Despre jurnalism și impactul inteligenței artificiale asupra media și comunicării publice, la Conferința Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București

Pe 4 și 5 iulie 2024, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din
București organizează conferința internațională „Public Communication and Artificial
Intelligence: Impact and Consequences”.

Evenimentul este realizat în colaborare cu Institut de la Communication din cadrul Université Lumière Lyon 2, Franța și beneficiază de finanțare din partea a două proiecte: „Etică și deontologie academică, îmbunătățirea calității și inovare în activitățile didactice la Universitatea din București”, CNFIS-FDI-2024-F-0057 și „L’impact de l’IA sur les pratiques professionnelles dans l’enseignement universitaire de communication et médias” (IACOM), AUF-ECO 2023 – Soutien aux Équipes de recherche SER-ECO.

Conferința reunește cca 60 de profesori și cercetători din spațiul european într-un dialog
științific cu privire la provocările comunicării publice în contextul transformărilor sociale și
tehnologice produse de Inteligența Artificială.

În deschiderea lucrărilor au luat cuvântul Magdalena Platis, prorector al Universității din București, Romina Surugiu, decan FJSC-UB și Elisabeth Vercher, Institut de la Communication, Université Lumière Lyon 2.

În panelul din deschidere, intitulat Media, Educație și Inteligență Artificială au fost
prezentate cercetări despre Inteligență Artificială la clasă și în medul virtual – Maximiliano
Fernández Fernández (Universidad Rey Juan Carlos); Despre cum reflectă site-urile de știri din România subiectul Inteligență Artificială – Georgeta Drulă (Universitatea din București); Studenți și profesori vs. AI. Un studiu comparativ Franța-România – Dana Popescu-Jourdy (Universite Lumiere Lyon 2), Camelia Cușnir (Universitatea din București), Romina Surugiu (Universitatea din București); AI și Radioul modern: Cazul proiectului Alex Ionescu (AI) la PROFM de Antonio Momoc (Universitatea din București).

În cadrul conferinței au fost prezentate studii despre impactul noilor tehnologii, AI,
algoritmi, boți, troli și deepfakes în anul electoral 2024.

Panelul Alegerile politice în era transformărilor digitale a fost moderat de specialistul în comunicare, Antonio Momoc, decanul Facultății de Jurnalism între 2020-2024.

Masa rotundă a fost organizată în colaborare între specialiști în comunicare politică, analiști și profesori de științe politice de la Facultatea de Jurnalism și Facultatea de Științe politice a Universității din București.

Analizele au vizat rolul diasporei la alegerile europarlamentare din 2024, naționalizare vs localism, suveranism vs. globalism, inegalități economice și geografie la alegerile locale comasate cu europarlamentare din 2024, precum șin tentația autoritarismului și a populismului în rândul tinerilor din România.

Temele dezbaterilor și cercetărilor prezentate în cadrul conferinței au vizat: Evoluția
jurnalismului în era digitală; Practici jurnalistice și Inteligență Artificială Jurnalism; Fake News, AI; Comunicare strategică, AI și transformare digitală.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.