PUD-ul cu SCANDAL de construire a cinci zgârie nori în Cotroceni a fost aprobat de Consiliul Local al Sectorului 5!

După un debut furtunos de ședință, consilierii locali ai Sectorului 5 au aprobat, cu o majoritate de 17 voturi pentru, Planul de Urbanism de Detaliu (PUD) Șoseaua Progresului nr. 40-80.
Proiectul presupune construirea, pe o suprafață de 45000 de metri pătrați, a cinci turnuri, cu o înălțime de 35 de etaje, la intersecția dintre Calea 13 Septembrie și Șoseaua Progresului, și se află pe ordinea de zi a ședinței de mâine a Consiliului Local al Sectorului 5.

Ieri, primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, îi cerea Primarului Sectorului 5, Cristian Popescu Piedone, să retragă de pe ordinea de zi a ședinței de astăzi a Consiliului Local din Fabrica de Chibrituri, PUD-ul Șoseaua Progresului 40-80.
Dacă, totuși PUD-ul ar fi urmat să se afle pe ordinea de zi, Nicușor Dan le cerea consilierilor locali să nu îl voteze, pentru că acesta ar fi nelegal.

Principalul motiv de nelegalitate ar fi acela că primarul general al Capitalei retrăsese, ieri, avizul de circulație pe care tot el îl dăduse, în 2023, a spus Nicușor Dan:
Am venit aici pentru că acest PUD este nelegal.
În primul rând că, azi, la ora 12, am trimis o adresă către Primăria Sectorului 5, în care am solicitat primarului să scoată proiectul de pe ordinea de zi, consilierilor să nu-l voteze și, dacă îl votează, secretarului general să nu contrasemneze pentru legalitate.
În care le-am spus mai multe motive de nelegalitate a acestui proiect, cel mai important fiind acela că am retras avizul de circulație.
Orice documentație de urbanism și, uneori, și autorizațiile de construire, trebuie să aibă un aviz de circulație.
Instituția noastră, Primăria Municipiului București, a dat un aviz de circulație, în august 2023, pentru acest proiect, pe care eu l-am retras, azi.
Proiectul nu mai are aviz de circulație, nu mai poate să fie votat, azi, mâine„, a declarat Nicușor Dan, după discuția cu consilierii USR din Comisia de urbanism a Consiliului Local al Sectorului 5.

Pe de altă parte, primarul în funcție al Sectorului 5, Cristian Popescu Piedone, spune că documentația de urbanism avea toate avizele necesare, iar avizul de circulație, acordat de către Primăria Municipiului București, cu un an de zile în urmă, nu putea fi anulat decât pe cale de instanță.
PUD-ul având toate avizele cerute de lege, primarul era obligat să îl pună pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local din Fabrica de Chibrituri, explică Piedone:
Acest PUD avea toate avizele necesare legal pentru a fi supus aprobării, intrării în Consiliul Local Sector 5.
Inclusiv, în 2023, luna august, primarul general Nicușor Dan a eliberat avizul de circulație privind acest PUD.
Ieri, la ora 12, ne informează, printr-o adresă, că a anulat avizul de circulație. Or, lucrul ăsta nu îl poate face primarul general, ci doar instanța, pentru că avizul de circulație a produs efecte juridice.
În baza nu numai a avizului de circulație, în baza tuturor avizelor, astăzi, a putut să fie documentația depusă, în perfectă legalitate către Consiliul Local Sector 5.
Cinsilierii locali Sector 5, și nu primarul, sunt cei care decid viitorul cetățenilor din Sectorul 5 sau cum este mai bine pentru comunitatea pe care o reprezintă.
Eu, dacă nu puneam pe ordinea de zi acest PUD, puteam să fiu acuzat de abuz în serviciu de către oricine depune o documentație perfect legală.
(…) Pentru că sunt, astăzi, mă refer la primarul general, sunt, astăzi, PUZ-uri și PUD-uri pe care instanța obligă primarul general să le pună pe ordinea de zi. Eu nu știu cine se poate opune unei instanțe, dar, dacă domnul primar general poate, eu nu vreau să îmi încerc norocul.
Nimeni nu scoate castanele din foc cu mâinile mele sau ale Consiliului Local Sector 5„, a declarat Piedone pentru București FM.

Consilierul local USR Alexandru Dimitriu și-a reiterat poziția de ieri, că infrastructura din zonă nu ar putea susține o astfel de dezvoltare imobiliară:
Dacă acolo se vor construi – mare atenție, cinci turnuri, cu o înălțime de 120 de metri, adică vreo 35 de etaje, fiecare dintre cele cinci turnuri.
Stau să mă gândesc, pe Progresului intersecție cu 13 Septembrie, cum reușim noi să ținem încă 15 mii de oameni?
Cincisprezece mii de oameni este o valoare care este cât un oraș de dimensiuni medii.
Prin urmare, nu avem voie să construim la o astfel de înălțime, pentru că PUZ-ul interzice.
Avem reglementări foarte clare care spun că nu ai cum să pui atâta apă, acolo. Canalizarea nu poate să fie preluată. Apa Nova însăși stabilește că nu poate să dea un aviz favorabil„, a susținut consilierul local Alexandru Dimitriu, fost candidat USR la funcția de primar al Sectorului 5.

Într-o extrem de lungă luare de cuvânt în fața Consiliului Local din Fabrica de Chibrituri, și reprezentantul Asociației Cotroceni, Ghencea, Drumul Taberei și-a reafirmat obiecțiile împotriva proiectului imobiliar ce ar urma să fie dezvoltat pe o suprafață de 45 000 de metri pătrați:
În primul rând, fluxul de locuitori, gândiți-vă la un oraș de dimensiunea Mizilului sau Râșnovului sau Urziceni băgat în 44 000 de metri, într-o parcelă de 44 de hectare.
Din nou, traficul generat, noxele generate de încălzirea tunurilor, da? Forajele care se vor face… Gândiți-vă că suntem pe Dealul Cotroceniului, un deal istoric, cu probleme și la pânza freatică, probleme și în caz seismic. Gândiți-vă că o mare bucată din dealul ăsta va fi forată, ca fi asanată. Se distruge și un ecosistem, până la urmă.
Ce facem cu seismele? La fiecare 40 de ani, sau așa ceva, apare un seism de categoria șapte, dacă nu mă înșel, sau unul mai mare. La noi, urmează să se întâmple. În alte orașe, unde avem astfel de înălțimi, nu avem seismele pe care le avem, în România„, a susținut reprezentantul Asociației Cotroceni, Mircea Bălașa.

Pe de altă parte, dezvoltatorul imobiliar One United Properties, spune că întregul proiect este unul de regenerare urbană, cu crearea de noi artere de circulație, construcția unei creșe, a unei grădinițe și a unei unități de tip after-school.
Opțiunea pentru construirea înaltă a fost facută tocmai pentru a lăsa cât mai mult spațiu liber, neconstruit, pentru comunitate, a explicat reprezentantul dezvoltatorului, în fața consilierilor locali:
„Scopul este de a genera un proiect mixt sustenabil, la cele mai înalte standarde internaționale. În acest sens, pe lângă recâștigarea pentru comunitate a unui teren aflat în paragină de peste 20 de ani, parte a unei vechi zone industriale, pe lângă toate beneficiile economice și fiscale aduse orașului, prin crearea de locuri de muncă, dezvoltarea zonei, stimularea furnizorilor pe orizontală și sume substanțiale virate către bugetele Statului, proiectul nostru prevede următoarele:

1. obligația dezvoltatorului de a dona aproximativ 7.000 de mp din terenul achiziționat pentru amenajarea infrastructurii rutiere, precum și a mobilității urbane, contribuind la fluidizarea traficului, dar și la construirea trotuarelor destinate accesului pietonal, inexistente în acest moment;

2. construirea unor suprafețe mai mici decât cele permise de Planul Urbanistic Zonal deja aprobat de Consiliul General al Municipiului București și mai mici chiar și decât suprafețele autorizate prin Autorizația de Construire deja emisă de Primarul Sectorului 5. Astfel, vorbim despre reducerea proiectului, nicidecum de extinderea sa;

3. implementarea și amenajarea în cadrul proiectului a unor unități de învățământ tip creșă, grădiniță, afterschool”, se arată într-o poziție a One United Propreties transmisă București FM.

 

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.