Hochei, „În Comunitate”: Catinca Banu și Smaranda Buzdugan țin sus „steagul” unui sport de iarnă care aduce satisfacție la nivel național și provoacă senzații tari: „Dinamismul oferă culoare, iar oamenii vin la meciuri în mod regulat”
Ediția cea mai recentă a emisiunii „În Comunitate”, de pe București FM, a fost caracterizată de o discuție lansată în jurul unei discipline sportive care nu are parte de același tratament la nivel național, atunci când raportarea se realizează bazându-se pe ramuri populare și aduse la cunoștința publicului. Hocheiul pe gheață, privit prin ochii celor doi moderatori ai show-ului, Răzvan Ursuleanu și Mario Soare, dar și din perspectivele invitaților, Catinca Banu și Smaranda Buzdugan, a fost subiectul interviului dus la capăt sub forma „ON AIR”. Persoanele prezente în studio lucrează ca oameni de comunicare și sunt asistenți în departamentul de management al echipei „orașului de sub Tâmpa”, Corona Brașov, un club de succes din țara noastră care a câștigat ultima ediție de campionat național și a făcut o figură frumoasă pe plan extern, în Erste Liga, acolo unde regiunea brașoveană a fost selectată drept gazdă a competiției, pentru prima oară de-a lungul timpului. Dinamica, doza de spectaculozitate, duelurile aprige, dar și sursele de venit apărute din publicitate, constituie elemente ale hocheiului pe gheață, iar acestea au fost amintite de-a lungul emisiunii radiofonice.
Articol de mariosoare, 25 ianuarie 2025, 16:07
Corona Brașov este una dintre cele mai titrate formații de hochei pe gheață din România în momentul de față, iar situația actuală din campionatul național, cu clasarea pe poziția secundă în ierarhia generală, confirmă această performanță uluitoare a unui club în care investițiile se realizează în mod constant și la care se încearcă, în permanență, aducerea unor jucători de clasă înaltă prin intermediul cărora lotul să fie constant îmbunătățit. Catinca Banu și Smaranda Buzdugan sunt membrii ai echipei de comunicare a formației brașovene de hochei pe gheață, iar cele două au povestit, pe scurt, la microfonul București FM, care a fost momentul în care această disciplină le-a atras și le-a determinat să decidă să se implice în procesul de management al grupării:
„Din sezonul 2017-2018, începând, am mers la meciuri de hochei, până atunci nu pot să zic că știam prea multe despre echipa de seniori a Coronei Brașov, dar părinții m-au îndrumat și mi-a plăcut foarte mult. Nu am mai ratat vreun meci de atunci și până în prezent, iar viteza, dinamismul mi-au plăcut enorm. Un meci se poate răsturna în două minute, chiar și cu echipe pe care le-ai putea considera inferioare”, a fost viziunea Smarandei Buzdugan asupra descrierii hocheiului pe gheață și impresiei pe care acest sport i-a lăsat-o încă din start.
Suportul publicitar și strategiile speciale de marketing nu lipsesc din conținutul desfășurării acestei ramuri sportive, fie că vorbim despre practicarea sa peste Ocean, acolo unde interesul este unul continuu, fie că ne îndreptăm atenția asupra proximității spațiale, acolo unde fenomenul este în plină creștere. Catinca Banu a comentat această latură a hocheiului pe gheață și a transmis în timpul emisiunii de pe 98.3 FM care au fost sentimentele trăite de brașoveni într-una dintre cele mai importante finale disputate de către formația locală de mare valoare:
„Bineînțeles că aspectul publicității contează foarte mult în desfășurarea activității acestui sport. Prima dată când am fost la un meci de hochei a fost în anul 2019, atunci când se juca finala Campionatului Național, unde Corona Brașov a câștigat. Când s-a dat primul gol, am început să plâng, atât de mari erau emoțiile, dar eu nu înțelesesem nimic din acel meci, pentru că nu cunoșteam regulile. Este un sport care este dinamic, iar prin această latură, își arată puterea. Un pic dacă îți scapă privirea, ai pierdut un moment important, iar reluările îndeplinesc un rol important”, au fost cuvintele rostite de aceasta „În Comunitate”.
A 27-a ediție a Cupei Continentale, competiție care reunește an de an cele mai puternice formații de hochei pe gheață din Europa, a fost organizată la Brașov, în premieră, iar grupa D, din care gruparea locală a făcut parte, alături de un club din Letonia, un altul din Ungaria și o a treia echipă din Lituania, a fost câștigată de trupa românească. Catinca Banu a oferit mai multe detalii despre felul în care s-a simțit procesul de punere la punct a tuturor aspectelor importante de dinaintea, din timpul, dar și dinspre sfârșitul turneului, subliniind munca în grup și necesitatea prezenței unei bune strategii de comunicare pentru ca totul să fie aranjat conform planului inițial:
„A fost pentru prima dată când am făcut parte dintr-o echipă atât de mare de comunicare și de organizare. Procesul de management a fost sub tutela Cătălinei Zorojanu care ne-a împărțit pe mai multe sarcini. Pregătirea propriu-zisă a început cu multe săptămâni înainte, patinoarul să arate în regulă, montarea de afișe și bannere. Gheața patinoarului din Brașov are o istorie îndelungată, din punct de vedere tehnic mai sunt unele lipsuri, dar este funcțional”, a punctat Catinca Banu.
Înființarea formației din Brașov a avut loc în anul 2007, sub alt nume, SCM -Fenestela 68 Brașov, iar din 2010 este parte din clubul sportiv ASC Corona 2010 Brașov. Primul trofeu din istoria clubului vine în anul 2012, când după o victorie cu 3-2 în fața celor de la HSC Csíkszereda, clubul caștigă Cupa României. În anul 2014 urmeaza și caștigarea primului trofeu de Liga Națională. Începând cu sezonul 2009/2010, echipa debutează în Erste Liga, o puternică ligă cu echipe din România și Ungaria. Smaranda Buzdugan a precizat la microfonul de pe 98.3 FM cum a decurs, pe parcurs, rivalitatea dintre clubul brașovean și cel din Miercurea Ciuc:
„Știu că de pe atunci, de la momentul obținerii trofeului în fața celor de la HSC Csíkszereda, a început rivalitatea, pe gheață, nu și în tribune. Întotdeauna este interesant să ne întâlnim cu cei de la Ciuc, suspansul este uriaș, iar meciul devine unul plăcut de urmărit. În deplasare, în jur de 100 de oameni merg să susțină echipa, iar în momentul în care partidele se desfășoară pe teren propriu, capacitatea totală a arenei este de aproximativ 1.500 – 2.000 de locuri. De obicei, sunt peste 1.000 de oameni”, a completat aceasta în emisiunea de pe București FM.
Emisiunea completă poate fi ascultată aici.