Vom merge din nou cu trenul de la Gara de Nord până la Snagov
Articol de Mircea Apostolescu, 27 ianuarie 2025, 11:44
Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov (TPBI) a lansat în consultare de piaţă documentaţia tehnică pentru achiziţia serviciilor de elaborare a studiului de fezabilitate pentru introducerea şi, ulterior, dezvoltarea trenului urban şi metropolitan Bucureşti – Ilfov, pe un traseu de circa 60 de kilometri de la Gara de Nord – Căciulaţi – Snagov Plajă/Greci.
Potrivit TPBI, proiectul are ca scop identificarea investițiilor necesare redeschiderii circulaţiei feroviare pe secţia Căciulaţi – Snagov, cu o lungime de 13 kilometri, modernizarea staţiilor şi punctelor de oprire existente, precum şi introducerea unor puncte de oprire și staţii noi, amenajarea spaţiilor din zona staţiilor şi a căii ferate, pentru a creşte accesibilitatea la şi din trenuri, accesibilitatea şi atractivitatea zonelor învecinate căii ferate prin modernizarea intersecţiilor dintre calea ferată şi căile de comunicaţii intersectate, modernizarea drumurilor, aleilor pietonale, instalarea de panouri fonoabsorbante, amenajarea de spaţii de recreere şi bariere verzi etc.
Conform inițiatorului, proiectul de investiţii preconizat de TPBI ar urma să fie cofinanţat din fonduri europene nerambursabile, din cadrul Programului Transport 2021 – 2027 al axei dedicate trenurilor metropolitane din regiunea Bucureşti – Ilfov, dar şi din alte surse în funcţie de eligibilitatea intervenţiilor identificate.
„Proiectul este unul complex, investiţiile preconizate fiind corelate şi complementare investiţiilor în infrastructura feroviară rezultate din proiectele din faza I a trenului metropolitan Bucureşti – Ilfov (pe traseul semi-inelului de nord al Bucureştiului, respectiv Bucureşti Obor – Bucureşti Băneasa – Carpaţi – Bucureşti Nord – Bucureşti Vest, şi pe traseul Bucureşti Nord – Chitila – Buftea – Periş), proiectul de modernizare a Complexului Feroviar Bucureşti, proiectul de construcţie a liniei ce va deservi viitorul Terminal 2 al Aeroportului Internaţional Henri Coandă, proiectele de investiţii pentru construirea Autostrăzii A0, Drumul Radial 4, proiectele de achiziţii de material rulant derulate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară şi proiectele de investiţii programate şi derulate de unităţile administrativ teritoriale de pe traseul analizat”, se arată într-un comunicat al TPBI.
Până la data de 5 februarie 2025, TPBI așteaptă din partea agenților economici interesați propuneri privind determinarea valorii estimate a achiziției de servicii pentru elaborarea Studiului de fezabilitate aferent traseului Gara de Nord – Căciulați – Snagov Plajă/ Greci, precum și pentru îmbunătățirea cerințelor din specificațiile tehnice.
În context, ar trebui menționat faptul că ruta Bucureşti Nord – Căciulaţi – Snagov Plajă/ Greci, incluzând circa 60 de kilometri de cale ferată, este una dintre rutele majore de deplasare pentru locuitorii din judeţele Ilfov şi Ialomiţa. Ea leagă nordul Capitalei de Oraşele Chitila şi Otopeni, precum şi comunele Mogoşoaia, Corbeanca, Tunari, Baloteşti, Snagov, Gruiu, Moara Vlăsiei şi Grădiştea.