Bucureștiul intră în șantier, la vară!

Liniile de tramvai din multe zone ale orașului, de pe artere extrem de aglomerate, vor intra în modernizare. Șantierele vor dura un an de zile, de la data începerii lucrărilor.

Primăria Capitalei a atribuit proiectarea și execuția și a semnat contractele pentru modernizarea a 21,5 kilometri de cale de rulare a tramvaielor, împărțiți în 12 loturi, din cei 50 de kilometri ce trebuie modernizați. Municipalitatea va lansa licitații pentru modernizarea ultimilor 20 de kilometri de linie de tramvai, a anunțat, astăzi, primarul general al Capitalei Nicușor Dan.

„STB a făcut documentația, așa-numitul DALI. Și, pe baza acestui DALI, am făcut o procedură de achiziție pentru proiectare și execuție, pentru 16 loturi. Din aceste 16 loturi, au fost atribuite și semnate contracte pentru 11.
A mai fost un lot special, pentru care era făcută și proiectarea, lotul de la linia 5, pentru care, de asemenea, a fost atribuit și semnat contractul. Deci, avem 12 loturi.
Iar cele 4, care nu s-au atribuit, au fost comasate în două și vor ieși în achiziție săptămâna viitoare”, a afirmat Nicușor Dan.

Așadar, în curând, vor începe lucrări pe linia tramvaiului 5, de la Ștefan cel Mare, până la Barbu Văcărescu, pentru acest lot fiind făcută proiectarea.

Pentru restul celor 11 loturi de linii de tramvai a fost semnat ordinul de începere al fazei de proiectare, care va dura șase luni.
Deci, anul viitor, în vară, vor începe lucrări de reabilitare a liniilor de tramvai și pe Dimitrie Pompeiu, Șoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Maica Domnului, Reînvierii, Strada Turmelor, lotul șase, Gheorghe Duca, Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviței, Dinicu Golescu, lotul șapte, Bulevardul Mărășești, între Dimitrie Cantemir și Strada 11 Iunie, lotul opt, Bulevardul Chișinău, lotul nouă, Bulevardul Basarabia, de la intersecția cu Bulevardul 1 Decembrie, până la cap terminal Republica, lotul zece, Bulevardul Expoziției, Aviator Popisteanu, Puțul lui Crăciun, Dornei, Strada Clabucet, lotul unsprezece, Gara de Est, Gara Obor, Ferdinand, Șoseaua Pantelimon, Strada Baicului, lotul doisprezece, linia de acces la Depoul Titan, pe Strada Nicolae Teclu, lotul paisprezece, și pe Bulevardul Timișoara, între Valea Cascadelor și terminal CET Vest, conform șefului Direcției de investiții din Primăria Capitalei, Cătălin Aflat.

Termenul pentru execuția lucrărilor de modernizare a liniilor de tramvai este de un an de la ordinul de începere al fazei de execuție.

Problemele la lucrările de modernizare a liniilor de tramvai ar putea apărea în ceea ce privește corelarea acestora cu cele la infrastructura subterană – termoficare, gaze, apă și canalizare.

„Un aspect foarte important care trebuie să-l avem în vedere este faptul că, fiind în țesut urban, problema legată de utilități e una destul de mare. Trebuie corelate foarte bine proiectele pe care le avem, în momentul de față pentru modernizarea liniilor de tramvai cu proiectele – ale Primăriei, pe parte de modernizare infrastructură termie, parte de apă – canal, gaze naturale.
Sunt zone unde ampriza liniilor de tramvai se suprapune peste aceste proiecte și trebuiesc corelate, pentru că primează lucrările care sunt în subteran”, a declarat Cătălin Aflat.

STB va încerca să suplinească liniile de tramvai ce vor intra în modernizare cu linii navetă de autobuze. În acest scop, Societatea de Transport București va aloca 80 de autobuze, potrivit directorului general Daniel Istrate.

„STB este pregătit. Vom suplini cu 80 de autobuze toate căile de tramvai care vor fi afectate. Trebuie să țineți cont și de cele 100 de troleie care ne vin, care au o autonomie de 30 de kilometri. Împreună cu TPBI, vom stabili trasee, astfel încât să asigurăm fluxul de călători”, a declarat Daniel Istrate.

Municipalitatea va lansa licitația și pentru proiectarea și execuția liniei de tramvai din Prelungirea Ghencea, arteră a cărei lărgire trenează de trei ani de zile.

„De asemenea, lucrarea din Prelungirea Ghencea, pentru care vom ieși în achiziție, săptămâna viitoare, presupune un tronson nou de tramvai de 5 kilometri”, a declarat edilul șef.

Pentru finanțarea lucrărilor, primarul general vrea să obțină 300 de milioane de euro din POR 2021-2027. Restul urmează să fie cofinanțat din bugetul local, dar Nicușor Dan nu a reușit să precizeze despre ce sumă ar putea fi vorba.

Nicușor Dan are proiecte ambițioase nu doar în ceea ce privește reabilitarea liniilor de tramvai existente, ci și privind construcția a noi linii de tramvai.

„Avem în curs de desfășurare elaborarea a patru studii de fezabilitate. Unul pentru Piața Unirii, astfel încât să facem niște diagonale, care să străbată centrul orașului.
Unul pentru partea de sud-est a inelului median, unul pentru Prelungirea tramvaiului de la Aeroportul Băneasa, până la centrul comercial de pe București – Ploiești și unul pentru Prelungirea tramvaiului pe București – Târgoviște, până la centrul comercial”, susține Nicușor Dan.

Singura problemă este că, la Piața Unirii, spre exemplu, nu va putea fi construită o nouă linie de tramvai înainte de consolidarea planșeului, lucrare asumată de către Primăria Sectorului 4.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.