Întâlnire cu dramaturga Mary Elizabeth Hamilton, la Teatrul Nottara
Articol de andreiabarsanbfm, 23 ianuarie 2025, 12:39
Teatrul Nottara propune un nou proiect destinat promovării dramaturgiei contemporane, în cadrul Centrului de Cercetare „Dan Micu”.
Scopul său este să creeze un mediu prolific și ofertant pentru dezvoltarea dramaturgiei contemporane, prin contexte în care artiștii să se afle în dialog, să cunoască și să experimenteze diferite metode, tematici, stiluri. Accentul va fi pus atât pe stimularea scrierii de texte noi, cât și pe o mai bună cunoaștere a punctelor de interes din dramaturgiile din alte spații culturale, anunță organizatorii.
Prima invitată este Mary Elizabeth Hamilton, una dintre vocile reprezentative ale dramaturgiei americane.
Mary Elizabeth Hamilton a studiat la prestigioasa Julliard School și este câștigătoarea American Shakespeare Center’s New Contemporaries Award, în 2018. Piesele sale abordează povești/conflicte de familie într-o manieră complexă, emoționantă și surprinzătoare, la granița dintre dramă psihologică și thriller.
Va fi însoțită de John Clinton Eisner – președintele Peacedale Global Arts, regizor de teatru, consultant artistic în domeniul teatrului și al filmului, profesor de dramaturgie pentru masteranzi la Columbia University și producător de spectacole bazate pe opere clasice și moderne, și de Megan McClain – director artistic și cofondator Peacedale Global Arts, dramaturg, artist care se centrează pe lucrul incluziv între oamenii de teatru și comunitate, coordonează programele de scriere dramatică în Statele Unite și în străinătate.
Cele trei spectacole-lectură vor avea loc în perioada 28-30 ianuarie, la Teatrul Nottara, la Sala „George Constantin”, și fiecare va fi urmat de o discuție între dramaturgă, echipa artistică și public, moderată de Iulia Popovici.
Pe 28 ianuarie, de la ora 19:00, va fi primul spectacol lectură, cu ”E tot marțea asta blestemată,” traducere de Monica Andronescu, regia: Mara Oprea, cu: Catrinel Dumitrescu și Cristina Juncu.
Pe 29 ianuarie, de la ora 19:00, se va prezenta cel de al doilea text, cu titlul ”Una dintre ele”, traducere de Silvia Năstasie, regia: Alexandru Istudor, cu: Raluca Jugănaru, Crenguța Hariton, Gabriel Răuță, Ana Radu, Sorina Stefănescu, Daniela Minoiu, Ion Grosu
Iar pe 30 ianuarie, tot de la ora 19:00, va avea loc cel de al treilea spectacol lectură, Planul, traducere de Silvia Dumitrache, regia: Laura Ducu, cu: Rareș Andrici, Alexandra Aga, Tudor Cucu-Dumitrescu
Alături de spectacolele-lectură, proiectul va include și evenimente conexe, menite a crea un spațiu deschis de dialog și de schimb cultural, în care sunt bineveniți atât publicul, cât și profesioniști din domeniu.
*Centrul de Cercetare Teatrală „Dan Micu” a fost lansat în 2024 în vederea inițierii unor proiecte culturale de cercetare și analiză teatrală. Până în acest moment, în cadrul Centrului au fost organizate diferite evenimente care au avut scop integrarea unor perspective inovatoare în metodele de lucru, atât la nivel actoricesc, cât și în ceea ce privește diversificarea tematicilor și a titlurilor. Pentru a favoriza descoperirea sau reapropierea de texte care vorbesc în moduri diferite, pe voci diferite și în epoci diferite despre feminitate, a fost organizată prima ediție a Concursului de dramatizări „Horia Lovinescu”, în care au fost propuse spre dramatizare „Jurnalul unei fete greu de mulțumit” de Jeni Acterian, „Lapte negru” de Elif Shafak, „Doamna Bovary” de Gustave Flaubert. Textul câștigător, care va fi montat la Nottara, a fost „Lapte negru”, semnat de Alma Andreescu. Tot în cadrul Centrului, din dorința de a le oferi actorilor teatrului să cunoască stiluri de lucru provocatoare, a fost organizat „Travestiuri și deghizări” – un workshop susținut de două figuri emblematice ale teatrului românesc: regizorul Silviu Purcărete și compozitorul Vasile Șirli. Un al treilea eveniment organizat sub egida Centrului a fost coordonat de regizoarea Sânziana Stoican, care a lucrat atât cu actorii teatrului, cât și cu tineri actori absolvenți până în 25 de ani, pornind de la „imaginarea și reprezentarea personajului cehovian”.