Masterplanul Velo propune 150 de kilometri de reţea principală şi 400 de reţea secundară in Capitală

Sursa foto. Primăria Sectorului 6/facebook

Finalizarea MasterPlanului Velo a prilejuit astazi a treia intalnire dintre reprezentantii Directiei Investitii din cadrul PMB, arhitectii firmei de consultanta care a elaborat planul si locuitorii capitalei, la Hanul Gabroveni.
Masterplanul Velo este documentul care propune o rețea de piste pentru biciclete, extinsă la nivelul Capitalei. Aceasta va face legătura între zonele rezidențiale și cele de interes, precum locuri de muncă, de educație, zone comerciale, instituții, dar și cu localități limitrofe ale orașului. Nu este o documentatie tehnica ad-litteram.

În document sunt identificate principalele zone de conectare cu alte moduri de transport și sunt propuse inclusiv dotările complementare necesare. Proiectul se va derula in urmatorii 10 ani si se estimeaza ca vor fi edificati cate 20 km de piste de biciclete in fiecare an, astfel incat, la finele deceniului sa se depaseasca 230 km de piste noi. Bugetul estimat al proiectului va fi de 230 milioane euro, aproximativ 20 milioane euro anual, bani ce vor fi alocati de toate primariile vizate: sectoare si Primaria Generala.

Traseele velo vor fi prinse in PUG si va aparea obligativitatea, pentru toate constructiile nou edificate (home sau business), sa prevada, pe modelul locurilor de parcare auto, un numar de locuri de parcare velo.

In urma analizelor si studiilor efectuate in ultimele 18 luni, MasterPanulul Velo propune o rețea de piste pentru biciclete extinsă la nivelul capitalei, structurată în două categorii: magistrală și secundară.

Rețeaua velo principală – magistrale – asigură preluarea fluxurilor velo majore ale orașului (recenzate şi/sau modelate), având o lățime activă de minimum 3.00m pentru pistele bidirecționale şi 1.50m/sens pentru pistele unidirecționale, spații de protecție față de fluxurile auto de min. 0.25m-0.5m; asigură legătura între cel puțin două sectoare ale municipiului București și reprezintă „coloana vertebrală” pe care se va susține ulterior dezvoltarea unor piste de biciclete de interes local, care vor „iriga” țesutul urban aferent unui cartier/sector. Din punct de vedere constructiv, în rețeaua principală velo se vor amenaja doar piste de biciclete.

Rețeaua velo secundară – colectoare – asigură preluarea fluxurilor velo de la nivelul sectorului/cartierului sau asigura legatura către un traseu velo principal, având o lățime activă mai redusa fata de pistele principale, de minimum 2.00m pentru pistele bidirecționale şi 1.00m/sens pentru pistele unidirecționale, spatii de protecție față de fluxurile auto de min. 0,10m (marcaj) sau 0.15m-0.25m delimitare fizica; are un caracter si o funcționalitate locală. Din punct de vedere constructiv, în rețeaua secundară velo se poate constitui o forma variata, precum: piste de biciclete, benzi ciclabile, străzi prioritare pentru bicicliști (marcate in acest sens), străzi de tip „shared-space”, etc…

Se intentioneaza ca in urmatorii 5 ani sa devina operationala rețeaua majoră de infrastructură velo ce va cuprinde 10 magistrale:

Magistrala 1 – “Floreasca – Pipera – ZOO Baneasa” este un traseu principal de piste de biciclete care va face legătura între nordul municipiului și zona centrală, deservind în același timp Platforma Pipera. Are o lungime estimativă de 16,23 km și conectează traseele existente de piste de biciclete de pe Șos. Pipera și Fabrica de Glucoză/Petricani și deservește sectoarele 1 și 2.

Amplasarea pistei de biciclete se va realiza prin reducerea spațiilor de parcare existente pe carosabil, fără a interveni asupra lățimii amprizei străzii. Reconfigurarea profilului stradal, fie prin reducerea dimensiunilor benzilor auto, fie prin reducerea unei benzi auto în sensul de circulație spre nord, fie prin eliminarea locurilor de parcare de pe carosabil și transformarea benzii ciclabile din sens unic.

Magistrala 2 – “Dimitrie Cantemir – Obregia” este un traseu principal de piste de biciclete care va face legătura între zona centrală și partea de sud a municipiului, conectând în același timp și Parcul Tineretului. Are o lungime estimativă de 6,65 km și nu conectează trasee de piste existente. Deservește sectorul 4 din București.

“Bucureștii Noi” este un traseu principal de piste de biciclete care va face legătura între nord-vestul municipiului și Piața Victoriei, conectând în același timp și Parcul Herăstrău. Are o lungime estimativă de 8,91 km și conectează traseele de piste existente de pe Șoseaua Pavel D. Kiseleff, Bulevardul Aviatorilor și Piața Victoriei (care continuă în Calea Victoriei). Deservește sectorul 1.

“Victoriei – Giurgiului” este un traseu principal de piste de biciclete care va face legătura între centrul municipiului și Șoseaua Giurgiului, deservind în același timp și Parcul Carol. Are o lungime estimativă de 3,97 km și conectează traseele de piste existente de pe Calea Victoriei, Splaiul Independenței și Șoseaua Giurgiului. Deservește sectoarele 4 și 5.

Magistrala 3 – “Colentina – Carol I” este un traseu principal de piste de biciclete care va face legătura între centrul municipiului și zona de nord-est a acestuia. Traseul are o lungime estimativă de 6,11 km și se conectează cu traseul de piste existente de pe Strada Petricani. Deservește sectorul 2 și (parțial) 3 din București.

“13 Septembrie – Ghencea” este un traseu principal de piste de biciclete care va face legătura între centrul municipiului și zona de vest a acestuia. Are o lungime estimativă de 7,46 km și se conectează cu traseul de piste existente de pe Calea Victoriei, Spaiul Independenței și Prelungirea Ghencea. Deservește sectoarele 5 și 6.

Magistrala 4 – “Pantelimon” este un traseu principal de piste de biciclete care va face legătura între centrul municipiului și zona de est a acestuia. Are o lungime estimativă de 7,19 km și nu se conectează cu trasee de piste existente. Deservește sectorul 2.

“Drumul Taberei – Elisabeta” este un traseu principal de piste de biciclete care va face legătura între centrul municipiului și zona de vest a acestuia. Are o lungime estimativă de 7,76 km și nu se conectează cu trasee de piste existente. Deservește sectoarele 1, 5 și 6.

Magistrala 5 “Traseul Liniei” este un traseu principal de piste de biciclete care va face legătura între vestul municipiului și zona de sud a acestuia. Are o lungime estimativă de 14,94 km și se conectează cu trasele de piste existente de pe Splaiul Independenței și Parcul Liniei. Deservește sectoarele 5 și 6.

Magistrala 6 – “Semicircular” este un traseu principal de piste de biciclete care va face legătura între Cartierul Cotroceni și Piața Muncii conectând și Piața Victoriei – Ștefan cel Mare – Obor. Are o lungime estimativă de 8,88 km și se conectează cu trasele de piste existente de pe Splaiul Independenței, Starda Buzești, Calea Victoriei și Bulevardul Decebal. Deservește sectoarele 1, 2, 5 și 6.

Magistrala7 – “Splaiul Independenței” este un traseu principal de piste de biciclete care va face legătura între infrastructura existentă pe Splaiul Independenței și Lacul Morii. Are o lungime estimativă de 3,63 km și se conectează cu trasele de piste existente pe Splaiul Independenței și Lacul Morii. Deservește sectorul 6.

“Splaiul Unirii” este un traseu principal de piste de biciclete care va face legătura între centrul municipiului și zona de sud-est a acestuia. Are o lungime estimativă de 6,29 km și nu se conectează cu trasee de piste existente. Deservește sectoarele 3 și 4.

Magistrala 8 – “Unirii – Pallady” este un traseu principal de piste de biciclete care va face legătura între centrul municipiului și zona de est a acestuia. Are o lungime estimativă de 8,97 km și se conectează cu trasele de piste existente de pe Bulevardul Decebal și Strada Liviu Rebreanu. Deservește sectorul 3.

“Iuliu Maniu” este un traseu principal de piste de biciclete care va face legătura între zona Grozăvești și vestul municipiului. Are o lungime estimativă de 6,74 km și se conectează cu trasele de piste existente de pe Splaiul Independenței și Drumul Osiei. Deservește sectorul 6.

Magistrala 9 – “Matei Basarab – Basarabia” este un traseu principal de piste de biciclete care va face legătura între centrul municipiului și zona de est a acestuia. Are o lungime estimativă de 6,18 km și se conectează cu trasele de piste existente de pe Bulevardul Decebal. Deservește sectoarele 2 și 3.

“Rahova – Alexandriei” este un traseu principal de piste de biciclete care va face legătura între centrul municipiului și zona de sud-vest a acestuia. Are o lungime estimativă de 7,66 km și se conectează cu trasele de piste existente de pe Splaiul Independenței și Calea Victoriei. Deservește sectoarele 4 și 5.

Magistrala 10

“Inel Median Nord “ Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Strada Știrbei Vodă, Strada C. A. Rosetti, Strada Maria Rosetti, Strada Popa Petre, Strada Zece Mese, Piața Foișorul de Foc, Strada Traian, Strada Mihăileanu Ștefan, Strada Doctor Burghelea, Strada Prof. Dr. Mihail Georgescu, Strada Traian.

„Inel Media Sud” este un traseu principal de piste de biciclete care va face legătura între Strada Berzei – Parcul Izvor și Calea Călărași prin partea sudică a inelului median al municipiului. Are o lungime estimativă de 7,50 km și se conectează cu trasele de piste existente de pe Splaiul Independenței și Strada Berzei. Deservește sectoarele 1, 4 și 5.

Un material realizat de Olga Stancu

 

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.