”Gustă cu atenție. Bucură-te de moment”
Consumul de gustări în rândul liceenilor români este asociat unui grad moderat de atenție acordată mesei și alimentației, potrivit datelor analizate de echipa de cercetare din cadrul CCM.
Articol de arionmihaela, 20 decembrie 2024, 01:29
Peste 17.000 de elevi vor învăța despre importanța alimentației și a unui stil de viață echilibrat prin adoptarea unor obiceiuri sănătoase, în cadrul celei de-a cincea ediții a programului național ”Gustă cu atenție. Bucură-te de moment”.
Programul este implementat în 61 de licee din 9 județe și București de Asociația Sută la Sută Românesc, cu sprijinul Ministerului Educației, al Inspectoratelor Școlare, în parteneriat cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor și susținut de compania Mondelez International, lider pe piața globală a gustărilor. Datele privind necesitatea unui astfel de program în școli și impactul acestuia sunt analizate cu ajutorul instrumentelor de cercetare implementate de echipa Centrului de Cercetare în Management (CCM) din cadrul SNSPA.
Cea de-a cincea ediție, cea mai amplă de până acum, pune accent pe întâlniri aplicate între liceeni și specialiști în nutriție, mâncat conștient, formarea obiceiurilor și planificare, psihologie. Ca noutate, anul acesta programul include un proiect pilot de monitorizare în timp real a schimbării obiceiurilor adolescenților, precum și activități de formare a formatorilor la nivel național, pentru a facilita extinderea viitoare a programului. Din 2025, programul va ajunge la un număr semnificativ mai mare de cadre didactice și tineri din întreaga țară, care vor avea acces la informații și sfaturi practice, ușor de implementat, pentru a vedea rezultate imediate și a-și forma obiceiuri pe termen lung.
38% dintre adolescenți mănâncă gustări chiar dacă nu le este foame, în vreme ce 48% recunosc că le este greu să se abțină de la gustările preferate, indiferent de momentul din zi. De altfel, jumătate dintre tineri nici nu-și dau mereu seama că s-au săturat, atunci când mănâncă mâncarea favorită (48%). Obiceiul de a face mai multe lucruri în timp ce iau masa este răspândit printre ei (48%), iar 43% admit că nu sunt complet prezenți atunci când mănâncă, gândurile zburându-le în altă parte.