Studiu: Peste 79% dintre români intenționează să își petreacă Sărbătorile Pascale acasă

Sursa foto: Alina Decu

Peste 79% dintre români intenţionează să îşi petreacă Sărbătorile Pascale acasă, în familie, iar 75% vor să participe la slujba de Înviere din acest an, în mai mare măsură femeile (77%) comparativ cu bărbaţii (72%), conform unui studiu realizat de Reveal Marketing Research.

De asemenea, 32% dintre români consideră că Paştele este mai mult despre conexiunea şi comunicarea cu cei dragi, în timp ce 31% se concentrează mai mult pe tradiţii şi obiceiuri. Interesant este că pentru 27% dintre respondenţi, Paştele înseamnă o combinaţie echilibrată între legăturile interpersonale şi tradiţii.

Peste 67% dintre români intenţionează să cumpere cadouri cu ocazia Paştelui, în special copiilor (64%) sau partenere/ului de viaţă (60%), iar procentul celor care doresc să călătorească în timpul Sărbătorilor Pascale a crescut de la 11% în 2023 la 16% în 2024.

Ca tendinţă, reprezentanţii Generaţiei Z (18-24 ani) sunt mai înclinaţi să ofere cadouri părinţilor (79%) sau prietenilor (46%), în timp ce persoanele de peste 45 de ani oferă în mod predominant cadouri copiilor (76%).

Studiul a arătat că 44% dintre români au observat transformări în sărbătorirea Paştelui în ultimii ani.

Paştele este despre conexiuni interpersonale, 66% dintre respondenţi menţionând că există persoane dragi în viaţa lor care locuiesc în afara localităţii, cu care şi-ar dori să petreacă Sărbătorile Pascale. Astfel că, cei mai mulţi vor folosi tehnologia pentru a se simţi mai aproape de cei dragi care sunt departe, transmiţându-le urări de Paşte prin mesaje text (62%) sau optând pentru apeluri telefonice sau video (59%).

În general, românii se simt confortabil să participe la activităţile pascale şi să sărbătorească în mod tradiţional (58%), acest sentiment de confort fiind mai pronunţat în rândul persoanelor mature, peste 55 de ani, în cazul cărora procentul ajunge la 65%.

Pe de altă parte, reprezentanţii generaţiei tinere, cu vârste între 18 şi 34 de ani, declară într-o mai mare măsură că se simt presaţi să participe la anumite activităţi pascale, chiar dacă îşi menţin propriile preferinţe (38% vs. 22% total eşantion), iar 11% dintre români simt că trebuie să facă compromisuri în ceea ce priveşte modul de sărbătorire a Paştelui.

Potrivit cercetării, 44% dintre români au observat schimbări în modul în care sărbătoresc Paştele în ultimii ani, cu o creştere semnificativă în cazul tinerilor cu vârste cuprinse între 18-34 de ani (58%) şi o rată mai mică în rândul persoanelor mature peste 55 de ani (32%).

În Săptămâna Mare, românii sunt în mod predominant entuziasmaţi, pregătirea pentru Paşte fiind o ocazie minunată de a petrece timpul în familie (44%) sau încântaţi deoarece perioada de pregătire pentru Paşte îi motivează să fie creativi (34%). De asemenea, există şi categoria celor care se simt relaxaţi şi liniştiţi, având încredere că partenerul de viaţă se ocupă de toate aspectele pregătirilor pentru Paşte, atitudine mai des întâlnită în rândul bărbaţilor (26% bărbaţi vs. 14% femei).

Pentru cei mai mulţi dintre români aspecte precum achiziţionarea de cadouri, decorarea şi prepararea mâncărurilor festive de Paşte aduc un plus de bucurie şi entuziasm acestei sărbători (33%). Pentru 28% aceste activităţi nu afectează în mod deosebit percepţia asupra autenticităţii sărbătorii, în timp ce 21% consideră că acestea adaugă un farmec suplimentar, dar şi că pot distruge autenticitatea sărbătorii.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.