Cirque du Soleil a adus spectacolul OVO la București

Credit foto: Iraida Florea

Cirque du Soleil a fost din nou la București, în perioada 15-18 februarie 2024.

Noua sa producție, OVO, („ou” în limba portugheză) un show plin de energie, oferă o experiență captivantă, o intruziune plină de culoare într-o zi din viața insectelor dintr-o colonie.

OVO explorează frumusețea biodiversității în toate contrastele și vitalitatea sa. De la greieri puternici care sar pe trambuline până la un păianjen hipnotic care se contorsionează în interiorul pânzei sale, OVO prezintă un spectacol extraordinar care stârnește imaginația și farmecă spectatorul de orice vârstă cu exuberanța sa.

OVO aduce pe scenă acte acrobatice de nivel înalt care redefinesc limitele corpului uman. Acrobaţii au fost, ca de fiecare dată, fabuloşi. Momentele comice și muzica live, show-ul de lumini și lasere au captivat publicul celor 7 reprezentații jucate cu casa închisă.

Cirque du Soleil a venit la Bucureşti cu o echipă formată din 100 de persoane din 25 de ţări diferite, dintre care 52 sunt artişti. Acestora li s-au alăturat 100 de tehnicieni din România.

Pavilionul Central de la Romexpo a fost transformat/ adaptat cerințelor  spectacolului. Scena a avut 16 metri înălţime, 20 de metri lăţime,  iar în cel mai înalt punct al ei se ajungea chiar la 40 de metri, a precizat Janie Mallet,  senior touring publicist, în cadrul întâlnirii cu jurnaliștii români.

Dar la fel de interesantă este şi povestea costumelor pe care le poartă artiștii, create special în atelierele din Montreal ale companiei. Janie Malle a dezvăluit modul în care aceste costume iau naştere, de la concept, la pregătirea materialelor cu ajutorul chimiștilor, la modul în care sunt cusute, adaptate şi accesorizate nevoii fiecărui artist în parte.
Deoarece mulţi artişti interpretează mai multe personaje, pentru fiecare reprezentație sunt folosite  800 de piese de costum și accesorii. Pentru ziua de sâmbătă a fost nevoie chiar de 2.400 de piese, spectacolul jucându-se de trei ori. Din acest motiv, compania a montat în spatele scenei ateliere mobile pentru pregătirea costumelor, încălțămintei, pălăriilor, și a celorlalte elemente. Au fost aduse inclusiv două mașini de spălat.
Pentru transportul lor, a decorului și a scenotehnicii  au fost folosite 23 de camioane.

De la premiera sa, la Montreal, din 2009, OVO a încântat peste 7 milioane de spectatori din peste 160 de orașe și aproape 30 de țări diferite. Turneul continuă, România fiind una dintre primele țări din acest an. Sunt programate reprezentanţii în 20 de oraşe din Belgia, Franţa, Marea Britanie, Irlanda, SUA.

Credit foto: Andreia Bârsan și Iraida Florea

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.