O nouă autostradă București – Giurgiu, în 6-7 ani?

Foto: Facebook/Cristian Pistol

În această săptămână, Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) va lansa, în dezbatere publică, caietul de sarcini pentru procedura de achiziție publică pentru Drumul de Mare Viteză București – Giurgiu, faza studiului de fezabilitate.

Noul drum de mare viteză va asigura evitarea localităților, unde viteza de circulație este de 50km/h și este legat de proiectul noului pod peste Dunăre, care va fi construit, la Giurgiu – Ruse, de către CNAIR. El va avea legătură și cu actualul Pod al Prieteniei.

Cât privește traseul drumului, acesta va fi stabilit de către studiul de fezabilitate, care va lua în considerare cel puțin cinci scenarii. Printre acestea se vor număra legătura cu viitorul Drum de Mare Viteză București – Alexandria, cu Autostrada A1 București – Pitești, respectiv cu Autostrada A2 București – Constanța.

De asemenea, studiul de fezabilitate va analiza, în premieră, materialele din care ar putea fi construit drumul și va stabili dacă acesta va fi construit din beton, cu ciment produs în România, sau cu bitum, din import.

„Facem un drum care va asigura conexiunea cu noul pod peste Dunăre din zona Giurgiu-Ruse, dar va avea legătură și cu infrastructura deja existentă, actualul Pod al Prieteniei, care trece pe la vama actuală, și, în zona din imediata vecinătate a Bucureștiului, cu A0, cu Drumul radial Măgurele. Și vom studia mai multe variante de traseu, inclusiv conexiunea cu A1 și cu A2.

(…) Un caiet de sarcini în care am inclus câteva elemente de noutate, ce nu au mai fost cerute de către autoritățile contractante de la noi, până acum, respectiv building information model – o analiză a materialelor utilizate.

Studiul de fezabilitate, cu tot cu licitația aferentă, ar trebui să dureze undeva până în trei ani de zile, proiectarea și execuția, în sine, undeva încă trei ani, trei – patru ani. În șase – șapte ani, ar fi fezabil să-l avem”, a declarat, pentru București FM, directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere, Gabriel Budescu.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.