Sectorul 1, eforturi pentru o curățenie mai bună și mai eficientă!

Articol de Mircea Apostolescu, 25 martie 2025, 15:27
Sectorul 1 nu stă prea bine, în ceea de privește curățenia. Motivele sunt multiple, de la lipsa unui program propriu de curățenie al Primăriei din Banu Manta nr. 9, în anii trecuți, până la deficiențele în urmărirea prestație operatorului de salubritate, lipsa de responsabilitate a unora dintre cetățeni și până la incapacitatea fostului Executiv de a crea un sistem, o infrastructură pentru colectarea selectivă a deșeurilor.
George Tuță: „Nu stăm bine deloc, plătim în jur de 7500 de euro, în fiecare zi, bani suplimentari, pentru a colecta sacii lăsați lângă stâlp. Aceștia există din două motive.
Unu, s-au obișnuit locuitorii Sectorului 1 că curățenia este gratis, dar ea tot costă.
Pe de altă parte, și noi suntem restanți, din perspectiva Primăriei, la infrastructură. Nu am creat acele insule de ecologizare, în care cetățenii să poată depune.
Lucrul ăsta intră, pe repede înainte, în atenția Primăriei ca, imediat după aprobarea bugetului, să putem să implementăm, cât mai repede, această chestiune extrem de necesară. Pentru că, dacă nu ai infrastructură, nici nu vei avea posibilitatea de a colecta separat, de a reduce…, de a avea posibilitatea de a reutiluza deșeurile pe care cu toții le producem”.
Reporter: „Deci, cetățenii pot semnala și acele depozite spontane de gunoi, de pe domeniul public și operatorul are obligația să le ridice”?
George Tuță: „Da, asta facem și noi, astăzi, constatăm aceste nereguli, le transmitem operatorului, iar el, în maxim 24 de ore, are obligația să le ridice de acolo”.
În efortul de a îmbunătăți curățenia din sector, pe lângă crearea unui program propriu pentru curățenia de primăvară și monitorizarea atentă a prestație zilnice a operatorului de salubritate, Autoritatea Locală a lansat, astăzi, o platformă online, curateniesectorunu.ro.
Prin intermediul acesteia, cetățenii pot urmări atât programul de curățenie de primăvară, cât și programele obișnuite ale operatorului de salubritate și pot semnala eventualele probleme apărute, fie pe strada pe care locuiesc, fie pe orice altă stradă din Sectorul 1.
Reporter: „Domnule primar, deci, în concret, ce poate face un cetățean, cu ajutorul acestei platforme”?
George Tuță: „Cetățenii pot, în primul rând, să verifice, extrem de ușor și facil, programul de curățenie.
Și, dacă constată că sunt nereguli, abateri sau e trecut, pe strada lui, că se face măturatul trotuarului și, în toată ziua aia, nu a trecut nimeni și se vede mizeria, poate să contribuie, să ne semnaleze această problemă.
Din dispeceratul nostru, noi îi vom semnala operatorului. Iar el, în 24 de ore, trebuie să remedieze. Are obligația să remedieze. Dacă nu, acel serviciu va fi tăiat din prestația lunară, pe care el o face pentru curățenia Sectorului.
Eu sunt de părere că, dacă operatorul își face treaba, nu vor fi atât de multe sesizări. Ăsta este obiectivul pe care mi l doresc, să avem curățenie, în oraș”.