Universitatea din București a lansat, în cadrul unei conferințe, rezultatele evaluării naționale ICCS
Articol de bucurestifm, 11 aprilie 2024, 12:57
Universitatea din București a anunțat lansarea rezultatelor naționale ale evaluării ICCS – International Civic and Citizenship Education Study, cel mai mare studiu internațional și singurul dedicat educației civice și pentru cetățenie.
Studiul comparativ a fost inițiat de către Asociația Internațională pentru Evaluarea
Performanțelor Educaționale cu scopul de a evalua competențele civice și pentru cetățenie ale elevilor de clasa a VIII-a.
România a luat pentru prima dată parte la acest studiu sub coordonarea echipei Laboratorului de Testare Educațională din cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației a Universității din București.
ICCS a evaluat, pentru anul 2022, competențele civice al tinerilor de clasa a VIII-a și
investighează modul în care acestea se formează. Această ediție a studiului a inclus aspecte legate de cetățenie globală, dezvoltare durabilă, migrație, evoluția sistemelor politice și utilizarea tehnologiilor digitale pentru participarea civică.
De asemenea, în cadrul ICCS, se colectează date privind diferite aspecte care ajută profesorii să predea și studenții să învețe, spre exemplu, oportunitățile de participare civică din școli.
La ICCS 2022 au participat 24 de țări: Brazilia, Bulgaria, Taipei (China), Columbia, Croația, Cipru, Danemarca, Estonia, Franța, Germania (North Rhine-Westphalia), Germania (Schleswig-Holstein), Italia, Letonia, Lituania, Malta, Olanda, Norvegia, Polonia, România, Serbia, Slovacia, Slovenia, Spania și Suedia.
În total, au participat aproximativ 82.000 de elevi din aproximativ 3.400 de școli, alături de aproximativ 40.000 de profesori. Participarea României la studiu a fost finanțată de European Education and Culture Executive Agency, Romanian American Foundation și Ministerul Educației.
În România testele au fost administrate în format tipărit pe un eșantion format din 158 de
școli. Au participat 2.768 de elevi (dintre care 1.357 de băieți și 1.411 fete), 2.242 de
profesori și directorii din școlile respective.
Testul a constat în itemi care măsoară cunoștințele civice ale studenților și capacitatea de
analiză în domeniul educației civice și pentru cetățenie. În România, testul a fost administrat pe hârtie, incluzând 11 clustere de itemi. În plus, elevii au răspuns la chestionarul european și un chestionar cu întrebări privind backgroundul acestora, contextul școlar, percepțiile și concepțiile acestora.
De asemenea, în fiecare școală selectată în eșantion, directorul și un număr de profesori selectați aleatoriu au răspuns la întrebări privind caracteristicile școlii și comunității.
Documentul care sintetizează constatările și recomandările raportului ICCS pentru România este disponibil aici, iar versiunea completă a Raportului poate fi consultată aici.