COSR a prezentat uniformele oficiale de defilare ale Team Romania pentru Jocurile Olimpice Paris 2024

Comitetul Olimpic şi Sportiv Române a prezentat, luni, uniformele oficiale de defilare ale Team Romania pentru Jocurile Olimpice Paris 2024, culoarea predominantă a vestimentaţiei fiind galben, un simbol al identităţii naţionale, transmite COSR.

Sportivii români vor defila la ceremonia de deschidere a Jocurilor Olimpice Paris 2024 sub noua emblemă Team Romania aprobată de Comitetul Internaţional Olimpic, în uniforme create de designerul român Gyarfas Olah şi fabricate în România de Pandora Fashion.

Ceremonia de deschidere a Jocurilor Olimpice Paris 2024 se va desfăşura, pentru prima oară în istoria olimpismului, în afara stadionului, pe râul Sena. Aproximativ 94 de barje îi vor purta pe sportivi pe cei 6 km de scenă ai showului de deschidere de la Paris 2024. Se estimează că peste un miliard şi jumătate de privitori de pe întreaga planetă vor viziona acest impresionant spectacol oferit de organizatorii francezi şi în centrul căruia vor fi sportivii naţiunilor participante.

„Team Romania este echipa de a cărei performanţă se leagă speranţele noastre pentru Jocurile Olimpice de la Paris 2024 şi în jurul căreia s-au concentrat eforturile şi priorităţile noastre din ultimul an. COSR şi-a propus ca anul acesta România să facă o demonstraţie de încredere în sine, de optimism şi de ‘soft power’ – ca naţiune progresistă şi valoroasă prin caracter uman, talent şi performanţă. La Paris, sub privirile întregii lumi, Team Romania este România”, a declarat preşedintele COSR, Mihai Covaliu.

Conceptul designului uniformelor de paradă pentru JO Paris 2024 este inspirat de motto-ul olimpismului „unitate în diversitate” – o celebrare a personalităţii fiecărui sportiv, a talentului şi spiritului fiecăruia. Designerul Gyarfas Olah a propus o colecţie de ţinute variate, cu elemente comune şi complementare, toate având stilistic un numitor comun: o atitudine casual sport modernă care celebrează bucuria de a fi împreună şi bucuria sportului. Culoarea predominantă este galben, un simbol al identităţii naţionale, dar şi al unei atitudini optimiste şi prietenoase, un porte-bonheur pentru tricolori.

Componenţii Team Romania au putut alege cu ce vor să se îmbrace: sportivele au putut opta pentru fuste sau pantaloni, în diverse lungimi, galbene sau bleumarin, iar sportivii pentru pantaloni scurţi sau lungi, galbeni sau bleumarin, cu jachete versatile, accesorizate vizibil. Numitorul comun al acestor ţinute este tricoul Team Romania care poartă simbolul brandului în textura ţesăturii din bumbac şi mătase. Dincolo de croiala modernă, de broderiile executate impecabil, de detaliile de buzunare aplicate şi fermoare personalizate, ţinutele se remarcă printr-o excepţională calitate a materialelor naturale, pentru a oferi confort sportivilor în condiţiile de defilare speciale. Echipa oficială care însoţeşte delegaţia de sportivi poartă ţinute oficiale din pantaloni şi sacouri bleumarin, cu broderii şi ştanţe vizibile în ţesătură şi cu acelaşi tricou precum sportivii.

Designerul Gyarfash Olah a afirmat că această colecţie este „o declaraţie de optimism”.

„Am numit colecţia „Joie de vivre”, ca un salut pentru Paris şi ca o expresie sinceră a bucuriei participării. Prin puterea acestui concept vestimentar, îmi doresc ca România să facă o declaraţie de optimism lumii întregi”, a spus Gyarfash Olah.

Compania de consultanţă de brand Brandient a asistat Comitetul Olimpic şi Sportiv Român în selecţia şi ghidanţa designerului şi în deciziile de parcurs. Designerul român Gyarfas Olah este la a doua colaborare cu COSR, după cea de la JO Londra 2012, remarcându-se prin experienţa deosebită în crearea de ţinute de outdoor sport-casual pentru Fundaţia Ivan Patzaikin şi, de asemenea, prin capabilitatea de a coordona producţia unei colecţii super-personalizate datorită nevoii de a adapta designul de tipar la măsurile, de cele mai multe ori atipice, specifice siluetelor sportivilor de performanţă.

Fabrica românească de textile Pandora Fashion a pus la dispoziţia acestui proiect o echipă specială, ghidată de excepţionala experienţă acumulată din colaborările cu brandurile Hugo Boss, Burberry şi COS, şi care a livrat soluţiile pentru materialele folosite şi o formă de croitorie haute-couture pentru fiecare sportiv în parte. Un grup de 5 sportivi au probat ţinutele pe parcursul a 4 luni, ajutând în decizii. Nu în ultimul rând, acest proiect nu s-ar fi putut realiza fără sprijinul direct al celui mai mare business antreprenorial românesc, care a susţinut constant COSR de-a lungul anilor, investind în performanţa sportivă.

„Acest proiect n-ar fi fost posibil fără implicarea directă a partenerului nostru strategic, Dedeman, care ne susţine de 10 ani şi căruia îi mulţumim, cu recunoştinţă”, a menţionat George Boroi, secretarul general al COSR.

„Comitetul Olimpic si Sportiv Român doreşte să mulţumească partenerului strategic Dedeman, fabricii de textile Pandora Fashion pentru profesionalismul remarcabil, sponsorului Ami Amalia, pentru furnizarea cochetelor şosete tricolore care au completat ţinutele sportivilor, partenerilor Ecco şi Triumph. Le mulţumim totodată sportivilor care au dedicat câteva ore din antrenamentul zilnic, ca să pozeze la şedinţa foto (unde s-au distrat, totuşi, de minune) şi fotografului Alex Gâlmeanu pentru colaborare. Mulţumim tuturor celor care au făcut posibil acest proiect de reprezentare a României pe cea mai luminată scena sportivă a lumii”, mai menţionează COSR.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.