nu sunteți de acord?”

Emilio Verzoti: „Nu suntem cu nimic de acord!”

Riveranii s-au adunat, aseară, și au stabilit să meargă, din nou, astăzi, la ședința Consiliului Local din Banu Manta, care era programată pentru ora 10:00, pentru că, în ciuda opoziției lor, săpăturile au început, în capătul străzii dinspre Calea Griviței.

Această prezentare necesită JavaScript.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.