Aproape 90% dintre copiii români din Generaţia Alpha (care au vârste cuprinse între 8 şi 14 ani) vor să devină propriul şef sau să dezvolte o mică afacere proprie, în paralel cu ocupaţia principală. Doar 6% dintre ei îşi doresc să lucreze pentru un angajator, conform unui studiu realizat de Visa.
Un respondent din trei, aparţinând generaţiei Alpha, crede că Inteligenţa Artificială şi Machine learning vor fi parte integrantă a viitoarelor lor locuri de muncă, iar aproape la fel de mulţi se aşteaptă să folosească realitatea virtuală sau augmentată.
Studiul de specialitate, publicat vineri, arată că reţelele sociale (50%) sunt cea mai comună tehnologie utilizată pentru a face bani, urmate de platformele de streaming online (24%), design software (14%), programare şi AI (11%, fiecare).
Copiii români au una dintre cele mai accentuate preferinţe pentru utilizarea portofelelor mobile din regiune (10%), alături de Cehia (11%) şi Slovacia (11%).
Întrebaţi cu privire la aşteptările legate de viitorul loc de muncă, peste o treime (37%) dintre respondenţii din România cred că vor folosi reţelele sociale, iar un procent similar (34%) cred că vor folosi tehnologii de comunicare, precum e-mail sau video-conferinţe.
Totodată, trei din patru copiii învaţă despre cum pot câştiga bani din familie (73%), apoi de la creatorii de conţinut (37%), de la profesori (25%) şi de la prieteni (23%).
Când vine vorba despre sursele de inspiraţie ale copiilor, imaginaţia se situează pe primul loc (50%), depăşind reţelele sociale şi creatorii de conţinut (45%), jocurile online (43%) sau discuţiile cu prietenii (42%).
România este ţara cu cel mai mare procent de copii care îşi găsesc inspiraţia citind (35%) şi cel mai mic procent de respondenţi care se inspiră de pe platforme sociale şi conturile creatorilor de conţinut.
Studiul comandat de Visa a fost realizat pe un eşantion de 500 de copii din România, cu vârste cuprinse între 8 şi 14 ani. Cercetarea a avut loc în în perioada 15 – 22 august 2023, iar datele au fost colectate pe baza unui chestionar online.