Se impun reguli stricte şi specifice pentru publicitatea în social media a medicamentelor fără prescripţie

foto: Facebook Ministerul Sănătății - România

Asociaţia Română a Producătorilor de medicamente fără prescripţie, suplimente alimentare şi dispozitive medicale (RASCI) subliniază necesitatea actualizării legislaţiei privind publicitatea medicamentelor fără prescripţie medicală (OTC) în România.

RASCI propune extinderea publicităţii digitale pentru aceste medicamente în cadrul legislativ existent, într-un „mod controlat şi sigur”, pentru a proteja şi informa corect consumatorii şi pacienţii.

Astfel, propunerea RASCI vizează modificarea OMS 194/2015, care în prezent interzice publicitatea medicamentelor OTC pe reţelele de socializare şi pe alte platforme online.

„În contextul creşterii exponenţiale a utilizării internetului şi a reţelelor sociale în viaţa cotidiană a pacienţilor şi consumatorilor din România, integrarea acestui mediu în strategia de comunicare şi promovare a medicamentelor OTC este esenţială. Promovarea medicamentelor OTC în mediul digital este nu doar o adaptare la realităţile moderne, dar şi o oportunitate de a oferi pacienţilor şi consumatorilor români acces la informaţii corecte şi verificate, contribuind astfel la educarea şi responsabilizarea lor”, a declarat Costin Vasilescu, preşedinte RASCI, citat într-un comunicat de presă.

Modificările propuse de RASCI includ reguli stricte şi specifice pentru publicitatea medicamentelor OTC în social media şi aplicaţii mobile, aliniate cu practicile din alte state membre ale Uniunii Europene, precum Italia, Franţa şi Belgia.

Printre principalele măsuri se numără:
– implementarea unui sistem unitar de reglementare, inspirat din modelele altor state membre UE, precum Italia, care să asigure promovarea corectă şi evitarea practicilor înşelătoare;
– dezactivarea opţiunilor de interacţiune publică (comentarii, evaluări, distribuiri) pentru a proteja integritatea materialelor publicitare;
– elaborarea unui ghid specific de instrucţiuni adaptat fiecărei platforme digitale, care să asigure claritate şi coerenţă în promovarea medicamentelor OTC, dar şi sancţionarea corespunzătoare a oricăror abateri.

„Prin introducerea unui sistem de avizare prealabilă şi monitorizare post-implementare, s-ar asigura atât o informare corectă a publicului, cât şi un suport important pentru activitatea autorităţilor, permiţându-le să monitorizeze şi să controleze mai eficient conţinutul promovat online. Astfel, această iniţiativă ar urma să contribuie la protejarea consumatorilor şi pacienţilor şi la consolidarea încrederii în informaţiile disponibile pe platformele digitale”, afirmă sursa citată.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.