Sindicaliștii de la Metrou amenință cu încetarea activității din 15 mai!
Articol de Mircea Apostolescu, 13 martie 2024, 16:23
Subfinanțarea cronică și lipsa personalului calificat reprezintă principalele probleme ale Metrorex, a anunțat președintele Uniunii Sindicatelor Libere Metrou ( USLM), Marian Artimon.
Deficitul de personal este de peste 800 de posturi și el se va accentua. Mulți specialiști cu experiență din cadrul Metrorex se vor pensiona, în următoarea perioadă, din cauza prevederilor mai nefavorabile ale recent apărutei legi a pensiilor.
Alții pleacă la CFR din cauza pierderii drepturilor salariale în cadrul Metrorex și a condițiilor mai grele de muncă din subteran, explică șeful USLM.
Cât privește subfinanțarea, Metrorex a primit, anul acesta, o subvenție mai mică decât aceea de anul trecut, deși are în exploatare o stație în plus (Tudor Arghezi), și 2 kilometri de cale dublă.
Mai mult decât atât, din cauza prevederilor contradictorii din Legea personalului feroviar și cea a austerității, Metrorex ar putea să nu mai primească deloc subvenția.
Astfel, deși Legea personalului feroviar permite o creștere salarială cu 5%, legislația austerității impune scăderea pierderilor societății Metrorex cu 10%, pentru ca salariile să poată crește.
În același timp, dacă bugetul Metrorex nu va fi aprobat de către Ministerul de Finanțe în termen de 120 de zile de la publicarea Legii bugetului de stat, Societatea nu va mai putea primi subvenția.
În aceste condiții, de pe 15 mai, metroul nu va mai funcționa, avertizează Marian Artimon, într-o conferință de presă.