Recomandări de la ANPC privind comerţul online
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor le recomandă românilor să fie atenţi în această perioadă la magazinele online care nu au sediul în Uniunea Europeană, având în vedere volumul crescut al cumpărăturilor pentru sărbători.
Articol de bucurestifm, 15 decembrie 2024, 14:46
Dacă firma care administrează respectivele site-uri nu are personalitate juridică comunitară, capacitate autorităţilor de a interveni în protejarea intereselor consumatorilor este limitată.
De aceea, românii sunt sfătuiţi să achiziţioneze bunuri numai din magazine certificate, care eliberează documente de cumpărare, de care vor avea nevoie în cazul unei reclamaţii.
În cazul produse cosmetice, consumatorii să fie atenţi la o serie de detalii care să îi certifice faptul că produsele cumpărate sunt de calitatea dorită, nu sunt periculoase pentru sănătate, iar informarea/etichetarea lor respectă prevederile legale în vigoare.
Astfel, consumatorii trebuie să achiziţioneze produse cosmetice numai din magazine sau raioane specializate, unde se eliberează documente de cumpărare (factură, bon fiscal, chitanţă fiscală), de care vor avea nevoie în cazul unei reclamaţii.
De asemenea, consumatorii trebuie să ştie că unii producători şi importatori ‘de marcă’ au adoptat voluntar personalizarea unor produse cu etichetă – hologramă, pentru securizarea lor şi pentru protejarea mărcii, iar pe orice produs cosmetic trebuie să fie inscripţionat numele sau denumirea producătorului ori a persoanei responsabile cu introducerea pe piaţă, ori al importatorului de produse din afara UE.
Consumatorii trebuie să acorde o atenţie deosebită şi la achiziţionarea confecţiilor textile care poartă numele unor mărci celebre, dar al căror preţ este exagerat de mic în raport cu preţul real al unor astfel de produse, existând riscul ca acestea să fie contrafăcute.
Nu în ultimul rând, ANPC îi sfătuieşte pe consumatori să fie atenţi şi la promoţii, verificând durata acestora, precum şi veridicitatea preţurilor pachetelor promoţionale.
Astfel, trebuie verificată valabilitatea acestora (durata), anunţul că promoţia se desfăşoară în limita stocului disponibil, preţul vechi barat şi preţul nou afişat, precum şi veridicitatea preţurilor pachetelor promoţionale comparând preţul/unitate de produs cu preţul produsului din pachet.