Ce soluții avem să scăpăm de traficul rutier congestionat din București?

foto: Adriana Baciu

Congestia din ce în ce mai accentuată a traficului din București ar fi cauzată de dezvoltarea urbanistică a orașului, în ultimii 20 de ani, susține primarul general al Capitalei Nicușor Dan, după mai bine de trei ani de mandat.

„În primul rând, trebuie să ne uităm la sursa traficului. Și sursa traficului este dezvoltarea total, total aberantă urbanistică, pe care Bucureștiul a avut-o 20 de ani. Și modul în care vom dezvolta urbanistic Bucureștiul trebuie să fie conform cu această știință, care se numește urbanism”, a declarat Nicușor Dan.

Una dintre principalele soluții pentru problema traficului ar fi ca bucureștenii să folosească din ce în ce mai mult transportul public în comun.

Acest obiectiv ar fi fost atins prin sporirea gradului de confort, prin achiziția de mijloace de transport noi, extinderea rețelei de transport în comun și digitalizarea acesteia, conform edilului șef.

„Înseamnă să încurajezi oamenii să folosească transportul public. Deci, s-a sporit confortul și toate celelalte măsuri – conectarea cu Google Maps, biletul unic cu metroul, controale la cap de linie, externalizarea curățeniei, extinderea rețelei în cartiere care nu aveau transport public. Toate astea au făcut ca utilizarea transportului public să crească cu 40%. Reabilitarea și extinderea rețelei de tramvai, avem studiu de oportunitate pentru aducerea a 250 de tramvaie noi și înlocuirea cu totul a flotei de tramvaie”, a declarat Nicușor Dan.

Trebuie menționat, însă, că, în ceea ce privește lucrările de modernizare a căii de rulare a tramvaielor, acestea abia au demarat pe linia 5, iar, de la studiul de oportunitate și până la finalizarea procedurii de achiziție publică a celor 250 de tramvaie și până în momentul în care acestea vor ajunge să circule prin București, vor mai trece ani se zile.

O altă soluție ar consta în implementarea unui sistem de semaforizare inteligentă.

Însă bucureștenii mai au de așteptat cel puțin doi ani de zile până când semaforizarea inteligentă va deveni realitate, spune Nicușor Dan.

„Acum vom semna contractul pentru semaforizarea inteligentă. O să dureze doi ani”, a spus Nicușor Dan.

În fine, o altă soluție ar fi așa-numitele drumuri radiale, până la Autostrada de Centură. Dar, și pentru acestea, bucureștenii mai au de așteptat trei – patru ani, promite primarul general al Capitalei.

„Avem acele radiale, până la Autostrada de Centură. La fel, e o chestiune care va dura trei – patru ani”, promite Nicușor Dan.

Taxarea parcărilor municipale și extinderea lor, în partea centrală și de Nord a orașului este și ea o formă de descurajare a folosirii mașinii personale, cu toate că nu a fost implementată atât de rapid pe cât și-ar fi dorite edilul.

Reporter: Vedeți și taxarea ca o formă de descurajare a folosirii mașinii personale, orice formă de taxare, pentru noxe?

Nicușor Dan: „Taxarea? Prin taxa de parcare, da. Ceea ce am făcut, nu așa de repede cum ne-am fi dorit.”

În context ar trebui menționat faptul că, potrivit unui studiu realizat, anul trecut, de către compania olandeză de sisteme de navigație TomTom, Bucureștiul ocupă un loc fruntaș, atât în lume, cât și în Europa, în ceea ce privește congestia traficului.

Bucureștiul ocupă locul opt, pe plan mondial, fiind surclasat doar de metropole precum Londra, Toronto, Lima sau orașe indiene, precum Bengaluru sau Pune.

Pe plan european stăm chiar „mai bine”, clasându-ne pe locul al patrulea la aglomerația în trafic, după Londra, Dublin și Milano.

Conform specialiștilor olandezi, șoferii bucureșteni au pierdut, anul trecut, în trafic, în medie 284 de ore, adică cu 150 de ore mai mult decât în 2022. Congestia traficului a crescut cu 10 secunde față de 2022, mai arată studiul olandez.

Așadar, promisa „revoluție în trafic”, ce trebuia să aibă loc în șase luni, nu s-a realizat, încă.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.