Avem o nouă stație de metrou în București!

Sursa foto: Mircea Apostolescu

Astăzi, la ora 11:30, noua stație de metrou de pe Magistrala M2, „Tudor Arghezi”, a devenit operațională. Primii călători s-au putut îmbarca din această stație, în direcția Pipera.

Noua stație este prima construită de către o autoritate locală, Primăria Sectorului 4, în istoria de 44 de ani a metroului bucureștean. Ea înseamnă o prelungire a Magistralei M2 cu 1,4 kilometri și, totodată, o parcare de tip park&ride cu o capacitate de 350 de locuri, situată în imediata proximitate a stației de metrou.

Sursa foto: Mircea Apostolescu

Între stațiile „Berceni” și „Tudor Arghezi”, se va circula, într-o primă fază, în sistem pendulă, la un interval de 8 minute.

Intervalul de succedare a trenurilor pe Magistrala M2 va fi de 4 minute, după cum a precizat directorul general al Metrorex, Mariana Miclăuș.

„Intervalul de circulație, pe relația Tudor Arghezi – Berceni, va fi de opt minute. Vom avea un tren care va circula în sistem de pendulă.  De la Berceni, până la Pipera, în nord, intervalul de circulație va fi de patru minute. La momentul finalizării sistemului de automatizare și siguranță a traficului, nu va mai fi pendulă. Trenurile vor circula normal, de la Tudor Arghezi, la Pipera și de la Pipera, la Tudor Arghezi.  În cel mult două luni, se va finaliza acest sistem. El este implementat, se lucrează, dar trebuie și finalizat”, a declarat Mariana Miclăuș.

Primăriei Sectorului 4 vrea să investească în continuare în infrastructura mare de transport. Daniel Băluță are în plan Prelungirea M2 până în Comuna Berceni, extinderea M4 cu un nou tronson, de la Gara de Nord până la Gara Progresul și construcția a două pasaje rutiere.

Sursa foto: Mircea Apostolescu

„Este finalizat studiul de pre-fezabilitate pentru această investiție (… extinderea M2 în Comuna Berceni n.r.). De asemenea, sunt stabilite, împreună cu consultantul, Jaspers, traseele propuse – sunt două trasee propuse.

În următoarele luni, se finalizează studiul de fezabilitate – vorbesc de următoarele două luni, și putem, în prima jumătate a anului să ridicăm, de asemenea, în SICAP, procedura de licitație, mizând că vom avea finanțare. De aceea, am construit acest proiect, împreună cu Jaspers, din următorul Program Operațional de Infrastructură Mare (POIM) sau Program Operațional de Transport.

Magistrala de metrou M2, Magistrala de metrou M4 reprezintă urgențele majore pe care le avem.

În anul 2025, vom începe, în forță, al doilea pasaj rutier pe care Sectorul 4 îl face – cel peste Șoseaua Berceni, pentru că este direct corelat cu această investiție, pe care o avem aici.

Nu în ultimul rând, am început, deja, proiectarea pentru un alt pasaj, pe sub Șoseaua Olteniței, care va face legătura între Calea Vitan, pe de o parte, și Pasajul Nicolae Grigorescu, pe de altă parte”, a declarat Daniel Băluță.

Sursa foto: Mircea Apostolescu

Primarul Sectorului 4 spune că investițiile publice în infrastructura mare atrag după ele mari investiții private, care generează locuri de muncă bine plătite pentru cetățenii din sudul Capitalei, dar și încasări sporite la bugetul local.

Numai prin investiții publice masive poate fi echilibrat deficitul de dezvoltare al părții de sud a Bucureștiului, față de partea de nord și poate crește calitatea vieții bucureștenilor din această zonă, însă dezvoltarea Capitalei nu poate fi privită și realizată decât împreună cu cea a Județului Ilfov, prin colaborarea dintre autoritățile locale,consideră editul sectorului 4.

Această prezentare necesită JavaScript.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.