Beatrice Mahler: Un element esenţial pentru siguranţa pacientului este comunicarea eficientă între medic şi pacient

Un element esenţial pentru asigurarea siguranţei pacientului este comunicarea eficientă între medic şi pacient, a afirmat  managerul Institutului „Marius Nasta” Beatrice Mahler, care a spus că spitalul nu este doar locul unde se tratează bolile, ci şi o unitate de sprijin şi diagnostic precis, unde fiecare persoană merită să primească cele mai bune îngrijiri.

În anul 2024 Ziua Mondială a Siguranţei Pacientului, are tema „Îmbunătăţirea diagnosticului pentru siguranţa pacienţilor”, o tematică care propune îndreptarea atenţiei către pacienţi, deoarece doar prin comunicare, dedicare şi profesionalism poate creşte încrederea acestora în sistemul de sănătate şi în actul medical efectuat în spitale.

„Erorile de diagnostic sunt recunoscute la nivel mondial ca o problemă majoră în domeniul siguranţei pacienţilor. Vorbim de eroare de diagnostic atunci când diagnosticul este întârziat, greşit sau omis”, a mai spus medicul.

Un raport din 2019 al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS) a evidenţiat faptul că aproximativ 10% dintre pacienţii internaţi în spitalele din ţările cu venituri mici şi medii suferă de erori medicale, iar erorile de diagnostic sunt una dintre cauzele principale. Conform unui studiu publicat în BMJ Quality & Safety în 2014, cele mai frecvente tipuri de erori de diagnostic sunt legate de cancer, atacuri de cord şi accidente vasculare cerebrale.

Diagnosticul greşit sau întârziat produce daune pacienţilor, mai grave decât orice alt tip de eroare medicală, 40.000-80.000 de oameni mor în fiecare an din cauza eşecului diagnosticului numai în spitalele din SUA.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.