Cărţi electronice de identitate pentru cetăţenii români ce au domiciliul într-un stat membru al UE
Procedura de creare şi de validare a acestor conturi în platforma Hub va fi stabilită printr-un ordin al Ministrului Afacerilor Interne în termen de 90 de zile de la adoptarea Ordonanţei de Urgenţă.

Articol de arionmihaela, 27 martie 2025, 14:21
Guvernul a adoptat o Ordonanţă de Urgenţă potrivit căreia cetăţenilor români care nu au domiciliul în România, ci într-un stat membru al Uniunii Europene, li se vor putea elibera cărţi electronice de identitate cu valoare de document de călătorie.
„A fost reglementat principiul prin care cetăţenilor români care nu au domiciliul în România, ci într-un stat membru al Uniunii Europene, li se vor putea elibera cărţi electronice de identitate cu valoare de document de călătorie, potrivit ordonanţei de urgenţă adoptate astăzi de Executiv. Astfel se garantează dreptul la liberă circulaţie şi la şedere în cadrul Uniunii Europene. Pentru cetăţenii care fac dovada că locuinţa principală este în alt stat decât în România, câmpul referitor la domiciliul persoanei nu se va regăsi tipărit pe cartea electronică de identitate. Practic, nu va fi menţionat domiciliul. În plus, persoana respectivă trebuie să deţină un cont validat în platforma Hub, care este portalul de servicii şi informaţii de la nivelul Ministerului de Interne, cu excepţia cetăţenilor români care sunt minori, nu au împlinit 18 ani”, a explicat purtătorul de cuvânt al Executivului, Mihai Constantin.
El a precizat că procedura de creare şi de validare a acestor conturi în platforma Hub va fi stabilită printr-un ordin al Ministrului Afacerilor Interne în termen de 90 de zile de la adoptarea Ordonanţei de Urgenţă.