Daniel Băluță: „Taxa pentru mașinile care nu au un loc de parcare este o taxă pentru ocuparea Domeniului public!”
Articol de Mircea Apostolescu, 20 ianuarie 2025, 16:27
Taxa de dezvoltare, de 540 de lei pe an, care se aplică, începând cu 1 ianuarie mașinilor care nu au un loc de parcare de reședință, în Sectorul 4, este una normală, deoarece acestea ocupă domeniul public.
Pentru aceeași ocupare a domeniului public, mașinile care au un loc de parcare de reședință plătesc o taxă anuală. Deci, nu este normal ca, de multe ori pe aceeași stradă, la numai câțiva metri distanță, unii să parcheze gratuit, în timp ce alții plătesc parcarea, explică edilul Sectorului 4, Daniel Baluță.
Pe de altă parte, banii proveniți din această taxă de dezvoltare vor fi folosiți pentru crearea de noi locuri de parcare, pentru că resursele bugetului Sectorului 4 să fie îndreptate către investiții în infrastructura educațională, în cea sanitară etc, mai spune Daniel Baluță.
„Începând cu data de 1 ianuarie, avem o taxă pentru mașinile care nu au un loc de parcare. O să vă dau două argumente extrem de importante, care stau la baza existenței acestei taxe.
Pe unele străzi, avem amenajate locuri de parcare, dar, pe marea majoritate a străzilor din Sectorul 4, nu sunt locuri de parcare amenajate. Este o realitate. Dar, mașinile, totuși, ocupă domeniul public. Este normal ca, atunci când folosim, în interes personal, domeniul public, să plătim o taxă. Pentru că există situația în care unele mașini ocupă trotuarele, iar altele ocupă, în mod normal și civilizat, un loc de parcare. Nu este normal ca două mașini, aflate la un metru distanță una de alta, una să plătească închirierea domeniului public, iar altă mașină să nu plătească niciodată închirierea domeniului public.
Al doilea argument, extrem de important, are legătură cu destinația banilor, pe care îi avem, în bugetul Sectorului 4.
Dacă ar fi, ca oricare dintre noi să aleagă între a face o școală, a face un internat, a lucra orice pentru copii și a face un loc de parcare, ce ar alege oricare dintre dumneavoastră? „, a explicat Daniel Baluță.
În context, trebuie amintit faptul că, pe 12 decembrie, Consiliul Local al Sectorului 4 a adoptat o hotărâre privind instituirea taxei de dezvoltare de 540 de lei pe an, pentru mașinile care nu au un loc de parcare de reședință, în Sectorul 4.