Magistrala de metrou M2 se va prelungi în zona Petricani! Un nou nod intermodal

Articol de Mircea Apostolescu, 7 aprilie 2025, 11:51
Primăria Sectorului 2 a demarat procedurile pentru extinderea Magistralei M2 de metrou, cunoscută și ca „Magistrala corporatiștilor”, în Pipera, până in zona Petricani.
După ce, joi, în urma unei ședințe maraton, care s-a întins până către orele 23, Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a aprobat asocierea dintre Autoritatea Locală a Sectorului 2, Ministerul Transporturilor și Metrorex, edilul Rareș Hopincă anunță că va demara licitația pentru întocmirea studiului de fezabilitate pentru extinderea M2, până la Petricani, acolo unde se va construi un adevărat nod intermodal de transport incluzând un pasaj peste calea ferată, o stație a trenului metropolitan și o parcare de tip park&ride.
„CGMB a aprobat asocierea noastră cu Ministerul Transporturilor și Metrorex pentru extinderea metroului în Pipera. Primăria Sectorului 2 va extinde metroul M2, din zona Dimitrie Pompeiu, până în zona Petricani, acolo unde vom avea și viitoarea stație a trenului metropolitan, vom avea și un pasaj peste calea ferată, dar vom avea și o parcare de tip park&ride.
Extinderea liniei de metrou, în zona Pipera, va însemna o alternativă viabilă pentru toți cei care merg la birou, în această zonă si va însemna un trafic cu valori mai reduse.
Este obiectivul nostru comun să avem un transport public de calitate, care va duce la scăderea valorilor de trafic.
Primăria Sectorului 2 va lansa procedurile de achiziție publică pentru studiul de fezabilitate și vă voi ține la curent cu fiecare pas important al acestei investiții care este cea mai mare investiție publică în care se va implica Primăria Sectorului 2″, a anunțat Rareș Hopincă.
În context, trebuie amintit faptul că investițiile în infrastructura de mobilitate, alături de cele în spatiile verzi, reprezintă două dintre prioritățile anunțate de către noul edil de la Bucur Obor, încă de la preluarea mandatului său.
Reporter: „Care ar fi prioritățile Sectorului 2, după dumneavoastră, pentru că ați vorbit despre proiecte strategice”?
Rareș Hopincă: „Sunt curățenia, infrastructura pentru mobilitate și spații verzi, dacă e să rezumăm doar la trei.
Discuția este, însă, mult, mult mai lungă.
Avem cea mai subdezvoltată infrastructură pentru mobilitate din Municipiul București, ceea ce, coroborat cu faptul că avem cea mai mare densitate pe kilometru pătrat din Municipiul București, produce deservicii reale locuitorilor Sectorului 2.
Și, atunci, avem nevoie de investiții în proiecte mari de infrastructură, cum ar fi pasajul de la Petricani, pasajul de la Andronache – Gherghiței. Avem nevoie de locuri de parcare. Avem nevoie de spații verzi, pentru că avem cea mai mică suprafață de spații verzi pe cap de locuitor din Municipiul București”.
În același context, mai trebuie menționat și faptul că o altă primărie de sector, cea a Sectorului 4, a extins, deja Magistrala M2 cu o nouă stație, aflată în apropierea Șoselei de Centură, „Tudor Arghezi” și are în derulare procedurile pentru extinderea, în continuare a M2, până în Comuna Berceni, precum și pe cele de extindere a M4 cu tronsonul Gara de Nord până la Piața Progresul.