Compania TAROM oferă servicii de asistenţă persoanelor cu dizabilităţi – solicitarea trebuie trimisă cu 48 de ore înaintea plecării

Foto: Alina Neagu

Operatorul aerian TAROM oferă asistenţă tuturor persoanelor care au mobilitate redusă. Pentru a derula aceste servicii, compania are nevoie să primească, cu cel puţin 48 de ore înainte de decolare, informaţia referitoare la existenţa unei cereri speciale.

„Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române, TAROM, oferă asistenţă tuturor persoanelor care au mobilitate redusă ca urmare a unei dizabilităţi temporare sau permanente, motorie, vizuală, auditivă sau mintală, ori din cauza vârstei sau a unei boli, pe toată durata călătoriei, de la rezervarea sau cumpărarea biletului până la sosirea la destinaţie. Pentru a derula aceste servicii şi a putea consilia adecvat pasagerii, compania are nevoie să primească, cu minimum 48 de ore înainte de decolare, informaţia referitoare la existenţa unei cereri speciale. Solicitarea poate fi transmisă oricărei agenţii TAROM, agentului de turism sau prin Call Center-ul TAROM (în funcţie de modalitatea de realizare a rezervării). Orice variantă de informare sau cerere trebuie comunicată companiei cu nu mai puţin de 48 de ore înainte de ora de plecare”, se arată într-un comunicat al companiei.

Această procedură este disponibilă din Home Page https://www.tarom.ro/informatii-pasageri/despre-calatorie/persoane-cu-dizabilitati.html şi, potrivit reprezentanţilor operatorului aerian naţional, informaţiile respective sunt strict necesare pentru că obiectivul fiecărui zbor este acela de a oferi condiţii de maximă siguranţa tuturor călătorilor, conform reglementărilor internaţionale şi naţionale în materie de transport aerian.

TAROM vine cu aceste precizări după ce miercuri, 6 decembrie, fostul rugbist George Baltă a acuzat compania de discriminare a persoanelor aflate în scaun cu rotile susţinând că nu i s-a permis îmbarcarea pe motiv de siguranţă, deşi avea bilet cumpărat.

Compania precizează care sunt paşii de urmat şi necesarul de informaţii care pot asigura tuturor persoanelor cu dizabilităţi/ mobilitate redusă acces total la serviciile de transport aerian.

Astfel, cine are nevoie de asistenţă la aeroport sau în cabina aeronavei trebuie să transmită solicitarea oricărei agenţii TAROM sau agentului de turism, de preferinţă în momentul rezervării, dar nu mai târziu de 48 de ore înainte de plecare.

Dacă rezervarea a fost efectuată online trebuie contactat TAROM Call Center, dar nu mai târziu de 48 de ore înainte de plecare.

„Pentru siguranţa pasagerilor cu dizabilităţi sau cu mobilitate redusă, este posibil să vi se solicite prezenţa unui însoţitor cu rolul specific de a vă asista în caz de urgenţă sau cu nevoile de bază (folosirea toaletelor aeronavei, hrănire sau medicaţie etc.)”, subliniază compania.

Un însoţitor este necesar numai în următoarele cazuri: dacă pasagerul are o dizabilitate mintală gravă care îl împiedică să înţeleagă şi să aplice instrucţiunile de siguranţă; dacă pasagerul este fără vedere şi auz, acest lucru împiedicând comunicarea cu echipajul; dacă pasagerul are nevoie de îngrijiri speciale sau de asistenţă medicală în timpul zborului; dacă pasagerul nu poate să se hrănească sau să folosească toaleta aeronavei în mod independent, din cauza unei dizabilităţi; dacă pasagerul nu este capabil fizic să participe singur la evacuarea unei aeronave.

Toate aeronavele companiei sunt echipate cu scaune cu cotiere mobile, însă există un număr limitat de locuri dedicate persoanelor cu mobilitate redusă astfel încât trebuie verificată disponibilitatea unor astfel de locuri atunci când este efectuată rezervarea.

„Regretăm mult situaţia şi sperăm ca nicio persoană cu dizabilităţi să nu mai treacă prin astfel de situaţii, care o fac mai vulnerabilă, în loc să o susţină în dificilele încercări pe care le traversează. Echipa TAROM doreşte în mod permanent să îşi îmbunătăţască activitatea şi este deschisă la orice sugestie a pasagerilor săi, dar, în acelaşi timp, nu putem lăsa informaţiile false să umbrească dedicarea TAROM faţă de pasagerii săi, oricare este starea lor, şi nici să afecteze comunicarea cu publicul român direct sau prin opinia publică. Până acum am susţinut şi am practicat o comunicare onestă cu publicul larg. Intenţionăm să continuăm să practicăm onestitatea în orice situaţie, indiferent dacă ne avantajează sau nu, în interesul general al publicului şi al statului român”, a declarat Bogdan Popescu, director general TAROM.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.