Zero mașini personale, în București?

foto: Adriana Baciu

Modernizarea liniilor de tramvai de către Primăria Municipiului București va aduce noi și mari probleme în traficul bucureștean, a admis primarul general Nicușor Dan.

Dacă, acolo unde liniile de tramvai se află pe bulevarde mari, traficul auto va fi mai puțin afectat, pe străzile mai înguste traficul va trebui restricționat pe durata lucrărilor, a explicat edilul șef. Însă lucrările de modernizare ar fi necesare pentru a-i determina pe bucureșteni să folosească transportul în comun, crede Nicușor Dan.

„Pentru lucrările astea, acolo unde este un bulevard, circulația va fi afectată într-o mai mică măsură. Acolo unde este o stradă mai îngustă, acolo o să fim chiar în situația de a bloca anumite străzi. Toată perioada aceasta de proiectare va fi folosită inclusiv pentru discuții cu Comisia de Circulație și cu Poliția Rutieră, pentru a găsi cele mai bune soluții. Important este să realizăm aceste lucrări. Obiectivul nostru este să încurajăm oamenii să folosească transportul în comun. Ca să folosească transportul în comun, trebuie să existe vehicule și acestea să aibă viteză”, a declarat Nicușor Dan.

În context, trebuie menționat faptul că, ieri, edilul Capitalei a anunțat că, în curând, vor începe lucrări pe linia tramvaiului 5, de la Ștefan cel Mare, până la Barbu Văcărescu, pentru acest lot fiind deja parcursă etapa de proiectare.

Vor urma, probabil în vara anului viitor, alte 11 loturi de linii de tramvai pentru care a fost semnat ordinul de începere al fazei de proiectare, fază care va dura șase luni.

Deci, anul viitor, în vară, vor începe lucrări de reabilitare a liniilor de tramvai și pe Dimitrie Pompeiu, Șoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Maica Domnului, Reînvierii, Strada Turmelor, Gheorghe Duca, Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviței, Dinicu Golescu, Bulevardul Mărășești, între Dimitrie Cantemir și Strada 11 Iunie, Bulevardul Chișinău, Bulevardul Basarabia, de la intersecția cu Bulevardul 1 Decembrie până la capătul terminalului Republica, Bulevardul Expoziției, Aviator Popișteanu, Puțul lui Crăciun, Dornei, Strada Clăbucet, Gara de Est, Gara Obor, Ferdinand, Șoseaua Pantelimon, Strada Baicului, linia de acces la Depoul Titan, pe Strada Nicolae Teclu și pe Bulevardul Timișoara, între Valea Cascadelor și terminal CET Vest, conform șefului Direcției de Investiții din Primăria Capitalei, Cătălin Aflat.

În același context, ar mai fi interesat de menționat și faptul că un consilier local de la Sectorul 1, Cristian Tudose, susține că obiectivul mai multor administrații locale și din țară, printre care și municipalitatea bucureșteană și Primăria din Banu Manta, ar fi acela de a elimina total mașinile personale.

„Da, ceea ce cetățenii văd că se întâmplă este un lucru care se întâmplă, în mod real, în momentul acesta, în încă 16 orașe. Aici vorbesc inclusiv cu imagini și din experiență, din Constanța. Este vorba de Aiud, Alba-Iulia, Bârlad, Botoșani, Buzău, Câmpina, Cluj-Napoca, Constanța, Iași, Lugoj, Moinești, Petroșani, Pitești, Suceava, Tulcea, Zalău.

Între aceste orașe, care și-au asumat, între altele, eliminarea mașinilor – atenție: obiectiv zero mașini personale, există și Primăria Capitalei și Primăria Sectorului 1”, avertiza Cristian Tudose, în plenul Consiliului Local din Banu Manta.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.